Logga in

Visa fullständig version : EM i fotboll 2012

Kalimera
2012-06-08, 09:33
Idag börjar EM i fotboll. Första matchen spelas mellan Polen och Grekland. Jag tror inte att Grekland har stor chans att gå vidare, trots att gruppen de är med i är enkel. Sveriges grupp är bra mycket svårare, och jag tror inte heller att Sverige går vidare. Oavsett utgången tycker jag att det är kul att EM äntligen är igång.

Tobbe S
2012-06-08, 10:45
och jag tror inte heller att Sverige går vidare.

Var inte så negativ;)

Tobbe

Lissi
2012-06-08, 11:21
Ja nu blir det massor av fotboll! Den bästa TV-underhållning som finns om det är BRA fotboll oavsett vilka som spelar.
På jobbet har spelpengarna över sommaren satsats på ett EM-lotteri där vi satsat 25 kr och vi har fått ett EM-lag lag att "lottvinna" om. Jag lottades till UKRAINA så vinner de EM vinner jag alla pengar STORA PENGAR SOM NI KAN SE!;):D:D

Första matchen blir ju total lojalitetskris Sverige-Ukraina Jag hejar på Sverige oavsett!!klapp_klapklapp_klap Inget av dessa länder går vidare från gruppspelet är mitt tips!
Kanske Danmark i år igen??

Lissi

laero
2012-06-08, 11:32
Ett litet tips så här timmarna innan turneringen startar.

Semifinallag: Holland, Tyskland, Spanien, Italien.
Finallag: Tyskland, Holland
Vinnare: Tyskland

Kan ge 7 rätt.
Någon som vågar utmana? :)

Lars
- som måste stänga ner datorn nu, ska ut i naturen och leta efter en vaktel.

Lissi
2012-06-08, 11:39
Lars

Oj har den sprungit bort!:D

Lissi

Tobbe S
2012-06-08, 11:44

Smygkryssare!

Tobbe

Kalimera
2012-06-08, 12:58
Var inte så negativInte alls, bara realist. Men väldigt hoppfull. :)

Någon som vågar utmana?

Det ser ut som ett bra tips. Tror lite på Portugal, bara för att Ronaldo är med. Han är ganska bra. :)

- som måste stänga ner datorn nu, ska ut i naturen och leta efter en vaktel.Hur gick det?

Berra
2012-06-08, 16:22
Sitter bänkad framför tven med en ett par Mytos, oliver och fetaost handlat i kryddbutiken när jag var på Naxos i Maj,
Heja Grekland _B-anana klapp_klap _B-anana klapp_klap

//Berra

zakka
2012-06-08, 16:52
Sitter bänkad framför tven med en ett par Mytos, oliver och fetaost handlat i kryddbutiken när jag var på Naxos i Maj,
Heja Grekland _B-anana klapp_klap _B-anana klapp_klap

//Berra

Mmmm... det låter gott! :p Jag hejar också på Grekland, såklart, men önskar bara att vi hade suttit "i verkligheten" istället... På något mysigt ställe med sorbilds TV och engagerade greker "in action" Då är fotboll helt uthärdligt... :D :D :D

Kom igen nu GREKLAND!!! klapp_klap
mvh zakka

Lissi
2012-06-08, 18:13
YESS!!!! Jamas...så länge det varar! Dålig domare dock!

Lissi

Hasse
2012-06-08, 18:34
Dramatisk match nu i andra halvlek. En grek utvisad i första, Polens målvakt utvisad nyss men straffen missade Grekland (nyinbytta målvakten räddade snyggt). Mycket spännande match !!!

/ Hasse:cool:

Lissi
2012-06-08, 18:35
Jisses! Tur man har lågt blodtryck och är hyfsat vältränad!:D

Lissi

kimmen
2012-06-08, 19:00
Jag tippar att Sverige går vidare till kvarten där vi åker ut mot Spanien eller Italien.
Spanien vinner EM!:)

/kimmen

Berra
2012-06-08, 19:01
Får väl säga att det var ett bra resultat, har väl en del sympatier för den forna Svenska kolonin ;-)

//Berra

Getty
2012-06-08, 19:13
Kul match, tror inte heller att Sverige går vidare men Laero, du har glömt Frankrike i ditt tips.....

//Ingela

Lissi
2012-06-08, 19:20
Får väl säga att det var ett bra resultat, har väl en del sympatier för den forna Svenska kolonin ;-)

//Berra

Svikare, höll Du på Polen som hade 12 spelare på plan i första halvlek;)

Lissi

para poli
2012-06-08, 19:43
Håller på (efter Sverjje förstås) på Spanien. Tror inte på Spanien i år tho. Världens 2 bästa spelare till trots, Iniesta och Casillas.
Man vinner helt enkelt inte tre i rad. Man blir mättad, och det straffar sej på den här nivån... (se barca)

Blev imponerad av Grekland ikväll!

vänligen, Zlatan / Forza

Pela
2012-06-08, 21:57
klapp_klap

Ryssland !!

klapp_klap

Ska bli spännande att se vart det leder !!

( efter helgens matcher är de kanske helt bortglömda, p g a Holland.Tyskland och Spanien )

Total njutning fram till 1 Juli _B-anana _B-anana _B-anana

Kalimera
2012-06-09, 09:28
Blev imponerad av Grekland ikväll! Jag också, i alla fall andra halvlek. De spelade mycket bättre än vad jag förväntat mig.

Ryssland !!De såg riktigt farliga ut. Kan gå långt.

Lissi
2012-06-09, 09:54
Jag också, i alla fall andra halvlek. De spelade mycket bättre än vad jag förväntat mig.

De såg riktigt farliga ut. Kan gå långt.

Men visst är det synd när domaren avgör matchen . Inför FOTO tycker jag vid tveksamma domarbeslut. Nu borde ju Grekland satt straffen, så det var ju lite svagt av dem. Men Grekland blir kul att se i nästa match! Den spanske domaren kan åka hem:D

Lissi

KR
2012-06-09, 14:13
Det kändes bra att börja bonus semesterveckan på en taverna med tv och se Polen - Grekland med sonen. Förra gången vi var här var det samma sak, skillnaden var då att den matchen van Grekland EM guld. Vilka minnen!
//
KR

Pela
2012-06-09, 21:42
:D :D
Danmark slår Holland !!

Alla lag har inte spelat än.men det känns som det kan bli ett EM att komma ihåg.

( som VM 1994 )

Millie
2012-06-09, 22:04
GRATTIS Danmark!!!!!klapp_klapklapp_klapklapp_klap
/Kerstinbye_byebye_bye

Masse
2012-06-09, 22:20
Mina lag i fotboll är på klubbnivå Chelsea och Barca, och på nationsnivå är det Sverige och Spanien. Det innebär ju att jag håller på Sverige så långt det bär, och sen är det Spanien som gäller.

:) Masse, som kom hem från Spanien för några timmar sedan.

Eva64
2012-06-09, 22:38
Ta det lugnt alla ni fotbollsnördar:p! Enligt Trygghansa ökar skador/incidenter under större fotbollsevanemang. De största skadorna sker när någon kastar glas omkring sig eller hoppar i soffan så att den går sönder. 8% utgör direkta personskador. Så se upp alla ni som älskar fotboll!! Lite värdelöst vetande men ganska kul ändå:D!
bye_byebye_bye

laero
2012-06-10, 09:33
Oj har den sprungit bort!:D
flabb_flabflabb_flabflabb_flab
Nja..ville gärna hitta den. Har aldrig sett/hört den "live." Senast jag såg en låg den i en delikatessdisk i Frankrike, men det räknas liksom inte.

Hur gick det?
Tyvärr gick det inte alls.

Heja Danmarkklapp_klapklapp_klapklapp_klap

Masse
2012-06-10, 17:02
klapp_klapVIVA ESPANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!klapp_klap
klapp_klapNu håller vi tummarna för Spanien!klapp_klap

:) Masse

Lissi
2012-06-10, 20:40
Tänk vilken lycka, varje kväll två skitbra program i TV(= matcherna). Det är man inte bortskämd med!!!:D:D

Lissi

Kalimera
2012-06-11, 07:37
Spanien-Italien var en riktig höjdare. Bra match! klapp_klap

Nu börjat uppladdningen inför kvällens rysare. Vet inte ens om jag vågar titta. :o

Lissi
2012-06-11, 07:51
Nu börjat uppladdningen inför kvällens rysare. Vet inte ens om jag vågar titta. :o

Håller helt med Dig! Tänk om man bara skulle vänta och se i tidningen i morgon hur det gick:D..fast det KAN man ju inte även om man skulle vilja.;)

Jag tror INTE Sverige kan vinna på Ukrainas hemmaplan och med turkiska domare. De vågar inte döma till Sveriges fördel. Man såg ju hur det var för grekerna mot Polen. Det var inte så många domslut de fick med sig. Trist för jag tycker det är spelarna som ska avgöra matcherna inte domarna vilket blivit mer och mer vanligt inte minst i allsvenskan.

HEJA SVERIGE!! PÅ DEM BARA!_B-anana_B-anana

Lissi

Kalimera
2012-06-11, 08:20
Jag tror INTE Sverige kan vinna på Ukrainas hemmaplanTror också att det blir svårt. Fast en sak är säker: det blir mycket gult och blått på läktarna. :)

Alala
2012-06-11, 16:24
LYCKA TILL SVERIGE!

/ Anne bye_bye

RAN
2012-06-11, 22:24
Jaja nu förlorade Sverige matchen men vad gör det. Livet går vidare, så deppa nu inte alla fotbollsfans. Såg matchen även om inte fotboll är riktigt min sport.
Ut för att rasta hunden o hörde näktergalen spela för fullt i den svenska sommarkvällen. UNDERBART

RAN bye_bye

KR
2012-06-11, 22:50
För er som är kvar hemma i Sverige kan jag berätta att det är lättare att deppa en ljummen kväll på Kreta än hemma.
//
KR

Kalimera
2012-06-12, 07:46
För er som är kvar hemma i Sverige kan jag berätta att det är lättare att deppa en ljummen kväll på Kreta än hemma.Det tror jag säkert. Hade jag varit där du är hade jag inte brytt mig. Nu känns det bara tomt. :o

Ikväll får du - på plats - hålla tummarna för Grekland. :)

KR
2012-06-12, 15:37
Självklart, vi skall heja på så gott vi kan.
Det är bara att starta om på nytt.
//
KR

Alala
2012-06-12, 15:58
Synd att det inte gick så bra för Sverige igår, hoppas nästa match blir bättre.

Men i kväll ska vi heja på GREKLAND!

/ Anne :)

Kalimera
2012-06-15, 12:10
Så var det dags för match igen. När Sverige spelade mot Ukraina hade jag matchtröja på mig. Det gick ju som bekant åt pipa den gången. Ikväll ska jag ha en Kalimera-tröja på mig. Hoppas det går bättre då. :o

Hellen
2012-06-15, 13:07
T.o.m jag- den mest ointresserade av fotboll skall i dag ha EM-fest, något får man roa sig med tills hockeysäsongen drar igång igen Ang_elx:D

Alala
2012-06-15, 15:33
Säger igen LYCKA TILL SVERIGE! Det går att slå engelsmännen, deras fotboll är inte alltid så kreativ... så hoppas det blir så här för Sverige _B-anana

/ Anne bye_bye

para poli
2012-06-15, 16:02
Så var det dags för match igen. När Sverige spelade mot Ukraina hade jag matchtröja på mig. Det gick ju som bekant åt pipa den gången. Ikväll ska jag ha en Kalimera-tröja på mig. Hoppas det går bättre då. :o

Jag vill promt ha på mej Sverigetröjan, men ska prova med min express scopelitis-tshirt under. Då kan väl inget gå fel?

/Forza Sverjje!

Kalimera
2012-06-15, 16:35
Jag vill promt ha på mej Sverigetröjan, men ska prova med min express scopelitis-tshirt under. Då kan väl inget gå fel?Då kan inget gå fel. Segern är redan hemma. klapp_klap

Kalimera
2012-06-15, 20:35
Inget verkar hjälpa. Trist. :o

Lissi
2012-06-15, 20:48
Inget går upp mot svensk midsommar:D Den vill nog hela laget fira hemma

Lissi!

para poli
2012-06-16, 00:56
Hur trist det än känns nu, så ser jag ännu mera, hur mkt som helst, fram mot en midsommarafton på Iraklia. / lämnar sverjjetyröjan hemma :(

Tobbe S
2012-06-16, 06:18
[quote=Kalimera;277332] och jag tror inte heller att Sverige går vidare. [quote]

Tyvärr fick du rätt Janne.snyft_drop

Tobbe

Alala
2012-06-16, 21:41
Wow Grekland! _B-anana_B-anana

Getty
2012-06-16, 21:46
Härligt....... Grekland är vidare flabb_flab

//Ingela

para poli
2012-06-16, 22:00
Ja, inget ont om Grekland, men visst är det märkligt att man kan få till en sådan här dynggrupp i ett EM? Grekland hade under gruppspelet 4 skott på mål, varav ett är en missad straff :eek:

Nu får man följa Grekland på "hemmaplan" iaf. flabb_flab

¡Vamos España!

Hasse
2012-06-16, 22:28
Ja, inget ont om Grekland, men visst är det märkligt att man kan få till en sådan här dynggrupp i ett EM?

Ryssland slår Tjeckien i första matchen med 4-1. Grekland slår Ryssland idag med 1-0, Tjeckien vinner gruppen med MINUSMÅL i målskillnaden:eek:

Ryssland kollapsar och slås ut:p

/ Hasse:cool:

Kalimera
2012-06-17, 14:38
Tyvärr fick du rätt Janne.Ja, ibland är det inte roligt att få rätt. snyft_drop

Wow Grekland!En liten ljuspunkt för landet i alla fall. Härligt!

Vim
2012-06-19, 13:08
Nå blir det Hellas mot Tyskland... Er nok mange grekere som håper å vinne akurat den kampen.

Alala
2012-06-22, 07:40
Nå blir det Hellas mot Tyskland... Er nok mange grekere som håper å vinne akurat den kampen.

Ja, måste väl försöka titta på matchen i kväll trots midsommarfirande. :eek: Få se hur det går. Säkert mycket känslor med i spelet. Det bor ju nog en liten Merkel i mig som tycker att det skall vara ordning och reda. flabb_flab Men hejar nog på Grekland i detta fallet.

Lissi
2012-06-22, 08:36
Visst kommer jag att heja på Grekland! klapp_klap Men chansen att de vinner utan Karagounis är nog minimal.

För grekerna är det nog mer känslomässigt än en vanlig fotbollsmatch och jag hoppas att de inte har domarna att spela mot också.

Lissi

Monica P
2012-06-22, 09:10
Gissa om alla kafeneion med storbildsTV har folk ikväll...

Lissi
2012-06-22, 09:46
Monica, jag skulle nästan kunna ge en vecka av min semester för en grekisk seger!;)

Lissi

Riitta
2012-06-22, 09:51
Hejar på Grekland förståsklapp_klapklapp_klap Hoppas det inte blir massa bråk om det inte vinner:o

Riittabye_bye

mouche
2012-06-22, 13:15
I kveld blir det å se kampen nede i vår landsby med nyinnkjøpte t-skjorter med Hellas og nr.10, og så blir det vel som det pleier å bli; Tyskland vinner!

Pela
2012-06-22, 22:03
:confused:
Hur ska Tyskland slås ??

10 raka segrar i kvalet, 4 raka segrar i EM ...

Kanske inte förlusten kommer förrän i höst då Sverige möter Tyskland i VM-kval. klapp_klap

( kan dock bli svårt om Sveriges viktigaste spelare Olof Mellberg slutar )

yannis
2012-07-03, 03:55
Så kan vi göra en tillbakablick på EMi fotboll.

Kalimera skrev: Jag tror inte Grekland har stor chans att gå vidare, trots att gruppen de är med i är enkel."

Glad att du hade fel.:)

"Sverigegruppen är bra mycket svårare och jag tror inte heller Sverige går vidare."

Så synd att du hade rätt!snyft_drop

Masse skrev så här: "Jag håller på Sverige, så långt det bär, sen är det Spanien som gäller."
Vilken logik Masse! Grattisklapp_klap

En liten del av mitt hjärta har jag i Italien, sedan flera resor dit på 80- 0ch 90-talen. Jag hoppades,,, men till slut sket det sig.

Jag är intresserad av sportevenemang, något som jag är totalt ensam om i hemmet. Om 24 dagar börjar OS!klapp_klap

Då får Arne göra annat, hälsar Birgitta.

Netwolf
2012-07-03, 12:09
Såg att Zlatans kanon mot Franrike, röstades fram som det snyggaste målet i EM, samt att han valdes in i EM-laget.
En liten tröst i bedrövelsen! :cool:

/Netwolf