handdator

Visa fullständig version : Från santorini till Paros


TinaM
2012-06-05, 22:49
Förra året var vi på Naxos, folegandros och milos. Flög då från Aten. I år har jag bokat direkt till santorini utan att direkt läsa på. Vi kända att det var värt pengarna att komma direkt till öarna. Men efter att ha läst om santorini känner jag inte alls för att stanna där. Hört mycket gott om Parosmoch känner att dit skulle vi vilja. Vi landar vid lunch så jag är sugen på att åka direkt från santorini till nåt mysigt ställe. Kan någon rekommendera ett par öar som funkar bra när vi ska flyga hem från santorini. Vi har två barn 7/12 år. Gärna boende m pool.

Ingrid Ny
2012-06-06, 08:48
Många fina öar finns det - fast vi bor aldrig med pool. Paros och AntiParos ligger ju på bra avstånd från Santorini. Pärlbandet utanför Naxos; Heraklia, Schinoussa, Koufinissi, Dounoussa är jättefina.:) //Ingrid

Eva64
2012-06-06, 11:14
När våra barn var i samma ålder som dina flög vi också till och från Santorini. Jag tyckte det var rätt skönt att tillbringa sista natten på ön innan vi skulle flyga hem. Om jag minns rätt var vi där tom två nätter. Den ena dagen åkte vi båt ut till andra sidan av vulkankratern och vandrade upp och tittade på de svavelpysande sprickorna. populärt hos barnen. Vad jag har förstått så råder det väldigt delade uppfattningar om Santorini. Ge ön en chans och bilda er en egen uppfattning. Trevlig resa! bye_bye

TinaM
2012-06-10, 17:39
Ja, Eva. Nu ska vi ge ön en chans. I vilken by bodde ni?