handdator

Visa fullständig version : restaurang tips i nidri


micke63
2012-06-04, 22:04
Hej,nu är det 5veckor kvar till vår kombiresa till lefkas/Parga.Är det någon som kan tipsa om några bra restauranger i Nidri.mvh micke

uggelbo
2012-06-05, 18:22
En jättebra restaurang med bra priser är Ionian. Jag är lite osäker på stavningen. Om du går förbi alla restauranger framför utflyktsbåtarna (söderut) och passerar en restaurang med kinamat så kommer du till den.
Nidri fast food på huvudgatan har världens godaste Gyros.

Abi
2012-06-05, 20:11
Nicos kan jag rekomendera :cool:. Åtminstone 2008 var den förträfflig, både vid lunch och på kvällen.

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=23&pictureid=8538

bye_byeAbi

micke63
2012-06-05, 21:28
Tack för era tips det låter bra klapp_klap

Soro
2012-06-05, 23:22
Kom hem från Nidri igår efter en skön vecka med sol o värme. Håller med uggelbo att taverna Ionion är superbra, god mat, trevlig personal och bra priser - hade maskinskrivet kvitto klapp_klap, den enda taverna vi var på som hade det. En annan restaurang vi tyckte om var Apollon som ligger i norra delen av hamnpromenaden. Mycket god mat och fin service. Lite högre priser här men fick både kaka o glass och kaffe m likör/ouzo efter maten.
Ha en skön resa!

mvh Solveig

micke63
2012-06-06, 10:29
Vi får prova ionian det låter som ett bra ställe samt fast food stället till lunch kanske, för gyros i pita är ju aldrig fel:).Vi ska bo på hotell captain stavros som ju verkar ha fått bra omdömen på forumet.Lefkas är helt nytt för oss men man måste testa något nytt någon gång efter en massa resor till mitt älskade Kreta. //micke

ellada
2012-06-07, 09:06
flabb_flabToms nere vid stranden chicken in the oven den var ljuvlig.

micke63
2012-06-07, 14:34
Hej,jag läste på tripadvisor att Toms skulle vara bra.Det var kul att någon på forumet också tycker så.Nästan alla recensioner på tripadvisor verkar vara av britter och jag är lite tveksam till deras smaklökarAng_elx //Micke

ThereseH
2012-07-09, 10:10
Hej!

Jag kan varmt rekommendera Sea side restaurang och apartments som ligger på andra sidan bukten i Geni. Med taxi eller bil tar det ca 5-8 min. Det är en nära vän till mig som driver det stället med omsorg så vill ni äta prisvärd genuin, grekisk mat i en helt underbar miljö ska ni absolut åka dit!
Gå gärna in på Tripadvisor http://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g189460-d1143577-Reviews-Sea_Side_Restaurant_Apartments-Lefkada_Ionian_Islands.html och på hans egna hemsida www.seaside-lefkada.com.
Hälsa från Therese Holmkvist i Stockholm;)

Mvh,

Therese

mrwalker
2012-07-09, 10:34
Hva du enn gjør så må du ikke gå glipp av 500cc Caffé.