handdator

Visa fullständig version : Det kommer mera/Delat ämne


Janet
2005-03-18, 17:55
Aj då, länken finns inte kvar :( "Senaste redigerad av Kalimera den Idag klockan 12:34. Anledning: Otillåten länk" står det under första inlägget av epiros.. :(
Varför detta? Jag ville ju också se bilderna..

Och en liten fråga till bättre vetande; Meteora; är det ett gäng kloster eller har jag fattat det fel? Och hur långt från Parga ligger Styx/Acheron (för det heter båda, eller?)?

epiros
2005-03-18, 19:23
Aj då, länken finns inte kvar :( "Senaste redigerad av Kalimera den Idag klockan 12:34. Anledning: Otillåten länk" står det under första inlägget av epiros.. :(
Varför detta? Jag ville ju också se bilderna..

Och en liten fråga till bättre vetande; Meteora; är det ett gäng kloster eller har jag fattat det fel? Och hur långt från Parga ligger Styx/Acheron (för det heter båda, eller?)?


Angående länkarna kolla din inbox
Meteora är mer än ett gäng kloster:D , också ett mycket speciellt naturområde...värt att besöka:p

Floden Acheron/styx ( styx hette det under antiken ) ligger inte mer än ett par mil söderut från Parga, och att vada i flodravinen där är en härlig upplevelse, mycket svalkande en het sommardag, vill jag lova.

:) epiros

parga
2005-03-18, 21:59
Ja, jag är oxå nyfiken på vilka bilder det handlar om. Tråkigt att de försvann. Varför "otillåten"? Jag tycker att vi "Parga-galningar" borde skriva en bok tillsammans. Det finns väl ingen riktig guidebok över Parga och Epirus? Fast jag tror, Janne grejar nog en riktigt bra guide, här på nätet. :)

Janet
2005-03-19, 09:19
epiros skickade länkarna till mig, och jag skickar dem till dig, så kolla i din inbox parga. :)

Jag undrar också varför de inte fick ligga kvar i forumet?

Hehe, ja en Pargaguide vore super, men då måste vi nog vara där hela sommaren och rekognocera (stavas hur?) eller vad säger ni? ;)

karinafp
2005-03-19, 11:06
Jag undrar också varför de inte fick ligga kvar i forumet?

Ja, jag har ju inte sett länkarna, men det KAN ha att göra med denna regel (som står att finna under FAQ: Forumets regler):

"Direktlänkar till hotell, pensionat och rum är inte tillåtna, ej heller länkar till sajter där det finns reklam för hotell, pensionat och rum."

Och det stavas rekognoscera, alternativt - men inte sett med helt fullt gillande av något gammaldags svensklärare - rekognosera. ;)

Karin
svenskläraret i svenska... :cool:

epiros
2005-03-19, 11:11
[QUOTE=karinafp]Ja, jag har ju inte sett länkarna, men det KAN ha att göra med denna regel (som står att finna under FAQ: Forumets regler):

"Direktlänkar till hotell, pensionat och rum är inte tillåtna, ej heller länkar till sajter där det finns reklam för hotell, pensionat och rum."

Jomen visst var det på grund av ovanstående, helt förståeligt och således inga konstigheter med borttagandet av länkarna alltså.

:) epiros

Janérik
2005-03-19, 11:15
Klipp

"Direktlänkar till hotell, pensionat och rum är inte tillåtna, ej heller länkar till sajter där det finns reklam för hotell, pensionat och rum."

Mera klipp

Jag måste faktiskt tycka att det var en knepig regel, ska man diskutera semestrande så måste man ju kunna länka till andra sidor om de områden man diskuterar. Det finns väl knappt en sida som skriver om Grekland som inte gör reklam för ovan nämnda saker så då får man väl lika gärna stoppa alla länkar i forumet.

Någon av moderatorerna kanske kan dela på detta ämne så att eventuell diskussion kan fortsätta under "Om Kalimera" eller liknande ämne.

Mvh Janérik

parga
2005-03-19, 17:21
Tack så mkt, Janet! :)
Jo, du har nog rätt att vi måste tillbringa hela sommaren i Parga med omnejd. Men ack, vilken underbar sommar det skulle bli! Jag tror även att med de kunskaper och erfarenheter vi besitter tillsammans, borde det bli en fullspäckad guidebok!;) Fast jag tror vi överlåter denna uppgift till någon annan, ellerhur? Jag menar, som har kapital och har gjort det förr.... För min del hoppas jag att någon känner sig manad, som läser detta. I så fall skulle guideboken bli min "Bibel"!:)