handdator

Visa fullständig version : Bildgåta 2751 - Tinos


Charleston
2012-06-01, 13:17
Var är jag och vad är det för ö man skymtar i bakgrunden?

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=828&pictureid=8533

Arne
2012-06-01, 13:25
Nja, det skulle kunna vara Fourni med Ikaria i bakgrunden. Dock förnimmer jag att bebyggelsen ej riktigt stämmer med hamnområdet i Fourni.

Arne

Charleston
2012-06-01, 13:49
Nja, det skulle kunna vara Fourni med Ikaria i bakgrunden. Dock förnimmer jag att bebyggelsen ej riktigt stämmer med hamnområdet i Fourni. Arne

Du förnimmer rätt, det är inte Fourni och det är inte Ikaria i bakgrunden.

Hasse
2012-06-02, 14:44
ALLTID första känslan råder, det område jag får för mig att du är i kan vara Kykladerna och du står därför på Syros och blickar österut där Mykonos är det man ser.

Jag tror jag kommer att lära mig något nyttigt av detta svar......Ang_elx


/ Hasse:cool:

Birger
2012-06-02, 14:52
Stenmurarna minner om Sifnos. Milos i bakgrunden?

Panakakis
2012-06-02, 15:04
Karpathos och du ser Kassos

Smultron
2012-06-02, 20:11
Sifnos med Antiparos i bakgrunden?

Charleston
2012-06-02, 20:56
Stenmurarna minner om Sifnos. Milos i bakgrunden?

Båda fel


Karpathos och du ser Kassos

Båda fel


Sifnos med Antiparos i bakgrunden?

Båda fel


ALLTID första känslan råder, det område jag får för mig att du är i kan vara Kykladerna och du står därför på Syros och blickar österut där Mykonos är det man ser. / Hasse:cool:

Ett rätt och ett fel

solsol
2012-06-02, 20:57
Mitt forslag er Sifnos - vi ser ned på Platys Gialos og med Ios i bakgrunnen.

Charleston
2012-06-02, 21:09
Mitt forslag er Sifnos - vi ser ned på Platys Gialos og med Ios i bakgrunnen.

Tyvärr fel båda två


Ett förtydligande: det är egentligen FLERA (tre, tror jag) öar man ser i bakgrunden, men namnet på en av dom räcker gott

Hasse
2012-06-02, 21:27
Jag ger mig verkligen ut på djupt vatten och gissar ånyo.

Du står på Kea och har Tinos framför dig med en liten ö som heter Giaros främst. I så fall skulle Andros vara till vänster (ej synlig här) och Syros och Mykonos till höger varav den förstnämnda skymmer Mykonos.

Det är kul med bildgåtor........;)


/ Hasse:cool:

Charleston
2012-06-02, 22:13
Du står på Kea och har Tinos framför dig med en liten ö som heter Giaros främst. I så fall skulle Andros vara till vänster (ej synlig här) och Syros och Mykonos till höger varav den förstnämnda skymmer Mykonos. / Hasse:cool:

Asså, du har nåt på gång här. Men du får allt blanda och skifta lite till, så kanske det blir rätt till slut.
(det kan faktiskt vara FYRA olika öar man ser i bakgrunden)

Hasse
2012-06-02, 22:29
Hujedamig, dessa vatten som vi antagligen befinner oss i är vatten jag aldrig varit i men på något sätt ser ön du står på lite småbekant ut ändå. Kykladöarna ligger tätt från många vinklar, 4 öar i bakgrunden kan vara många i kombination beroende på i vilket väderstreck man blickar ut från.

Tar kanske en funderare igen men jag har tagit fram kartan (den som viks ihop om man kan spela dragspel) så mina gissningar är helt tagna ur slump och luften.

Vågar du berätta om min väderstrecks-tes är riktig - att vi tittar österut?


/ Hasse:cool:

Charleston
2012-06-02, 22:32
Vågar du berätta om min väderstrecks-tes är riktig - att vi tittar österut?
/ Hasse:cool:

Den är fel

PA
2012-06-03, 10:43
Hej Alla bye_bye

Du står på Mykonos och ser bl.a. Delos? :confused::confused:


//PA _B-anana

Charleston
2012-06-04, 11:01
Du står på Mykonos och ser bl.a. Delos?
//PA _B-anana

Ett ratt och ett fel

Netwolf
2012-06-04, 12:56
Du är på Delos?

/Wolfen

gunnar
2012-06-04, 14:42
Då borde du kanske vara på Tino och se Mykonos, Naxos och Paros och ev Delos

Smultron
2012-06-04, 15:36
Du är på Mykonos och ser bland annat Tinos.

Lissi
2012-06-04, 18:46
Nu först ser jag gåtan. Du vandrar från Ktikados på Tinos och har Kionia nedanför och ser Mykonos!

Lissi

mrwalker
2012-06-04, 19:01
Jeg tror jeg ser Rineia, Naxos og Paros. Man skimter vel såvidt Mykonos helt til venstre og kanskje Delos?

M.a.o vi er på Tinos, og bildet er tatt ovenfor Kionia som vi ser en liten bit av på bildet.

Edit: Oops, først nå så jeg gunnar sitt svar. Der tror jeg det er mye riktig, ja... :o

gunnar
2012-06-04, 20:16
Känns tryggt att ha mr walker på sin sida, men å andra sidan är smultron av en något åsikt...

Charleston
2012-06-08, 12:56
Jag far inte citeringen att funka, men givetvis har bade Gunnar, Lissi och MrWalker helt ratt. klapp_klapklapp_klapklapp_klap Jag ar pa Tinos och Mykonos ar det man ser till vanster. De andra oarna skulle da vara atminstone Delos, Naxos och Paros. Sakert ser man ocksa och Rinaea.

Lissi
2012-06-08, 13:06
Om några veckor går jag exakt där! Yippi!!!:D

Lissi

Charleston
2012-06-13, 10:19
Om några veckor går jag exakt där! Yippi!!!:D
Lissi

Jag kom själv hem därifrån sent i natt. Och ska man vara riktigt petig, så är bilden inte tagen från Ktikados mot Tinos, utan ifrån Tarampados ner mot Kionia (själva Ktikados passerades som första by under den vandringen vi gjorde).

Lissi
2012-06-13, 17:14
Jag kom själv hem därifrån sent i natt. Och ska man vara riktigt petig, så är bilden inte tagen från Ktikados mot Tinos, utan ifrån Tarampados ner mot Kionia (själva Ktikados passerades som första by under den vandringen vi gjorde).

Vi ska i år vandra just från Tarambados till Kionia. Just den vandringen har vi inte gjort utan bara Tinos-Ktikados-Kionia -Tinos eller andra hållet. Vi har varierat och vi har alltid stannat för lunch på Drosia i Ktikados. De har så god mat och fin utsikt.... Om 2 veckor har vi redan varit någar dar på Tinos:D:D:D

Lissi

Charleston
2012-06-13, 17:38
Ja, Drosia är ju ett definitivt måste. Jag har ju själv bara varit på Tinos två gånger, men då båda gångerna stannat till där på mina vandringar. Liksom på det lilla torget i Kambos (totalt tre gånger, faktiskt). Och i år upptäckte jag också självserveringen i Koumaros - fantastiskt initiativ dom gjort där! Tyvärr skulle det väl knappast fungera med nåt liknande här hemma...