Visa fullständig version : Kryckor med på planet??
Hej.
Jag har en liten (korkad:o) fråga, ev. kommer jag behöva ha med mig kryckor på min resa till Rhodos om drygt två veckor. Jag kommer inte att behöva dom till och från planet, utan mer använda dom där nere om jag överanstränger min hälsena för mycket. Har råkat ut för hälseneinflammation, som jag hoppas blir bättre innan jag åker. Hur gör jag då? Lämnar in dom som incheckat bagage, eller tar med dom in i planet? Finns det någon som kan svara på detta skulle jag bli glad.
Irene
Ta med dem ombord på planet de får plats i uppe i hyllan.
Camilla
Du tar med dem på planet. Jag gick visserligen på kryckor när jag flög med mina, men det var inget jag öht. ens tänkte på, hur de skulle med ;) Det smidigaste är väl att du använder dem när du går på, så slipper du fundera på hur du skall göra med dem.
'Vi' pleier å ta krykkene med inn på flyet. Så hjelper gjerne en av personalet ombord med å få krykkene plassert i bagasjeluken over setene. Dette har i årevis vært uproblematisk, både innen og utenfor Europa :), både med charter og andre flyreiser. Senest til USA, med 'ispigger' montert på krykkene. (Kanskje tilfeldig at ingen reagerte på dette siste, med tanke på hvor ekstremt strikte security-sjekken er der.:confused: )
Ja, det var just med tanke på att kryckor kan användas som vapen (om säkerhetskontrollen får för sig det) som jag frågar. Tack för alla svar...
Irene
Ja det där med security ja! Om man får ha kryckor med på planet så undrar jag varför jag inte fick ta med en handflatestor platt , alldeles underbar sten i hjärtform som jag hittade vid klippan på Paphos på Cypern. Av misstag hade jag glömt den i min lilla axelremsväska och inte packat ner den i det incheckade bagaget. I säkerhetskontrollen sa de att jag kunde använda den som tillhygge på planet:mad::mad: Vad kan då kryckor användas till...?? De röntgar dem väl i alla fall? I Frankrike används kryckor i gängbråk och när vi var i Paris så såg vi 100-tals unga icke-haltande killar som hade kryckor med på gatorna.
Därmed inte sagt att DU ska använda dina kryckor så!!! Missförstå mig inte så det blir fel.
Lissi
Ja Ni när det gäller security så kan man nog bli lite fundersam i bland tex när jag skulle flyga hem från Nottingham och hade köpt en leksaks pilbåge...den var jag tvungen att checka in som special baggage...
Camilla
Jadu Lissi, tråkigt med den där stenen. Nä, har inte tänkt att använda dom som tillhygge. Bara som ett stöd i livet :-)
Irene
Ja, det var just med tanke på att kryckor kan användas som vapen (om säkerhetskontrollen får för sig det) som jag frågar. Tack för alla svar...
Irene
På den tiden jag körde buss, så var det två panschisar som börja slåss med sina käppar som tillhyggen. Jag fick stanna bussen för att skilja dem åt. Bägges kommentar, när jag påpekade att de var gamla nog att veta bättre "Det var han som börja!" :)
Så ja, det kan användas som tillhygge! :D;)
/Netwolf
Jag vet, därav min fråga flabb_flab
Irene
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.