handdator

Visa fullständig version : Bo i chora


marmar
2012-05-31, 19:16
Hej!

Kommer att besöka Amorgos ett par dagar kring midsommar. Har aldrig varit där, funderar på att bo i chora. Står rumshyrare därifrån i hamnen och väntar, eller ska man boka i förväg?

Har du bott i chora och har något att rekomendera?

/maria

Kalimera
2012-05-31, 19:37
Står rumshyrare därifrån i hamnen och väntar, eller ska man boka i förväg?Det finns bare ett fåtal pensionat i Chora. Jag har aldrig sett någon av ägarna stå i någon av hamnarna. Inte heller har jag bott i Chora, men jag åker gärna dit på kvällen och äter middag. Där är fantastiskt, dagtid och kvällstid. :)

Polarmannen
2012-06-01, 12:33
Det finns bare ett fåtal pensionat i Chora. Jag har aldrig sett någon av ägarna stå i någon av hamnarna. Inte heller har jag bott i Chora, men jag åker gärna dit på kvällen och äter middag. Där är fantastiskt, dagtid och kvällstid. :)

Kom hem från Amorgos idag och såg två pensionat i Chora, skulle nog inte rekommendera att bo där då de är rätt fuktigt och lite kyligare, finns ett antal restauranger med fantastisk mat, de är jätte mysigt att gå runt där bland kullerstensgatorna! Jag skulle rekommendera att bo i Katapola och sen ta bussen upp till Chora. Bussen går ca 3 gånger per dag kostar bara nån euro. Skulle gissa på att de är ca 4-5km bilväg.

marmar
2012-06-01, 12:36
rätt fuktigt och lite kyligare

fuktigt och kyligt?

Hellen
2012-06-01, 13:48
fuktigt och kyligt?

Det är högt upp, det kan vara riktigt kyligt längs serpentinvägarna även mitt i juli, som tur är inga längre stunder när man åker moppe, men riktigt kallt känns det och bakom nästa krök kan det vara som att åka genom en hårfön :D

marmar
2012-06-01, 23:07
OK, viste inte att det var SÅ högt :) /maria

ingalill
2012-06-03, 17:39
Har varit på Amorgos en gång förut. Bodde då i norra änden, i Aegiali. Nu ska vi ut och luffa igen och har hittat ett boende i Chora på internet; Pension Ilias. Verkar fint och bra pris, 25 euro för en studio strax efter midsommar. Gå ut och kolla och se vad du tycker! Det går en snabbkatamaran till Katapola ( vi utgår från Naxos efter att ha flugit till Santorini) och dessutom en stor vanlig färja som oxå lägger an i Katapola. Ägarna kommer och hämtar en i Katapola om man bara talar om när man anländer

Ingalill

marmar
2012-06-04, 14:22
Tack Ingalill! ska titta på det!
Mailade du och bokade, eller ringde?
/maria