handdator

Visa fullständig version : Härlig bild Janne


epiros
2006-01-31, 12:52
Härlig bild av den lilla undangömda Agianakis-stranden:p , ostörd o fin liten beach. När vi var där, var det folktomt, sånär som på ett par tyskar i en husbil en bit ovanför stranden.

bye_bye Tommy ( 115 dagar kvar:) )

Nora
2006-01-31, 15:13
Härlig bild av den lilla undangömda Agianakis-stranden:p , ostörd o fin liten beach. När vi var där, var det folktomt, sånär som på ett par tyskar i en husbil en bit ovanför stranden.

bye_bye Tommy ( 115 dagar kvar:) )

Ja, tyskere i bobiler er nesten en del av omgivelsene, de!!:p
Det var et veldig vakkert bilde!klapp_klap
Margrethe (137 dager igjen...)

Kalimera
2006-02-04, 11:04
Härlig bild av den lilla undangömda Agianakis-stranden:p , ostörd o fin liten beach.Någon berättade för mig att det finns en sötvattenskälla en bit ut i bukten. Segelbåtar bunkrade upp vatten där. Sas det. Är det något du hört talas om?

epiros
2006-02-04, 18:30
Någon berättade för mig att det finns en sötvattenskälla en bit ut i bukten. Segelbåtar bunkrade upp vatten där. Sas det. Är det något du hört talas om?

Neej, det vet jag inget om. Men däremot tyckte vi oss märka att det fanns söta o kalla undervattenströmmar längst bort i ena ändan av Lichnos-stranden när vi badade o snorklade där.

Får jag tillfälle kan jag kanske kolla med källan direkt på plats
nån gång;) :D

bye_bye Tommy

Tom
2006-02-04, 19:09
Det är helt rätt ! Ute i denna viken finns det en sötvattenskälla. Den kan man se ibland vid lugnt väder.

Om man kommer från Parga och kollar åt höger kan man se detta fenomen! Det liksom porlar och strömmar.
Det är inte alltid man kan iakta detta. Men har man tur får man se det.

Enligt lokalbefolkningen har denna källa utnyttjas i långa tider . Ett mycket märkligt fenomen !

Mvh:/ Tom

epiros
2006-02-04, 22:54
Enligt lokalbefolkningen har denna källa utnyttjas i långa tider . Ett mycket märkligt fenomen !

Mvh:/ Tom

Det var som attsiken ! Måste undersökas:p

bye_bye Tommy

Kalimera
2006-02-06, 08:55
Om man kommer från Parga och kollar åt höger kan man se detta fenomen! Det liksom porlar och strömmar. Det är inte alltid man kan iakta detta. Men har man tur får man se det. Intressant! Då stämde uppgifterna. Ska kolla noggrannare nästa jag är i krokarna.