Majjlo
2012-05-26, 21:21
Hej! Tänkte att jag borde skriva ett inlägg efter vår härliga semestervecka på Kefalonien. Vi bodde i Lassi på Nondas hotell och fick ett riktigt pangpris via Airtours. Det är ett lägenhetshotell med standardutrustning i köket och fin havsutsikt. Ett stort plus för fyra hundvalpar i trädgården, enligt våra barn. :-) De var härliga. Ägarna bor i hotellet och är mycket hjälpsamma. Hotellet ligger nära genomfartsleden i Lassi och bilarna går snabbt där. Tyvärr förstod vi inte det när vi bokade. Bästa läget om man tycker om långa sandstränder dock, eftersom Makris Gialos ligger strax nedanför, en riktig fullpoängsstrand enlgit min mening.:rolleyes:
Själva ön Kefalonien tycker jag är väl värd flera besök. Här finns någonting för de flesta skulle jag tro. Vi hyrde bil tre dagar och hittade flera minnesvärda besöksmål.
Jag kan rekommendera att resa i maj eftersom ön kändes relativt oexploaterad och lugn. Vädret var svajigt ett par dagar, men med småbarn var det helt okej att inte ha gassande sol och 40 grader i skuggan.
Sammanfattningsvis tycker jag att semestern var en fullpoängare och jag skulle helt klart kunna åka dit en gång till!
Själva ön Kefalonien tycker jag är väl värd flera besök. Här finns någonting för de flesta skulle jag tro. Vi hyrde bil tre dagar och hittade flera minnesvärda besöksmål.
Jag kan rekommendera att resa i maj eftersom ön kändes relativt oexploaterad och lugn. Vädret var svajigt ett par dagar, men med småbarn var det helt okej att inte ha gassande sol och 40 grader i skuggan.
Sammanfattningsvis tycker jag att semestern var en fullpoängare och jag skulle helt klart kunna åka dit en gång till!