handdator

Visa fullständig version : Aegean airlines?


MIAS
2006-01-31, 07:23
Hejbye_bye

Är det någon som har erfarenhet av att flyga med Aegean airlines?
Ska flyga Kos-Athen med dem. Flygbiljetterna var betydligt billigare än med Olympic airlines.Är planen någorlunda ok? Brukar de gå i tid? Tacksam för svar om Ni känner till demflabb_flab

Mia

Admirala
2006-01-31, 08:13
Stor erfaring har jeg ikke, men har fløyet med Aegean tre - fire ganger. Bedre service enn på Olympic, og de har vært presise. De flyene jeg har vært i har hatt store, myke, deilige skinnseter og god plass til bena, så de føltes adskillig mer behagelige enn Olympics fly.
Min greske kompis som nylig drev reisebyrå i Hellas, foretrekker Aegean framfor Olympic, og han har som du skjønner flydd mye!

MIAS
2006-01-31, 09:01
Det låter ju jättebraklapp_klap . Funderar på att ta flyget Athen-Kos också. Hade först tänkt att ta båten, men flyget går ju snabbare och blir inte mycket dyrare... När ska man checka in när man reser inrikes i Grekland? Är det 2 timmar då också, eller kan man komma lite senare?

Miabye_bye

finlandssvenska
2006-01-31, 10:01
Jag har flugit sträckan Rhodos-Aten, det var ett stort flyg med flotta skinnsäten som Admirala sa! Det avgick i tid och skulle minnas att man skulle checka in 1 timme före (i allafall på rhodos).

Anna Pernilla
2006-01-31, 11:44
En vän till mig åkte Olympic från Karpathos via Rhodos till Aten.Hans baggage hamnade i Dublin...Kom till Aten 4dgr senare.Borttappade baggage sker dagligen med alla bolag.Åk du med Aegan om de är billigare!

Marit
2006-02-02, 14:40
Vurderer også å ev. bruke Aegean i mai. Har planer om å reise til Athen og dra videre etter 2-3 dager der. Så at de hadde en avgang til Mykonos (i slutten av mai) til €19 (1 vei). Det burde vel være billigere enn å ta ferge fra Athen til Mykonos?

Ia
2006-02-02, 15:08
Det er billigere enn ferge..., men husk at det antagelig er en del avgifter i tilegg... Men om det både blir 10 og 20 Euro dyrere en ferege så er det jo vært en dag ekstra på en av øyene :)

Ia_B-anana

Kikh
2006-02-02, 21:41
Jag flög Kreta-Aten med Aegean utan minsta problem för 3 veckor sedan. Tyvärr fastnade jag Aten och sen i Munchen pga Skandinaviska "snöstormar" och blev tvungen att byta flyg 3 ggr. Av flygplatspersonalen i Aten fick jag tips om att begära att mitt bagage skickades "direkt" till Landvetter, jag behövde alltså bara checka in det i Aten så följde det automatiskt mitt personnummer/biljettnummer. Inget väntande, släpande eller vaktande och väskan kom trots kraftig övervikt, oväntade byten och gräsliga förseningar fram exakt samtidigt som jag! På så sätt är chansen att du och ditt bagage hamnar på samma plats:)

MIAS
2006-02-05, 23:49
Hejbye_bye

Har idag bokat flyg Athen-Kos också med Aegean.Biljetterna kostade 19€ i grunden men med skatt och andra avgifter blev det 46€ styck. Det är ju i och för sig inte så dyrt men när jag bokade Kos-Athen för någon månad sedan blev det betydligt billigare runt 30€. Har skatten höjts på flygbiljetter:( ?

Mia

Frappe
2006-02-06, 09:12
Ja skatten har höjts även här hemma!

Camilla

kari
2006-02-06, 12:53
Hejbye_bye

Har idag bokat flyg Athen-Kos också med Aegean.Biljetterna kostade 19€ i grunden men med skatt och andra avgifter blev det 46€ styck. Det är ju i och för sig inte så dyrt men när jag bokade Kos-Athen för någon månad sedan blev det betydligt billigare runt 30€. Har skatten höjts på flygbiljetter:( ?

Mia

Kan årsaken være at skatten er høyere f r a Athen enn t i l Athen?
Da jeg booket Mykonos - Athen sist fredag var skatten 15 euro for voksne = totalpris 34 euro.
:) Kari

Marit
2006-02-06, 13:41
Har søkt litt på Agean både til/fra Athen-Mykonos og Athen/Kos, og i begge tilfeller er skatter og avgifter høyere fra Athen enn til Aten. Til Mykonos var dette beløpet på €27, mens fra Mykonos til Aten €15 (samme for strekningen Athen-Kos el. Kos-Athen).

Fant i alle fall ut at en enveisbillet fra Athen til Mykonos (i mai) kostet totalt € 46 (andre veien € 36) og flytiden er 35 minutter, mens prisen for en fergebillett (Blue Star Ferries) kostet ca € 24 (reisetid 5 t 15 min).

Får se hva jeg ender opp med til slutt. Ikke helt avgjort om det blir tur til Mykonos, men kanskje en annen øy.

MIAS
2006-03-07, 03:52
Är glad att jag redan har bokat biljetterna, kollade precis för skojs skull vad de kostar nu (samma flyg vi ska med): 86€ för vuxna och 61 för barn!! Och det före skatt och avgifter.Det kanske inte finns så många platser kvar, men det är ju STOR skillnad på 19€ och 86!!

Mia, 77 dagar kvarflabb_flab

finlandssvenska
2006-03-07, 10:43
Är glad att jag redan har bokat biljetterna, kollade precis för skojs skull vad de kostar nu (samma flyg vi ska med): 86€ för vuxna och 61 för barn!! Och det före skatt och avgifter.Det kanske inte finns så många platser kvar, men det är ju STOR skillnad på 19€ och 86!!

Mia, 77 dagar kvarflabb_flab

Jag måste själv gå o kolla priset på flyget jag bokat tidigare..Jag bokade också för 19€ med Aegean till rhodos, nu var det 51€ _B-anana