handdator

Visa fullständig version : Lemon Tree?


Charlyze
2006-01-30, 22:51
Tjipp!
Har någon någonting att säga om hotellet "Lemon Tree" som finns i en stor researrangörs katalog? Ligger det väldigt nära vägen? Hur störande kan trafiken bli?
För Parga blir nästa Greklandsupptäckt, det hade jag nästan bestämt redan innan entusiasterna här på Kalimera-forumet slog i sista spiken... Dock är jag inte så avancerad resenär, en chartervecka får det bli!
Har trivts mycket bra på Syros och Karpathos och bra på Rhodos...
Funderar på att åka till Parga i slutet av maj, eller kanske augusti-september...? Lugnare och finare i maj, eller har jag fel?
/Charlyze

inkfish
2006-01-30, 23:28
Maj är jättelugnt men kan vara lite kyligt om man har otur. Vattnet är inte särskilt uppvärmt

Augusti är i regel hett som i h-vetet och massor av folk överallt. Greker, italienare och fransmän har semester då och invaderar semesterorterna.

September är i regel jättefint. Inte lika mycket folk, skönt väder och vattnet är uppvärmt sedan flera månader.

(Har inte varit i Parga men jag tvivlar på att det skiljer sig så hemskt mycket från öarna)

---
Och välkommen till Kalimera, förstås:)

epiros
2006-01-31, 08:35
Tjipp!
Har någon någonting att säga om hotellet "Lemon Tree" som finns i en stor researrangörs katalog? Ligger det väldigt nära vägen? Hur störande kan trafiken bli?

Funderar på att åka till Parga i slutet av maj, eller kanske augusti-september...? Lugnare och finare i maj, eller har jag fel?
/Charlyze

Lemon Tree ligger inte så långt från den lokala "genomfartsleden" men tror knappast du behöver oroa dig för att trafiken upplevs som speciellt störande.

Slutet av maj början av juni är en bra tid att resa till Parga, temperaturen ligger normalt som en svensk högsommar när den är som bäst. Fast den här delen av Grekland hör till den nederbördsrikaste, så det kan hända att det blir regn o åska med dunder o brak. Men jag har upplevt att det oftast är snabbt övergående, o sen så skiner solen igen:)

Hoppas du kommer trivas i Parga o att du får en fin vistelse där:)
Håll utkik efter en röd svenskregistrerad 4-hjulig motorcykel, ser du den kan du vinka, det är troligtvis jag som kommer farande på den i så fall:)

bye_bye Tommy

Gita
2006-01-31, 08:56
Maj eller augusti? Om jag får ge min åsikt, så finns det en sak som kan vara trist, och det är att vattnet inte kanske är så varmt i maj. Men om inte du är en superbadare + snorklare (som vår familj är) så är kanske inte detta viktigt?

Vi har åkt 2:a juni, och alla klagade på att man inte kunde ligga i så länge i vattnet och så har vi åkt i juli/augusti några gånger, senast 2005. Jag var mycket harig för att åka sist, just pga värmen, men det var inga problem (vi hade A/C) och dessutom så var vattentemperaturen härlig.

Man kan ju aldrig garantera hur vädret blir... men nu har du fått lite att fundera över.

Gita

Charlyze
2006-02-23, 01:34
Hej igen!
Tack för era svar! Det blir i september, utresa den 4:e.
Kommer att hålla koll här på forumet och beställa Kalimeraguiden. Känns redan nu som att en vecka är för kort tid för att upptäcka "allt". Men det går ju alltid att åka tillbaka...
/Charlyze

Kalimera
2006-02-24, 09:47
Känns redan nu som att en vecka är för kort tid för att upptäcka "allt".
Ni "hinner" med mer än vad ni tror. Under en vecka hinner ni åka på en båtttur till Antipaxos och Paxos (rekommenderas) och en tvådagarstur till Meteora (ett måste). Floden Styx bör ni också se. Då har ni några dagar kvar för att bara ligga på stranden och lata er. :)

pysen
2006-02-26, 22:35
Trafiken är nog inte så störande.
Men TUPPEN, den gal-ningen....

Charlyze
2006-02-28, 01:16
Öronproppar? Räcker det? Är en sann djurvän och tänker inte bli ovän med tuppen.

Ancan
2007-04-01, 22:22
Hejsan,

Vi bodde på Lemon Tree förra året i maj. Tror faktiskt vi åkte dit första veckan charter resorna satte igång. Vi hade kanon tur med vädret. Det hade regnat konstant i två veckor till dagen innan vi kom. Så många sa att vi kom verkligen med solen, det var ca 25-30grader varje dag.

Ang hotellet så har jag absolut inget att klaga på. Man hörde inga bilar ute på vägen, jo när man satte ute på terrassen på kvällarna men det störde inte det minsta. Det som kanske störde isådant fall var grodorna som hoppade runt och lät i gräset. _B-anana Men hotellet var jätte mysigt och det finns inget att klaga på alls. Rekomenderar det verkligen...

inkfish
2007-04-02, 13:34
Tråden är gammal, därför låser jag den. Men starta gärna nya trådar med frågor om hotell i Parga.

inkfish/moderator