handdator

Visa fullständig version : Bäst/Billigast Hyra bil?


Mooncandle
2012-05-21, 11:45
Vi återvänder till Karpathos och Pigadia _B-anana Var är det Bäst/Billigast att hyra bil? bye_bye /Ancie m. familj

Mahava
2012-05-21, 14:28
Har flera gånger fått väldigt bra pris via autoeurope, dvs boka bilen online, senast på Naxos hade jag bättre pris på min "onlline hyrda" än vad jag fick för erbjudanden på plats när jag fråga runt. Framföralt tycker jag det är smidigt.

bob-kåre
2012-05-21, 16:30
Av erfarenheten jag har så är det oftast billigast och bäst att hyra av lokala uthyrare än de stora kedjorna. Många av de lokala har hemsidor där man kan boka i förväg. Brukar söka på: rent a car och vilken ort eller ö man ska till. Glöm inte att kolla ordentligt vad som ingår, oftast ingår allt utom självriskelemenring, däck och underredesförsäkring.

karinafp
2012-05-21, 20:27
Jag brukar gå runt och fråga, och tala om att jag gör det. Då brukar priserna sjunka... ;) Fast det slutar alltid med att jag hyr hos han som håller till alldeles till höger om Taverna Pelagos. Mikke vet vad han heter. Där brukar jag få bäst priser och villkor.

Karin
som alltid längtar ner

Panakakis
2012-05-21, 22:22
Av erfarenheten jag har så är det oftast billigast och bäst att hyra av lokala uthyrare än de stora kedjorna. Många av de lokala har hemsidor där man kan boka i förväg. Brukar söka på: rent a car och vilken ort eller ö man ska till. Glöm inte att kolla ordentligt vad som ingår, oftast ingår allt utom självriskelemenring, däck och underredesförsäkring.

Det trode jag också att det var biligast att hyra på orten men vad jag bedrog mig så för ca. 10 år sedan så söker jag hemma och får då för det mesta 50 % biligare än du kan få på platsen du ska till och ofta änu bättre priser. Så sök på nätet och du får pengar över till annat.

PANAKAKIS :)

Mikke
2012-05-21, 22:37
Jag brukar gå runt och fråga, och tala om att jag gör det. Då brukar priserna sjunka... ;) Fast det slutar alltid med att jag hyr hos han som håller till alldeles till höger om Taverna Pelagos. Mikke vet vad han heter. Där brukar jag få bäst priser och villkor.

Karin
som alltid längtar ner

(när Karin kallar, så kommer man...;-)
Jo, grabbarna nedanför Pelagos heter Stamatis och Vasilis och är bägge från Arkassa, där dom också haver ytterligare en bil-scooter-mc-uthyrning, som vanligtvis sköts av Stamatis, den mörkaste av de tvenne gossarna...
Firman heter AutoMotoCenter och dom sköter om sina fordon bra. Vasilis ha vurt i Amerikat å prater bra engelska. Bara det att dom har ett modellplan hängande i taket är härligt........ :D
Jag brukar kika in hos dom mest varenda dag för att surra lite, kanske låna nåt verktyg,pumpa nåt däck,etc....aldrig nåt problem....

bob-kåre
2012-05-21, 23:22
Det trode jag också att det var biligast att hyra på orten men vad jag bedrog mig så för ca. 10 år sedan så söker jag hemma och får då för det mesta 50 % biligare än du kan få på platsen du ska till och ofta änu bättre priser. Så sök på nätet och du får pengar över till annat.

PANAKAKIS :)

Det jag menade var att man hyr av en lokal uthyrare fast via internet hemifrån i förväg. Jag brukar hamna runt 100 euro för hyrbil 1 vecka. Då biltyp, Hyundai Atos, Citroen C3 alltså inte de minsta men ej heller någon stor bil. Hyrt på plats en gång och hamnade då runt 160 euro för 1 vecka.

Mooncandle
2012-05-22, 10:01
Tack för svar! Nu vet vi nog hur vi ska göra klapp_klap

Mooncandle
2012-06-11, 11:44
Glömt fråga om ni vet var det finns barnbilstol att hyra? där vi hyrde bil förra året hade de inga tyvärr...