handdator

Visa fullständig version : Bok i Zephyros bokhylla


karinafp
2012-05-20, 13:50
Vi lämnade en bok i lånehyllan på Zephyros Village i somras. Nu har Skrikis sett en trailer till en film baserad på just den boken, och vill gärna se den. MEN... tror ni någon av oss kommer ihåg vad den hette eller vem som skrivit den? (Eller, för den delen, att Skrikis uppfattade namnet på filmen... Ang_elx)

Så jag kastar ut frågan här, i hopp om att någon annan har lånat och läst den. Eller om någon kommer att göra det...

Boken handlar om ett dataspelsföretag som har utvecklat ett spel i form av en mördarjakt. Men nu börjar folk runt om bli mördade i verkligheten på precis samma sätt som i spelet, så spelutvecklarna måste börja spela själva för att försöka hitta mördarens nästa steg och kunna stoppa honom. Hjältinnan har alltid kraftiga stövlar på sig för att inte få hälsenorna avskurna av en galning som förföljer henne. (Jag vill inte avslöja mer av handlingen utifall någon just nu sitter och läser den. ;))

NÅGON som känner igen detta???

Karin och Skrikis
som undrar om frågan borde ställas i Litteraturforumet i stället...

Mikke
2012-05-20, 23:39
....var den skriven på svenska eller engelska?? Jag brukar botanisera i den hyllan, men tyvärr bidde det inget kikande denna resa.....
Jag tror ni kan få tag i namnet,filmen på nån filmsajt,t.ex < http://www.imdb.com/ >......om nu inte det nappar här,förstås... :D
Lycka till !!
Mikke

skrikis
2012-05-21, 16:19
vi läste boken på svenska, men det var inte någon svensk författare_B-anana :)

RAN
2012-05-21, 17:38
Det kan vara P.J Tracy's, Monkeewrenchmorden, heter Spela död i pocketversion tror jag.

RAN bye_bye

karinafp
2012-05-21, 20:21
Det kan vara P.J Tracy's, Monkeewrenchmorden, heter Spela död i pocketversion tror jag.

RAN bye_bye

Den var det!!! _B-anana_B-anana_B-anana

Tusen tack, jag förstod väl att någon här skulle kunna svaret! klapp_klap

Och ni som kommer till Karpathos i sommar, gå till Zephyros och leta reda på boken, så har ni något ruggigt att sysselsätta er med några timmar på stranden. ;)

Karin
som alltid längtar ner

Mikke
2012-05-21, 22:40
....va bra att det fixade sej SÅ fort !!
Mikke

Kalimera
2012-05-22, 06:23
Det kan vara P.J Tracy's, Monkeewrenchmorden, heter Spela död i pocketversion tror jag.Tack för det! klapp_klap

Den ska jag leta upp, dock inte på Karpathos, jag får nöja mig med en vanlig bokhandlare. :)

Mikke
2012-05-24, 15:00
...vad kan denna goda cigarr heta på engelska? The Monkey wrench murders ??
Janne, kolla på Ebay.co.uk för där skickar dom bukkerna te Norden mykke billigare än Amazon....ett tips jag fick av en säljare i england när jag skrev och undrade varför portot var så ohemult mykke mer än vad boken/böckerna jag köpte kostade.... :D
Mikke

karinafp
2012-05-24, 18:01
http://www.bokus.com/bok/9789170025594/spela-dod/

48 spänn är den absolut värd. ;) Monkeewrench stavas det engelska originalet.

Mikke
2012-05-24, 23:45
...tillfälligt slut på Bokus.....
Jag kollar Ebay... :D
Mikke

Kalimera
2012-05-25, 16:05
...tillfälligt slut på Bokus.....
Jag kollar Ebay... :D
MikkeJag lägger in en bevakning på Adlibris där den bara kostar 39 kr :)

Mikke
2012-05-26, 01:40
...jag hittade den engelska originalversionen på Ebay.co.uk för ca en 50-lapp.. Beställd å betald... :D
Lånar/ger gärna bort den efter att ha läst den, annars donerar jag den som vanligt till English Jon´s library, Pigadia, Karpathos....( om det inte blir för mycket packning,förstås..)
Mikke