handdator

Visa fullständig version : Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?


Ponika
2012-05-16, 23:54
Något som jag uppmärksammat på dom flesta hotel i Grekland. Som sagt, inte hela världen, men det är lite störande när man inte kan hänga upp sina saker. Man vill ju gärna hänga upp sina badlakan, kläder... Jag brukar ifs ha med mej såna sugkrokar till badrummet, men alla badrum har ju inte kakel. Annars en väldigt käck ide;)

Någon som har någon ide varför det är så ont om dessa krokarbye_bye

Netwolf
2012-05-17, 17:23
Ja, jag känner igen mig. Vet inte varför, de är väl inte lika praktiska som oss nordbor, helt enkelt ;)

/Netwolf

Hellen
2012-05-17, 17:41
Någon som har någon ide varför det är så ont om dessa krokarbye_bye

Tonårsanpassad inredning tror jag på :D

Monica P
2012-05-17, 18:54
Menar du "men varför hänger du dina kläder på golvet?" som jag tror att jag sa några gånger...tre barn, tonår mellan 13 och 19, få se nu. 18 tonårsår....att man överlevde?

Hellen
2012-05-17, 19:17
Precis så menar jag :D

Pyttan
2012-05-17, 20:07
Jag citerar min yngsta dotter:

"Vaddå golv, jag kallar det för horisontell garderob"

Pyttan

Pyttan
2012-05-17, 20:53
Annars är min teori att det är för jobbigt att
borra i murade väggar. :)

Pyttan

Mikke
2012-05-17, 21:58
...jag har också noterat under mina år på Karpathos att gott om krokar är det ont om, så jag är numera en varm förespråkare ( och ibland uppsättare) av krokar på Zephyros och Garden Villa.....Andreas blir ofta lätt glasartad i blicken när jag käckt utropar: men här kan vi sätta upp en massa krokar, det gillar nordeuroperna.... :D

Deia
2012-05-17, 22:10
Vilken bra reflektion! Man är ju van att lägga kläder/handdukar på handfat och toalettstol (inte så fräscht :eek:)......

Kanske man ska ta med sugproppar eller en sådan där hängare som finns på Ikea (att hänga på dörren) nästa gång......hm.

Lissi
2012-05-17, 22:20
Våra två favoritrum på Tinos har många krokar i rummet och där hänger vi badlakanet som inte får plats på hållaren till duschdraperiet....Fast oftast torkar badlakanet på terassen/balkongen där det alltid finns torkställningar av något slag. På sommaren har jag aldrig upplevt dessa problem någonstans, däremot på våra vinterresor på andra ställen i Europa, fast då hänger vi på garderobsdörrarna.

Lissi

schmidt48
2012-05-17, 22:42
Vilken bagatell, stanna hemmasnyft_drop

Lissi
2012-05-17, 23:07
Vilken bagatell, stanna hemmasnyft_drop

:D:D:D

ricky
2012-05-18, 20:09
:confused: Har aldrig reflekterat över detta?
Kan det vara så att det har en koppling till att rummet helst ska kosta 25-30€ per nattAng_elx

Lissi
2012-05-18, 21:15
:confused: Har aldrig reflekterat över detta?
Kan det vara så att det har en koppling till att rummet helst ska kosta 25-30€ per nattAng_elx

Ricky det har nog inget samband. De rum vi har haft har aldrig kostat mer och har alltid haft krokar eller värmerör eller torkställningar att hänga på.
Det gäller både Aten, Naxos, Parga, Tinos , Tilos, Syros, Evia, Paros m fl.öar

Lissi

Kikh
2012-05-18, 23:56
Enkelt! Här hänger vi precis som Lissi säger, badlakan och handukar ute - eftersom de annars inte torkar alls alternativt gärna möglar sönder. Sommar som vinter är det fuktigt i grekiska hem och grekiska arkitekter bor oftast i sådana grekiska hem. Jag har en krok och en handuksstång i mitt hem nu, troligen för att hyresvärden kommer från Nya Zeeland och tänker annorlunda, men handdukarna torkar ju aldrig i badrummet eftersom vi allt som oftast saknar uppvärmning och riktig ventilation. Utnyttja solen och vinden, det är helt gratis och doftar bättre än något sköljmedel!

//Kikh

Ponika
2012-05-19, 00:37
Märkligt hur man kan komma på snorkiga svar på mitt Ilandsproblem. Dålig hårdag kanske....
Resten var roande läsning på mitt bagatellartade problem iafklapp_klap

Kikh
2012-05-19, 00:40
Märkligt hur man kan komma på snorkiga svar på mitt Ilandsproblem. Dålig hårdag kanske....
Resten var roande läsning på mitt bagatellartade problem iafklapp_klap

Mitt hår ligger perfekt och jag kan inte se något snorkigt i mitt svar, bara enkla fakta;) Man kanske ser saker annorlunda om man bara besöker en vecka, men som besökare måste man bortse från svensk standard och vanor.

//Kikh

Netwolf
2012-05-19, 07:36
Dålig hårdag kanske....
flabb_flab

Inger
2012-05-19, 10:55
bye_byeBoka in er på Hotell Kato Stalos Mare, där fanns mycket o stora krokar både i badrum o rummet.klapp_klap
Inger

Kikh
2012-05-19, 10:57
bye_byeBoka in er på Hotell Kato Stalos Mare, där fanns mycket o stora krokar både i badrum o rummet.klapp_klap
Inger


Det är väl inte meningen att man ska "hänga" på hotellrummet hela semestern, men ni tog ju i allafall ut krokarna ordentligt;)

//Kikh

kimmen
2012-05-20, 14:58
... och jag kan inte se något snorkigt i mitt svar...
Jag tror absolut inte att det var ditt svar som Ponika tyckte var snorkigt...:)

/kimmen

Ponika
2012-05-20, 16:38
Mitt hår ligger perfekt och jag kan inte se något snorkigt i mitt svar, bara enkla fakta;) Man kanske ser saker annorlunda om man bara besöker en vecka, men som besökare måste man bortse från svensk standard och vanor.

//Kikh

Det var inte riktat till dej...

Inger
2012-05-20, 16:59
Ja du Kikh, du skulle bara veta vilka krokar vi var ute påAng_elx

karinafp
2012-05-20, 17:12
sådan där hängare som finns på Ikea (att hänga på dörren) nästa gång......hm.

Finns på andra ställen också, och i olika modeller. Jag köpte mina på Clas Ohlson. Ett par trekrokars väger inget och är lätta att packa ned och att hänga över de dörrar där de behövs. :) Använder rätt många sådana här hemma också, så slipper man göra hål i väggarna.

Karin
som alltid längtar ner

Kikh
2012-05-20, 23:12
Det var inte riktat till dej...

Det tackar jag för! Och till alla er som undrat var jag klipper mig skickar jag privata meddelanden;)

//Kikh

Malina
2012-05-21, 09:23
Hos Titika i Katapola Amorgos finns massor av krokar.

MickeKöping
2012-05-21, 09:55
Jag tror att detta är ett jättastort problem.

En sökning ger typ 253.000 träffar :eek:

http://lmgtfy.com/?q=%22no+hooks%22+hotel+greece

yvonne
2012-05-21, 14:43
Det måste vara ett Ö-problem, har bott på så många hotell/pensionat på fastlandet och det har ALDRIG varit brist på krokar, varken i rummet elr i badrummet. Ni kanske väljer rum med dålig standard.;)

Yvonne

Netwolf
2012-05-21, 18:07
Det måste vara ett Ö-problem, har bott på så många hotell/pensionat på fastlandet och det har ALDRIG varit brist på krokar, varken i rummet elr i badrummet. Ni kanske väljer rum med dålig standard.;)

Yvonne

Tro mig, Det förekommer även på finare ställen, även om de mest nybyggda etablissemangen har börjat fatta litet...

/Netwolf

Hellen
2012-05-21, 19:47
Var hittar man krokar på tex ett Scandichotell här i Sverige?
Vad jag kan minnas så har jag aldrig bott någonstans i Grekland där det inte funnits ett skåp att hänga och lägga kläderna i, handdukar/saronger hänger jag på altanen eller balkongen, kom bara på att jag inte kan minnas att jag saknat krokar vare sig i Grekland eller här hemma ;):D

nilam
2012-05-21, 20:37
Var hittar man krokar på tex ett Scandichotell här i Sverige?
Vad jag kan minnas så har jag aldrig bott någonstans i Grekland där det inte funnits ett skåp att hänga och lägga kläderna i, handdukar/saronger hänger jag på altanen eller balkongen, kom bara på att jag inte kan minnas att jag saknat krokar vare sig i Grekland eller här hemma ;):D

På det flotta AI-hotell på Rhodos där vi bodde förra veckan fanns en garderob större än den jag har hemma...hur mycket lådor som helst också :) Krokar i badrummet samt en fin badrummsmöbel där allt fick plats fanns också. Att vi dessutom hade sköna continentalsängar med tjock bäddmadrass gjorde inte det hela sämre ;)

// Malin

Ponika
2012-07-28, 11:38
På det flotta AI-hotell på Rhodos där vi bodde förra veckan fanns en garderob större än den jag har hemma...hur mycket lådor som helst också :) Krokar i badrummet samt en fin badrummsmöbel där allt fick plats fanns också. Att vi dessutom hade sköna continentalsängar med tjock bäddmadrass gjorde inte det hela sämre ;)

// Malin

Ja sängarna ja......Sist hittade jag en filt att lägga under lakanet, så det blev liiite mjukare. Guuu vilken hård säng:p

kari
2012-07-28, 12:26
Vi må ha vært veldig heldige med våre rom/studios i øyverdenen :)
- v e l kunne i vi iblant ønsket flere kroker, men håndklestenger og kroker bruker det være, og det er mange år siden sist vi hadde en ukomfortabel ( for hard eller myk) seng :)

Men, om man virkelig vil ha virkelige b r a baderom ( og senger) er kanskje løsningen å reise på billige "uspes" reiser ;) :D

Her er badene på årets to "uspes" reiser til hhv Skala på Kefalonia og Parga, begge reisene kostet kun kr 998,- pr pers :)

http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1150835.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1170031.jpg

kari
2012-07-28, 13:29
Men, om man virkelig vil ha virkelige b r a baderom ( og senger) er kanskje løsningen å reise på billige "uspes" reiser ;) :D


- for sent å editere, men selv om badene v a r bra, ble det litt for mye "virkelig" her bye_bye