handdator

Visa fullständig version : nykterhetens dag

Eva L
2012-05-16, 10:22
I veckan har det varit en kampanj på vårt sjukhus som riktar sig till allmänheten om riskerna med bruk och riskbruk av alkoholhaltiga drycker. Aftonbladet hade flera intressanta artiklar och den här bilden säger ganska mycket.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/14831051/316/normal/056c8bb128a42/helkropp.jpg

Eva

Netwolf
2012-05-16, 16:34
Ja, jag såg en bild på en alkoholskadad lever och det var ingen vacker syn. :eek:

Sen den dagen äter jag inte lever... :D;)

/Netwolf

mouche
2012-05-16, 19:15
Godt jeg ikke så denne tråden før nu siden jeg sitter her og nyter en Fix og tror jeg skal ha et lite glass raki eller to med desserten etter middag!_B-anana

Athanasia
2012-05-16, 19:24
Ska jag vara nykter 1 dag?Ang_elx

zakka
2012-05-16, 21:34
Ja, jag såg en bild på en alkoholskadad lever och det var ingen vacker syn. :eek:

Sen den dagen äter jag inte lever... :D;)

/Netwolf

flabb_flab flabb_flab flabb_flab Den var bra! :D

MVH zakka

Kikh
2012-05-16, 21:43
Ja, jag såg en bild på en alkoholskadad lever och det var ingen vacker syn. :eek: Sen den dagen äter jag inte lever... :D;)
/Netwolf

klapp_klapklapp_klapklapp_klap

Alla mina tre överlevande hjärnceller slog volter nu:D

//Kikh

Sevasti & Eleni
2012-05-17, 14:54
klapp_klapklapp_klapklapp_klap

Alla mina tre överlevande hjärnceller slog volter nu:D

//Kikh

Ha ha, våra oxåklapp_klapklapp_klap

Siv o Lena_B-anana_B-anana

greklandsgalen
2012-05-18, 09:06
Och så ska man väl inte "förvänta sig några säkra vetenskapliga fakta i Aftonbladets undersökningar" eller hur var det nu???Ang_elx
Trevlig helg för övrigt

Eva L
2012-05-18, 09:43
Och så ska man väl inte "förvänta sig några säkra vetenskapliga fakta i Aftonbladets undersökningar" eller hur var det nu???Ang_elx
Trevlig helg för övrigt

Nu är ju inte det här någon opinionsundersökning bland Aftonbladets läsare utan medicinska fakta som Aftonbladet tagit från andra källor. Om du betvivlar riktigheten i uppgifterna finns det många källor att gå till. Folkhälsoinstitutet har en informativ hemsida och mer uppgifter hittar du här.
http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=1873&a=3779&l=sv

Jag startade tråden för att vi igår firade Folknykterhetens dag i Sverige och jag tycker att det är bra att även Aftonbladet uppmärksammat riskerna med ett för stor bruk av alkohol som skador kvinnor mer än män.

Alkolhol är för många en god dryck till mat och i små eller måttliga mängder är det inget problem för de allra flesta men tyvärr tar många med sig vanorna in i vardagen och vi ser en ökning av alkolrelaterade sjukdomar även i norden.

Eva

Yanna
2012-05-18, 18:12
Nykterhetens dag? Så det räcker alltså att vara nykter en dag om året? Wow! :D

Yanna - som tycker att kanelbullens dag också är bra ;)

Kikh
2012-05-18, 21:33
Nykterhetens dag? Så det räcker alltså att vara nykter en dag om året? Wow! :D

Yanna - som tycker att kanelbullens dag också är bra ;)

Jag firade båda dagarna med en lite rackare. Tycker att allt - framför allt kanelbullens dag - är klart värda att fira:D Rakomelo och varm kanelbulle är en höjdare!

//Kikh

Athanasia
2012-05-18, 22:41
:):):)