Visa fullständig version : Bildgåta 2702 - Ligres beach på södra Kreta
Var är vi nu:rolleyes:
http://www.fujidirekt.se/thumbnail/d/D42001/C2F16E13-27E1-43D7-98A7-C0A7F6C322DED.jpg
majibye_bye
Nej Lissi där har jag bara lagt till med färjan en gång:)
//majibye_bye
Aliko beach på Naxos?
//Berra
para poli
2012-05-11, 16:01
Anafi! Ska vi säga bortanför Roukonas? :)
/Anders
Aliko beach på Naxos?
//Berra
Nej Berra inte Naxos denna gången;)
//majibye_bye
Anafi! Ska vi säga bortanför Roukonas? :)
/Anders
Anafi är inte heller rätt :cool:
//majibye_bye
Kefalonia :confused:
Och Kefalonia har jag aldrig besökt så tyvärr Deia;)
//majibye_bye
Ser vilt och underbart ut på något sätt. Jag känner havsdoften. Folegandros? :confused:
/ Anne :)
Karlsson
2012-05-12, 13:54
En sådan här ödsligt belägen sandstrand där sanden liksom klättrar upp på berget har jag sett på Schinoussa. Jag gissar därför Schinoussa.
lianjocke
2012-05-12, 15:20
Korfu ? :)
Ser vilt och underbart ut på något sätt. Jag känner havsdoften. Folegandros? :confused:
/ Anne :)
Till Folegandros åker jag om 3 veckor_B-ananamen bildgåtan är inte därifrån denna gång
//majibye_bye
En sådan här ödsligt belägen sandstrand där sanden liksom klättrar upp på berget har jag sett på Schinoussa. Jag gissar därför Schinoussa.
Inte heller Schinoussa är rätt;)
//majibye_bye
Korfu ? :)
Korfu är en av dom öar jag har kvar att besöka så tyvärr är det också fel
//majibye_bye
Rhodos? /Katitzi:)
Inte heller Rodos är rätt Katitzi
//majibye_bye
Ios är tyvärr inte rätt
//majibye_bye
SteffTee
2012-05-12, 19:22
Kos, kanske?
Nej inte heller Kos är rätt:cool:
//majibye_bye
Jag gissar på en klassiker - Kreta? Känns som någon av de otillgängligare stränderna på nordkusten skulle passa in?
/Göran
Jag gissar på en klassiker - Kreta? Känns som någon av de otillgängligare stränderna på nordkusten skulle passa in?
/Göran
Kreta är rätt Göranklapp_klap men inte nordkusten;)
//majibye_bye
Är det så lätt som Falassarna? Jag har en bild där jag är på stranden där och det är LIKT!
Lissi
Hmm, det var lurigt... det finns ju några stränder att välja på:confused:
Har besökt en hel del av dem i alla väderstreck - skall jag gissa något så försöker jag med Kalamaki?
Alltså, Kalamaki som ligger mellan Kokkinos Porgos och Matala. Kom på att det finns ett Kalamaki på Chaniakusten också:o
/Göran
Är det så lätt som Falassarna? Jag har en bild där jag är på stranden där och det är LIKT!
Lissi
Nej Lissi Falassarna är det inte
//majibye_bye
Hmm, det var lurigt... det finns ju några stränder att välja på:confused:
Har besökt en hel del av dem i alla väderstreck - skall jag gissa något så försöker jag med Kalamaki?
Alltså, Kalamaki som ligger mellan Kokkinos Porgos och Matala. Kom på att det finns ett Kalamaki på Chaniakusten också:o
/Göran
Glöm Kalamaki Göran;)
//majibye_bye
honungsdagg
2012-05-12, 23:15
Parga?
Parga?
Nej vi är på Kreta Det finns väl inget Parga där:confused:
//majibye_bye
honungsdagg
2012-05-12, 23:34
hihi där gjorde jag bort mig... :/ Vet inte vad jag tänkte på, nej Parga finns inte på Kreta!
En sista gissning får bli Sougia dåAng_elx
I värsta fall får jag låta någon annan knäcka den:o
/Göran
hihi där gjorde jag bort mig... :/ Vet inte vad jag tänkte på, nej Parga finns inte på Kreta!
Klockan var ju mycketflabb_flab
//majibye_bye
En sista gissning får bli Sougia dåAng_elx
I värsta fall får jag låta någon annan knäcka den:o
/Göran
Ge inte upp Göran! Södra Kreta är ju rätt och det är närmare Kalamaki än Sougia;)
//majibye_bye
Kanske dags för en ledtråd:rolleyes:
Så här ser stranden ut åt andra hållet:) Det är inte ofta den nämns här i forumet men jag är säker på att några av er varit där. I huset längst till höger på bilden finns en taverna med "görgo" grekisk mat. Där kan man även hyra rum.
http://www.fujidirekt.se/thumbnail/d/D41925/7E95E444-0597-45C7-8583-9FD09235712AD.jpg
majibye_bye
Nej man måste på andra sidan Plakiasbukten Netwolf
//majibye_bye
Hej.
Triopetra Beach eller Ligres beach .
Kreta.
/ Tom
Hej.
Triopetra Beach eller Ligres beach .
Kreta.
/ Tom
Grattis Tomklapp_klap det är Ligres beach_B-ananaen i mitt tycke jättefin strand där det inte är så mycket folk iaf inte i början eller slutet av säsongen. Vägen dit är "spännande" också:eek:
//majibye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.