handdator

Visa fullständig version : Tilos i juli :)


Kamgu1
2012-05-08, 12:30
Funderar lite, ska åka till Tilos första gången i slutet av juli (jag vet, varmt!). Vad jag förstår är det rätt bra att vandra till flera stränder/utflyktsmål på ön. Nu till frågan, brukar det vinda eller blåsa nåt på ön? Eller står det still? Kanske inte orkar röra mig ur fläcken? Det verkar ju va rätt ok det med i så fall sådär första skälvande semesterdagarna :) Längtar ju redan varje dag...

Lissi
2012-05-08, 14:34
[QUOTE=Kamgu1;273544 Nu till frågan, brukar det vinda eller blåsa nåt på ön? .[/QUOTE]

Vi upplevde inte alls Tilos som blåsig, snarare tvärtom så VARMT blir det nog!:D:cool:

Lissi

Kalimera
2012-05-08, 17:33
Det blåser sällan på Tilos. Jag tror inte att jag någonsin upplevt blåst på Tilos, trots att jag har varit här många gånger.

Pian
2012-05-12, 23:14
Jag har varit på Tilos 4 gånger alltid i slutet av juli och början på augusti tre av dessa gånger har vi haft några dagar med kraftiga vindar. Båtutflykter har blivit inställda bla.
Även haft hemska resor över från Rhodos med Sea Star, och åker därför gärna färja istället
Men Tilos är underbart och man längtar alltid tillbaka.bye_bye

MortenOSlash
2012-05-14, 09:31
Eg har berre opplevd Tilos rundt månadsskiftet mai/juni, men det har aldri vore særleg mykje vind på Tilos. På veg frå Rodos til Tilos har det derimot vore bølgjer nok.

Som bar-eigaren på Rodos sa det medan han peikte ut over havet, då me tok ein øl under ventetida før Sea Star skulle gå, den første gongen me drog til Tilos: «Tilos today?! A-ha-ha-ha! Bompa! Bompa!»

Det var skikkeleg bompa-bompa. Eg og min fru var dei einaste som sat i framste delen av Sea Star – og vart vogga (rista) i søvn og sov mesteparten av turen!

Kamgu1
2012-05-15, 16:05
Ja, då får vi helt enkelt se om vi orkar vandra i värmen. :cool: Vi kommer ha det fint oavsett tror jag, längtar..Vi har ju en resa planerad till Karpathos bokad längre fram på sensommaren, där fläktar det ju säkert lite. Härligt att ladda inför semester med hjälp av Kalimera klapp_klap

Kamilla

rolfmm
2012-05-15, 21:08
Det blåser sällan på Tilos. Jag tror inte att jag någonsin upplevt blåst på Tilos, trots att jag har varit här många gånger.

Visst kan det blåsa på Tilos! Detta bildet är tatt nu i påsk, då hade vi några friske dager. Jag fick värkligen hålla i hatten.... flabb_flab
Och i fjol i augusti var det fyra dagar Stelios inte kunne gå ut med båten på grund av blåst. Det var bara de tuffaste och barnen som simmade. Men blåsten är vell aldrig nått problem. Det är bara skjönt i värmen.... :)

http://www.4x4shop.se/grafikk/3884.jpg

Kalimera
2012-05-18, 16:34
http://www.4x4shop.se/grafikk/3884.jpg

Snygg bild! klapp_klap


http://www.kalimera.se/bilder/forum/tilos_rost.jpg

Den förklarar varför så mycket är rostigt längs strandpromenaden. :)

rolfmm
2012-05-20, 17:08
Den förklarar varför så mycket är rostigt längs strandpromenaden. :)

Ja, och det har vell bara stått i 5 år........ :)

Kamgu1
2012-05-20, 19:49
Härligt med bilder...undrar också om det kommer turistbåtar till Livadia över dagen ungefär som det verkar på Chalki? Blir det trångt under dagarna i byn eller är det rätt stilla lunk? Hoppas så klart på det senare ;) Längtar ner!

Annki
2012-05-20, 20:42
Härligt med bilder...undrar också om det kommer turistbåtar till Livadia över dagen ungefär som det verkar på Chalki? Blir det trångt under dagarna i byn eller är det rätt stilla lunk? Hoppas så klart på det senare ;) Längtar ner!På måndagar kan man åka med Sea Star från Rhodos till Tilos över dagen. Det är de enda dagsturisterna som kommer, och de är på Tilos 10.30 - 16.00. Det märks inte jättemycket, mest kanske att det blir lite mer folk på stranden. En del åker även vidare med buss upp till klostret. Men trångt, nej....det blir det aldrig i Livadia!

Ann-Kristin bye_bye

Lissi
2012-05-20, 22:35
Men trångt, nej....det blir det aldrig i Livadia!

Ann-Kristin bye_bye

Det blir det bara i september -oktober när alla från Kalimera kommer:D;)

Lissi - som längtar

pollebosse
2012-05-21, 08:40
Det blir det bara i september -oktober när alla från Kalimera kommer:D;)

Lissi - som längtar

Detta år även i augusti!

Paul

Kamgu1
2012-06-24, 19:01
I år blir det Karpathos i augusti, en favorit i repris. Men det är ju helt otroligt vad man längtar ner nu i spöregnet..snart är det dax_B-anana