handdator

Visa fullständig version : Båtluffa med barn i Kykladerna?


Katarina
2006-01-29, 10:28
Det var över 20 år sedan maken och jag båtluffade (var för sig). Nu ska vi tillsammans med två barn (10,7) resa runt. :rolleyes:
Är det bra att resa från Rafina och hur tar man sig dit från flygplatsen?
Har någon åsikter om Syros, Kithnos och Tinos som verkar ligga på lagom båtavstånd??
Tack på förhandbye_bye
Katarina

Kalimera
2006-01-30, 10:55
Är det bra att resa från Rafina och hur tar man sig dit från flygplatsen?Från Rafina går det inte så många båtar, främst till Andros, Tinos och Mykonos. Vill du ha fler alternativ är det bättre att åka från Pireus. Till Rafina tar ni mer med buss, busshållsplatsen ligger utanför ankomsthallen på flygplatsen.

Har någon åsikter om Syros, Kithnos och Tinos som verkar ligga på lagom båtavstånd??
Det är trevliga öar alla tre. Men om de passar er beror helt på vad ni är ute efter. Tinos är en väldigt grekisk ö, vacker natur men inte lika fina stränder som på många andra öar. Kithnos är stillsamt, stränderna är ganska mediokra. Syros passar de flesta, hyggliga stränder, en underbar stad (Ermopoulis). Den lilla byn Kini är för de flesta en trevlig bekantskap. Om jag fick råda skulle jag valt Syros i stället för Kithnos och Tinos. Åker ni från Pireus har ni förstås ett mycket större urval.

Katarina
2006-01-30, 22:57
Tack för svaret! Kände bara till Pireus och trodde det var det självklara valet - kanske är det fortfarande det. Iallafall för oss.
Bra tips om öarna. Jag fortsätter under våren att använda den här fantastiska sajten; är övertygad om att den är till stor nytta för oss när det gäller val av såväl hamn som öar. Tack igen!
:)