handdator

Visa fullständig version : Underbart boende i Vasiliki på Lefkas


Hutte
2012-05-05, 22:32
Om du någon gång funderar på att ta dig till Lefkas kan jag rekommendera den lilla byn Vasiliki längst söderut på ön. Byn omges av höga berg vilket gör att det trots värmen alltid är behagliga vindar på dagarna. Det är också en av anledningarna till att så många surfare söker sig hit.

Halva stranden är dock reserverad för ickesurfare och den är aldrig fullbelagd.

Gott om restauranger, trevlig lokalbefolkning och avkopplande miljö.

Jag och min fru har varit där flera gånger och alltid bott hos Ioannis på Katinas Place, tror det heter Vasiliki Blue. Ioannis blir lätt som en kompis och är väldigt mån om sina gäster. Helt enkelt den bästa värd man kan ha.

Anders

kari
2012-05-05, 23:04
Om du någon gång funderar på att ta dig till Lefkas kan jag rekommendera den lilla byn Vasiliki längst söderut på ön. Byn omges av höga berg vilket gör att det trots värmen alltid är behagliga vindar på dagarna. Det är också en av anledningarna till att så många surfare söker sig hit.

Halva stranden är dock reserverad för ickesurfare och den är aldrig fullbelagd.

Gott om restauranger, trevlig lokalbefolkning och avkopplande miljö.

Jag och min fru har varit där flera gånger och alltid bott hos Ioannis på Katinas Place, tror det heter Vasiliki Blue. Ioannis blir lätt som en kompis och är väldigt mån om sina gäster. Helt enkelt den bästa värd man kan ha.

Anders

Takk Anders :)

Jeg har ikke vært på Lefkas, ...men kanskje e n dag ;)
Vasiliki og Katinas Place høres ut til å være verdt et besøk bye_bye