handdator

Visa fullständig version : Några till...


Riitta
2006-01-28, 10:45
Som bakgrund till brödbakandet lyssnar jag på en skiva som heter
Paize Xristo,Det är bouzoukispelaren Xristos Nikoloupoulos som spelar och en mängd olika artister sjunger.
Ett par av sångarna tyckte jag lät extra bra:
Giorgos Doskoulidis
Zafeiris Melos

Någon som har något och komma med om dessa artister?
Tycker ni att dom låter bra och gör bra låtar?

Roligt när man upptäcker lite flera artister:)

Fast om Stelios Kanzantzidis verkar det som ingen vet något omAng_elx ;)

Riittabye_bye

Ivi
2006-01-28, 12:56
Fast om Stelios Kanzantzidis verkar det som ingen vet något omAng_elx ;)

Riittabye_bye

Några audiosnuttar lyckas jag tyvärr inte hitta på greek city, men skivomslagen skvallrar om en äldre gentleman, som har varit i farten redan på 50-talet. Ungefär som en annan, alltså...:D

Jag skulle vilja veta mer om Natasa Theodoridou! Lyssnade på tre olika låtar från hennes senaste CD på greek city. Verkar MYCKET lovande!

Ivi

Inge
2006-01-28, 13:01
Noen som har hørt om Notis Sfakianakis?

Goliat
2006-01-28, 16:28
Noen som har hørt om Notis Sfakianakis?

Det spelas mycket hemma hos mig tillsammans med Anna Vissi och Stratos Dionisiou, märkligt nog oftast i smaband med Kalimera-besök :D.

Göran

karinafp
2006-01-28, 16:30
Zafeiris Melos
Någon som har något och komma med om dessa artister?
Tycker ni att dom låter bra och gör bra låtar?


Melas heter han i efternamn. ;) Jag har några enstaka låtar med honom, och tycker att det låter rätt bra. Men något mer matnyttigt har jag inte lyckats luska fram, tyvärr. :(

pawik
2006-01-28, 19:01
Vet inte heller så mycket.

Har cdn Zoi paramithenia från 2003. Titelspåret är kanonbra.
Melas sjunger med en ganska säregen, grötig röst. Påminner något om Vassilis Karras.

Hur som helst är det en artist väl värd att lyssna på.
Titelspåret var givetvis med på min nyårsmusik.

/pawik

xristina
2006-01-29, 01:51
Noen som har hørt om Notis Sfakianakis?
Nei, hvem er det...? :rolleyes:

Marianne
2006-01-29, 15:11
Det är bouzoukispelaren Xristos Nikoloupoulos som spelar och en mängd olika artister sjunger.
Riittabye_bye

Hristos Nikolopoulou är inte bara en duktig bouzoukispelare, men en av de verkligt stora kompositörerna. Han har skrivit många melodier som spelats in av några av de allra största namnen - Dalaras, Alexiou, Basis, Kazantsidis, Glykeria, Mitsias, Makedonas, Terzis, Mitropanos, Remos osv. osv.
Har sett honom på tv flera gånger och jag tycker han ser så rar ut!

Marianne

Riitta
2006-01-29, 16:32
Det visste jag inte,att han skrev låtar också:) Roligt och höra.Jag tycker också att ser snäll och rar ut:)

Riittabye_bye

Marianne
2006-02-06, 09:50
Hej Riitta.
När du nu gillar både Hristos Nikolopoulos och Gerasimos Andreatos så vet du kanske att Andreatos har spelat in en skiva just med musik av Nikolopoulos (1997)?
Ska sätta på den nu...

Marianne

lille
2006-02-06, 20:26
Noen som har hørt om Notis Sfakianakis?

Sitter og hører på han akkurat nå. Har lastet ned noen låter fra nettet. Jeg har ikke hørt så mye på gresk musikk før, så nå driver jeg og leter litt for å finne "min" musikk. Fikk masse gode tips da dere drev og stemte på greklands beste røster Ang_elx !!

Lille