handdator

Visa fullständig version : Kreta VS Västkusten

bob-kåre
2012-04-25, 18:40
Eftersom det blev en Aprilresa till Kreta i år så tänkte vi boka en weekend på västkusten i månadsskiftet Maj-Juni. Kollade runt lite och hittade flera bra hotell. Av ren nyfikenhet så kollade jag vad jag skulle få ge för en vecka i Chania fast då 2 veckor tidigare. (3 nätter på västkusten eller 6 nätter på Kreta) 1 vecka i Chania inkl hotell och flyg 1400 kr för 2 vuxna. 3 nätter på kusten 1795 kr för 2 vuxna. Svårt val, kusten lär få vänta 1 år till.

nilam
2012-04-25, 18:54
Nej det var inte något svårt val ;) Men en nyfiken fråga, var hittade du denna otroligt billiga Kretaresa? Jag som tycker det är fantastiskt om jag hittar endast flyg för 1400 för två...:o

Malin

Kikh
2012-04-25, 18:54
Eftersom det blev en Aprilresa till Kreta i år så tänkte vi boka en weekend på västkusten i månadsskiftet Maj-Juni. Kollade runt lite och hittade flera bra hotell. Av ren nyfikenhet så kollade jag vad jag skulle få ge för en vecka i Chania fast då 2 veckor tidigare. (3 nätter på västkusten eller 6 nätter på Kreta) 1 vecka i Chania inkl hotell och flyg 1400 kr för 2 vuxna. 3 nätter på kusten 1795 kr för 2 vuxna. Svårt val, kusten lär få vänta 1 år till.

_B-anana_B-anana_B-anana
Västkusten är överreklamerad! Jag har bott 7 år där, så jag vet;)

//Kikh

Fysimera
2012-04-25, 19:48
Västkusten för mig börjar från Göteborg och går till Norska gränsen. Jag bodda i Lysekil innan vi flyttade till Kreta.
Jag kan nog ej riktigt jämföra eftersom de är så olika.
På västkusten finn öarna-fisket av alla typer-segling och för oss havspaddling, steniga fina små öar för strandhugg mm.
Hur kan man jämföra detta med medelhavet här finns så mycket fint men vi har ej Västkusten.
Längtar ofta till Västkusten på våren fram till midsommar men det är då vi jobbar mest här på Kreta och man kan ju ej få riktigt allt.
Troligen blir det en tut dit i sommar eller kanske Kretas berg lockar oss mer.

Olle

bob-kåre
2012-04-25, 20:36
Nej det var inte något svårt val ;) Men en nyfiken fråga, var hittade du denna otroligt billiga Kretaresa? Jag som tycker det är fantastiskt om jag hittar endast flyg för 1400 för två...:o

Malin

Flyg med ryanair från Rygge 600 nok för 2 pers och sedan hittade jag flera hotell på en bokningssida på nätet runt 700 sek för 2 pers.

Kalimera
2012-04-26, 10:23
Flyg med ryanair från Rygge 600 nok för 2 pers och sedan hittade jag flera hotell på en bokningssida på nätet runt 700 sek för 2 pers.Med det priset skulle jag valt Kreta.

bob-kåre
2012-04-26, 10:54
Valet är redan gjort och det blev... Korfu? Ja det blev det då vi redan varit på Kreta en gång i år och skall ner i aug-sep igen så kollade jag Korfu dit det också går flyg från Rygge. Flyg 600 och hotell 1100. Hoppas Korfu stad har lite lugn att bjuda på till mig och min sambo. Dottern får stanna hemma denna gång.