handdator

Visa fullständig version : Indenrigs Athen - Naxos sidst i maj

Mette
2012-04-25, 17:16
Hvis jeg kun har håndbagage, kan jeg så nå flyet kl. 14:00 til Naxos, når flyet fra CPH lander 13:05?

Er der nogen, der har positive erfaringer bye_bye

/Mette

SteffTee
2012-04-26, 08:47
OM SAS-flyget landar i tid så hinner du checka in på flyget till Naxos.

Tom
2012-04-26, 10:09
3. AIRPORT CHECK-IN
At Greek airports, check-in begins 2 hours before departure. Entry to the departure halls must have been completed at least 35 minutes before the departure of domestic flights and 45 minutes before international flights.

Olympics incheckning stänger 35 min innan avgång !
Så landar du 13.05 tar det minst 15-20 min innan du kommer av flygplanet och in i transferbussen !
Sen ska du bussas in till terminalen, lägg till minst 15 min innan du är vid incheck !
Tajt blir det !
/ Tom

Mette
2012-04-28, 15:32
Tak for svar. Jeg kan godt se at det bliver tajt. Men nu satser jeg, så må det briste eller bære.

Jeg kan gøre en web-check-in op til 24 timer før, have håndbagage med fra CPH, som måske skal "checkes-in" i Athen, fordi flyet er så lille. Men der findes bagagedrop, hvis man har gjort en web-check-in - og det går lidt hurtigere end vanlig check-in.

Så jeg tror og håber :)

/Mette

Mahava
2012-05-10, 06:05
Föra året när jag flög till Naxos hade jag gjort en webcheckin på Olympic, men det tog ca 15 minuter i kö till baggagedropen på Atens flygplats. Fick dock ta med handbaggaget in i flyget vill jag minnas, Låter verkligen i tightaste laget med 55 minuter transfer, lite motvind el liknande och de är nog kört,

Mette
2012-05-10, 09:23
Låter verkligen i tightaste laget med 55 minuter transfer, lite motvind el liknande och de är nog kört,

Uf ja, jeg ved at det er tight... Men med tanke på, at jeg kommer frem kl. 0.10 om natten med BS, så satser jeg, og håber på vi har medvind.

kari
2012-05-10, 09:34
3. AIRPORT CHECK-IN
At Greek airports, check-in begins 2 hours before departure. Entry to the departure halls must have been completed at least 35 minutes before the departure of domestic flights and 45 minutes before international flights.

Olympics incheckning stänger 35 min innan avgång !
Så landar du 13.05 tar det minst 15-20 min innan du kommer av flygplanet och in i transferbussen !
Sen ska du bussas in till terminalen, lägg till minst 15 min innan du är vid incheck !
Tajt blir det !
/ Tom

Transferbussen :confused: - er det vanlig med transferbuss i Athen? Kommer det an på hvilket selskap man flyr med? - eller er det "tilfeldig?

Med kun håndbaggasje (og uten transferbuss) og selvsagt uten forsinkelser tror jeg Mette rekker dette fint :)

Mette
2012-05-10, 09:45
Tak Kari, du giver mig håb klapp_klap

Mette
2012-05-10, 09:49
Föra året när jag flög till Naxos hade jag gjort en webcheckin på Olympic

Mahava, er det sådan, at jeg kan gå i transit, eller må jeg jeg gennem paskontrol, ud af arrival-terminalen og ind igen og gennem security, når jeg har gjort en webcheck-in?

Det vil være godt at vide, så jeg ikke er helt uforberedt, når jeg ankommer til Athen.

Sætter pris på din hjælp!

Admirala
2012-05-10, 10:38
Jeg har flydd et utall ganger til Athen (mest med KLM men også med SAS), og bare én gang har det blitt benyttet transferbuss.

Jeg har aldri fløyet videre direkte etter ankomst i Athen, men noen passkontroll må du uansett ikke gjennom siden du kommer fra et EU-land.

Kanskje unødvendig å si: husk å ikke følge strømmen av passasjerer fra flyet ditt, men sjekk gate'n så snart du ser en tavle med flyavganger, og gå direkte til gaten din. Det er flere områder med sikkerhetskontroll i Athen, alle tilknyttet sin egen gruppe gater.

Gi beskjed til flyplasspersonalet som pleier å stå ved inngangen til sikkerhetskontrollene om det er mye kø/du har liten tid, så bør de plassere deg først i køen.

Mette
2012-05-10, 11:31
Tak Admirala, det er nyttig oplysning ...

Tom
2012-05-10, 11:41
Jag menar givetvis transfer mellan flygplanet och terminalen !
/Tom

Admirala
2012-05-10, 12:32
Jag menar givetvis transfer mellan flygplanet och terminalen !
/Tom

Ja, vi skjønte det flabb_flab

Mahava
2012-05-12, 19:18
Mahava, er det sådan, at jeg kan gå i transit, eller må jeg jeg gennem paskontrol, ud af arrival-terminalen og ind igen og gennem security, når jeg har gjort en webcheck-in?

Det vil være godt at vide, så jeg ikke er helt uforberedt, når jeg ankommer til Athen.

Sætter pris på din hjælp!

Jag vet inte riktigt om man kan gå direkt till nästa gate tyvärr, jag hade nämligen inte bokat hela vägen utan köpt flyg ARN-ATH och ATH-Naxos separat och då var jag tvungen och hämta ut baggaget och dropa det på nytt, var dock ingen lång väg att gå, och när man kommer ut genom tullen är det bara en trappa upp till avgångshallen.

Mette
2012-07-08, 10:12
Så er jeg tilbage...

Efter ha' gjort en webcheck-in til Naxos, og kun med håndbagage, var 1 time rigeligt med tid. Gik i transit, og det tog 10 min. at gå fra den ene gate til den anden. No problem bye_bye

/Mette