handdator

Visa fullständig version : Stelios Kazantzidis

Riitta
2006-01-27, 21:14
Stelios Kazantzidis är ju med på listan som man skall rösta på.
Måste erkänna att jag inte ens känner till namnet:o Blev nyfiken förstås.
Vilken slags musik sjunger han? Och annat som är värt och veta,vill jag ha reda på:)

Riittabye_bye

karinafp
2006-01-28, 12:10
En av de allra största grekiska artisterna, skulle jag vilja påstå. Var gift med Marinella, och de uppträdde ofta tillsammans. Kan inte förstå hur du har lyckats missa honom...Ang_elx Här finns en hel del att läsa:

www.geocities.com/Athens/Oracle/1756/KazantzidisSt.html (http://www.geocities.com/Athens/Oracle/1756/KazantzidisSt.html)

http://wiki.phantis.com/index.php/Stelios_Kazantzidis

Karin
som vet hur man använder Google...;)

Riitta
2006-01-28, 13:43
Tack Karin.Nu börjar jag få lite klarhet om honom:)
Fina länkar;)

Riittabye_bye

kari
2006-01-28, 16:01
En av de allra största grekiska artisterna, skulle jag vilja påstå. Var gift med Marinella
Karin
som vet hur man använder Google...;)

Takk, Karin :)
Jeg visst ikke at han var gift med Marinella.

Kazantzidis har vært en av mine favoritter lenge, en virkelig h e r l i g stemme/røst , STOR sanger klapp_klap - som dessverre er død :mad:

:) Kari

Riitta
2006-01-28, 17:43
Trevligt att ni har vaknat till i stugorna:) ;)
Tack för dom smakproven jag har fått via datornklapp_klap
Gillar verkligen musiken och rösten.Som Karin säger: Hur har jag kunnat missa honom:eek: :)

Riittabye_bye

pawik
2006-01-28, 17:47
Jeg visst ikke at han var gift med Marinella.

Kazantzidis har vært en av mine favoritter lenge, en virkelig h e r l i g stemme/røst , STOR sanger klapp_klap - som dessverre er død :mad:

Det visste inte jag heller.
Har lyssnat mycket lite på och har bara enstaka spår med K men att han har varit och fortfarande är mycket populär förstår man eftersom det fortfarande kommer ut cd-skivor med honom flera år efter hans död.
På greekcity ser man att han har en mycket stor produktion. Betygen är genomgående höga. Det finns många "All time bestsellers" och "Highly recommended".

/pawik

Riitta
2006-01-28, 17:48
Då får man väl börja skriva på nu köpelista ifall man skulle komma till Grekland någon mer gångAng_elx :o

Riittabye_bye

Marianne
2006-01-28, 20:23
Då får man väl börja skriva på nu köpelista ifall man skulle komma till Grekland någon mer gångAng_elx :o

Riittabye_bye

Nämen Riitta! Visst kommer vi till Grekland igen!
Inte för att nästa resta går till Grekland, men VISST MÅSTE VI KOMMA TILL GREKLAND IGEN ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Marianne

Lissi
2006-01-29, 11:38
När vi var i Aten nu i mellandagarna så fikade vi på ett ställe, där de hade Stelios Kazantzidis bild nästan som på ett altare med en ikon bredvid ...Hans namn stod inte , men när de såg att jag gick fram och tittade på bilden så kom en servitris fram och sa att det var en STOR grekisk sångare som var död nu...Lite förvånad såg hon ut när jag sa hans namn, jag kände ju igen honom!Ang_elx
Jo jag har flera skivor båda av honom och av Marinella,men jag visste inte att de varit gifta! Så har man lärt sig något i dag också!:D

Lissi - förkyld och hängig i ett mulet Skåne