handdator

Visa fullständig version : Till Amorgos


Ruggero
2012-04-23, 18:57
Hej. Vi har öluffat ett antal år. Vi har tidigare landat på Samos, Kos eller Rodos. I stort sett har vi rört oss på de mellanliggande öarna.

Nu har önskemål om att besöka Amorgos uppkommit. Innan vi började luffa hade vi två charterveckor på Santorini och Naxos. Jag vill minnas att det gick att göra dagsturer till Amorgos från Naxos. Är det så fortfarande?

Jag bor nära Skavsta Stockholm varifrån Ryan åker till Rodos till relativt bra pris. Därför vore det perfekt om man kunde åka till Naxos eller Amorgos från Rodos eller möjligen Kos. Jag har hört nåt om en nattur mellan Tilos och Naxos.

Det går förmodligen att få tag i en billig resa med Norwegian från Arlanda till Santorini. Skulle helst slippa Sthlm.

Tacksam för hjälp.

Janérik
2012-04-23, 21:59
Hej!
Jag har suttit en stund och försökt få ihop Rhodos och Amorgos men det är inte lätt. Nu vet jag inte riktigt när ni tänkt åka men det kan gå att knyta ihop öarna med stopp på Kalymnos och Astypalea. Kolla på http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp om du får till det då ni tänkt åka men det är inget enkelt pussel.
Att åka över dagen från Naxos till Amorgos kan kanske lyckas men det känns som att det blir mycket båtåkande och lite tavernasittande på Amorgos. Då är det väl bättre att ni åker till Amorgos och bor där några nätter också. Det går även att åka mellan Santorini och Amorgos, då kan ni få till en ganska bra tur med flyg till Santorini och besök på Naxos och Amorgos samt eventuellt någon kykladö till, så skulle jag lägga upp det om jag fick välja.

Mvh Janérik

Kalimera
2012-04-24, 15:44
Då är det väl bättre att ni åker till Amorgos och bor där några nätter också. Jag håller med. Det räcker inte med några timmar på Amorgos, där finns så mycket att se och göra så ni kommer bli ledsna när ni måste lämna efter bara några timmar.