handdator

Visa fullständig version : Mastihari - Kalymnos morgonbåt?


MIAS
2012-04-22, 20:49
Hej! Min kompis ska hälsa på oss i sommar på Kalymnos. Hon flyger med Norweigan från Stockholm och landar på Kos vid 3 tiden på natten. När brukar första båten åka över? Har inte hittat någon info i båttidtabellen än, så verkar inte klart, men vad kan man förvänta sig? Själv får jag ta taxin ner till Pothia och möta upp :). Det är i slutet av juni.

MIAbye_bye

MIAS
2012-04-22, 22:54
Tack för svaret! Ja då blir det lite väntan för henne. Som tur är har hon erfarna Rasmus med familj med på samma flyg och båttur som lovat ta hand om henne för mig :). Och jag behöver inte gå upp jättetidigt för att bege mig till Pothia för att möta upp ;). Får vänta och titta efter 1 maj.

Miabye_bye

MIAS
2012-05-02, 12:23
Tack så mycket! Då blir det inte så lång väntan för henne :) Hennes pojkvän kommer ner en vecka senare också, med Norweiganflyget mitt i natten, så de är glada att de kommer relativt snabbt över. Värre för mig när jag ska ner till Pothia och möta upp;). Blir inte många timmars sömn den natten, men det får det vara värt. :D

Miabye_bye

MIAS
2012-06-03, 21:55
Hej igen! Undrar om någon kan svara på vad det kostar? Glömt bort vad jag själv betalat . Snabbbåtarna jämfört med bilfärja? Tack på förhand! Det börjar närma sig..

MIAbye_bye

malou
2012-06-04, 00:28
Hej igen! Undrar om någon kan svara på vad det kostar? Glömt bort vad jag själv betalat . Snabbbåtarna jämfört med bilfärja? Tack på förhand! Det börjar närma sig..

MIAbye_bye

Har selv glemt bort hva det koster - kanskje ca 5 for 'langsom-fergen' og rundt det dobbelte for hurtigbåten? :)

bye_bye Juni er en bra måned..:D

Monica P
2012-06-04, 11:25
Snabba båtarna tar 6 € för vuxna. De andra har jag inte reda på.

MIAS
2012-06-04, 12:36
Tack så mycket! Bra pris!

Miabye_bye

malou
2012-06-04, 22:23
Snabba båtarna tar 6 € för vuxna. De andra har jag inte reda på.

Takk så mye . Monica, jeg kupper Mia's tråd. Prisen for hutigfergen er jo som et kupp i seg selv, trodde prisen ville gått opp nå pga drivstoffkostnader. Her i Oslo koster en enkeltbillet for buss/trikk innen byen omtrent det samme. Men vi har jo altså norske lønninger (og norske utgifter) som slett ikke er sammenlignbart.

Om tre og et halvt døgn er jeg der flabb_flab. Trykket spontant og vilt på 'buy'-knappen i et svakt øyeblikk. Det skal virkelig bli godt med en fergetur før endelig destinasjon. Ikke noe er som havet! Eller det magiske ved Kalymnos.