handdator

Visa fullständig version : Båt till stränder på Karpathos


Henrik.E
2012-04-16, 00:03
Jag och sambon funderar på Karpathos i sommar och tänkte i så fall bo i Pigadia. Det vi undrar över är om någon vet om det finns badbåtar som enbart går till en strand (t.e.x Achata, Kyra panagia eller Apella) eller om de har stuket 2 timmar första stranden, 2 timmar andra stranden o.s.v.? Någon som vet priser och tider på dessa i så fall?

Mikke
2012-04-17, 01:13
...nu har inte jag nån direkt hands-on kunskap om båtarna till stränderna på Karpathos, men det ligger ett antal båtar i Pigadias hamn som går till Achata,etc. Sen vad det kostar har jag ingen aning om, men hursomhelst, så är jag rätt säker på att det finns båtar till de iallafall största stränderna på östkusten. Sen finns det ju ca 80-90 stränder över hela ön, så köp en karta ( 1:60.000 ) så ser ni vad som finns och kan besöka efter behag. Dom nås ju lätt med scooter eller bil,vilket som passar er bäst.
Lycka till !
Mikke

Riitta
2012-04-17, 11:51
Det brukar finnas 3-4 olika båtar som kör till stränderna! Ni kan ju ta en promenad till hamnen på kvällen och se på båtarna. Dom brukar ha tydlig information vid kajen vart dom går och vilken tid samt priset. Dom stannar en längre stund vid en strand och brukar ordna en lättare lunch där också. Sedan kan det bli en kortare badstopp från båten vi någon annan strand på hemvägen:)
Har för mig att dom brukar avgå vid 9-10 på morgonen och komma tillbaka runt 16-17 tiden! Priset har nog inte varit över 10 euro hittills. Men som sagt. Kolla på plats för säker info som gäller i år:)

Trevlig resa!
Riittabye_bye

Kalimera
2012-04-17, 13:35
Som Mikke och Riitta skriver finns det ett flertal båtar som går till stränderna.


http://www.kalimera.se/bilder/forum/bada_karpathos.jpg