Visa fullständig version : Vart i Grekland ska vi semestra???
Hej!
I slutet av Juli ska jag och min man och våra dotter på 18 år åka på semester och vi hade tänkt oss Grekland i år.
Men vart ska vi åka??vi har varit i Grekland några gånger och då på Kreta,Naxos,Rhodos,Halkidiki,Zakynthos fina ställen men vi vill inte åka till samma ställe.
Vi har tittat på Thassos,Samos,Karpathos är det något av dessa ställen som kan passa oss??
Vi vill ha bra bad och stränder och relativt billigt leverne om detta nu går att uppbringa i Grekland...alltså billigt leverne:)
Är tacksam för alla tips...känns som att det är dax att boka snaaart!
Mvh Lillii_B-anana
Hej Lillii bye_bye
Kombinera Kefalonia och Ithaka! :)
//PA _B-anana
Jag tror alla de tre ställena passar er....Alla är ju olika typer av öar så n i får ju bestämma om ni vill ha de väldigt, väldigt gröna öarna, Thassos eller Samos,eller den lite mer karga Karpathos....Själv har jag av de tre bara varit på Samos och då i kombination med Patmos och det har varit jättefina resor.
Lissi
Hej!
Jag har varit på de 3 öarna (i juli). Alla är fantastiska på sitt sätt.
Thassos var superb när det gällde stränderna. Dock höll myggen på att knäcka oss. Samos var oerhört vacker, men fina sandstränder lyser ju med sin frånvaro. Karpathos var en häftig ö, ganska blåsig. Om man bor i Pigadia får man dessutom resa med buss/bil för att komma till bra stränder.
Jag skulle rekommendera Kefalonia eller Skiathos. Bra bad och stränder. Levnadsomkostnaderna kanske inte tillhör de lägsta här, men man bestämmer ju nivån själv.
//Conny :)
Har varit på alla tre öarna du nämner och tycker om dom allihop!
Thassos - grön och fin med vita finkorniga sandtränder. Vi märkte inte av några mygg (månadsskiftet juni/juli) men en del getingar. Framför allt är det den absolut billigaste ön vi varit på, kanske beror det på att många fastlandsgreker har sommarhus eller campar där.
Samos - mysiga byar och vacker natur. Kan dock bli väldigt varmt där nära turkiska kusten.
Karpathos - blåsig och ganska karg ö, men vilka vyer! Vackra höga vägar och fina stränder och byar runt om ön. Staden Pigadia är ganska modern men ändå trevlig att flanera i på kvällarna.
Lycka till med planeringen!
Katitzi:)
Tack snälla för att ni har givit mig tips MEN det blev inte så mycket enklare att välja:confused:.
Tyvärr får jag nog välja bort Thassos pga av att myggor älskar mig extremt mycket:mad:
Då har jag ännu 1 st fråga, om man gillar att snorkla vilken ö lämpar sig bäst för det?har läst att det ska gå bra på Karpathos i så fall var på Karpathos?
Mvh Lilliibye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.