Visa fullständig version : Någon mer som planerar/bokat in Karpathos i september?
Miss July
2006-01-26, 18:24
_B-anana _B-anana _B-anana
Vi är 2 vuxna o 2 ungdomar (tvillingartjejer på 15 år då..)
blir nog andra veckan i sept kan jag tro
vi har tittat på apollo som har charter dit.. nån som har tips på något annat bolag eller tips på bra boende?
MVH Jennifer :D
...jag har bixat en enkel-billett & flyger sannolikt dit den 14:e september...:D
Mikke
Kalimera
2006-01-27, 13:21
vi har tittat på apollo som har charter dit.. nån som har tips på något annat bolag eller tips på bra boende?Det är bara Apollo som säljer resor till Karpathos.
som Janne säger så är det bara Apollo som flyger till Karp från Sverige, men vill man dit(till varje pris) så kan man flyga till Athen eller Rhodos och sen vidare med inrikesflyg.En och annan har t.o.m kommit dit via Kreta...:D
Mikke
Lisbeth K
2006-01-27, 20:09
Mitt första besök på /vid Karpathos skedde är 1980 med båt från Kavalla.....:o
Det var en UUUUUUUNDERBAR resa, bestämde mej då för att besöka Ön igen, men tiden gick jag besökte Grekland många, måmga gånger innan jag kom "tillbaka", nu har jag svårt att tänka mej något annat resmål i Grekland än just Karpathos....Mitt hjärta är förlorat!:p
Så nu blir det att resa dit med familj & vännermed hjälp av Apollo
...de va som busen!! 25 år sen...:D
Mikke
Lisbeth K
2006-01-27, 21:48
Ang_elx Fast man känner sej som då......typ 19..............på sin höjd!
Men det är verkligen så, det är svårt att tänka sej ett annat resmål (i Grekland) än Karpathos ..där är det precis som "Grekland" var när jag började att resa dit, gästvänligt och äventyrligt.....kanske kan de tvara så att allt ligger i betraktarens ögon?!?!:eek:
Och inget är sannare än sanningen: Min man som till en början tyckte att jag är löjligt, till och med barnsligt förtjust i Grekland vill inte resa till något annat land nu än Grekland_B-anana
Så........Karpathos blir det i septemberklapp_klap klapp_klap
....vi får väl surra vidare om de på Pelagos, måhända?? :D
Mikke
Och inget är sannare än sanningen: Min man som till en början tyckte att jag är löjligt, till och med barnsligt förtjust i Grekland vill inte resa till något annat land nu än Grekland_B-anana
Så........Karpathos blir det i septemberklapp_klap klapp_klap
He,he! Har också lyckats övertyga sambon med Greklands förträfflighet :D
Vi har rest till Kreta, Samos och Kalymnos tillsammans tidigare, men för honom blir Karpathos en ny ö i slutet av september, då vi landar där 21/9.
Verkar bli några stycken kalimeror, som är där då...en glad kväll på Pelagos blir det säkert!
Ivi
-som upptäckte Karpathos i maj förra året...och blev fast :)
Lisbeth K
2006-01-28, 09:17
Visst vore det roligt att ses på Pelagos!
Vi kommer liksom Ivi med fanilj ner den 21 sep.................i år har vi med oss en familj som aldrig varit på Karpathos (och knappt i Grekland)
V känner som jag säkert sagt tidigare här att det "gäller att suga på karamellen" så länge det går, lite läskigt känns det med exploateringen av Karpathos...från litet till jätte mycket på ett par år bara......Fast vi förstår verkligen att ön kan och ska blomstra, men hoppas att den vårdas med kärlek!:o
Och gissa om vi längtar....min 13 åriga dotter har nedräknaren på!!_B-anana _B-anana
Jag bokade resa dit idag 2vuxna 2 ungdomar en tjej på 15 en kille på 13
åker 14 sept. bor på romantica
Jag bokade resa dit idag 2vuxna 2 ungdomar en tjej på 15 en kille på 13
åker 14 sept. bor på romantica
Du har gjort et bra øy-valg.:)
Og velkommen til Kalimera!
Ingrid
- som gleder seg til å dra til Karp i oktober
Jag ska dit den sista Agusti :)
Och jag anländer Karp 21/9 för en vecka på Ladis. Ser fram emot att träffa flera kalimeror på Pelagos på fredagen. Synd att det är så himla långt till dess bara.
Titti
Och jag anländer Karp 21/9 för en vecka på Ladis. Ser fram emot att träffa flera kalimeror på Pelagos på fredagen. Synd att det är så himla långt till dess bara.
Titti
Flyger du möjligen från Arlanda kl.7.15? I så fall är du en till "kalimera" som kommer att vara ombord :D Läge för kännetecken (förslagsvis en Kalimera-tröja flabb_flab) vid incheckingen kanske?
Visst känns det långt borta...har inte skaffat en nedräknare än...däremot tickar vår nedräknare för fullt till april-resan. DEN resan känns inte alls långt borta nu :)
Ivi
Javisst ska jag med det planet som lyfter 7.15 från Arlanda. Och jag kommer att ha min kalimeratröja på mig. :)
Då kan jag också passa på att fråga, om det är någon mer än jag, som brukar amatörbotanisera lite i Grekland. Jag brukar ha med mig medelhavsflora, och kommer att ha så på Karpathos också förstås.
Titti
Javisst ska jag med det planet som lyfter 7.15 från Arlanda. Och jag kommer att ha min kalimeratröja på mig. :)
Då kan jag också passa på att fråga, om det är någon mer än jag, som brukar amatörbotanisera lite i Grekland. Jag brukar ha med mig medelhavsflora, och kommer att ha så på Karpathos också förstås.
Titti
Min sambo kommer nog också att ha sin tröja på sig, kanske även jag i fall storlek 160 kommer att passa bättre än S som jag har som nattsärk flabb_flab
Jag och min granne Marita, som följer med på resan, botaniserar väldigt gärna och framför allt med någon mer kunnig än vi! Kanske kan du vara en gruppledare under en liten expedition? :)
Ivi
Jag är bara en glad botanistamatör, men jag ska gärna vara expeditionsledare:D . I höstas på Thassos hittade jag små minicyklamen i ett dike, ungefär sådana som man kan köpa och ge bort till jul. Det kändes rätt märkligt. Fast sån tur kanske man inte har igen.
Titti
jonven01
2006-03-29, 12:02
Det är bara Apollo som säljer resor till Karpathos.
Ving har resor till Karpathos också iår.
Inte från Arlanda sist jag kollade eller har något hänt senaste tiden.
Eva
I følge Svenske Vings nettside så har de bare avreise fra københavn. Ellers så har ving Norge avreise fra Oslo...
Ia _B-anana
Jo vi åker oxå den 14/9 enkel bijett. Båtar över till Kreta för hemfärd 12/10.. Hoppas att det inte gungar så mycket..Ang_elx
Jason
Ving har resor till Karpathos också iår.
...om så är fallet, så kanske dom flyger med Novair??
Mikke
KfK)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.