handdator

Visa fullständig version : varmaste stället

elca
2012-04-03, 18:53
Känner att jag nog inte kan vara utan Grekland i sommar,tänkte mig en ensamtripp v23 och då vill jag bara ha en massa sol och lata dagar.
Har varit i juli förut och då har det naturligtvis varit varmt,som jag vill ha det.
Så nu undrar jag var det är varmast den tiden, kanske en dum fråga , kanske lika varmt överallt, men undrar iallafall. Och lugnt och stillsamt ställe med mysigt hotell,gärna även pool där jag kan ligga och läsa och bara slappa

Kikh
2012-04-03, 19:08
Känner att jag nog inte kan vara utan Grekland i sommar,tänkte mig en ensamtripp v23 och då vill jag bara ha en massa sol och lata dagar.
Har varit i juli förut och då har det naturligtvis varit varmt,som jag vill ha det.
Så nu undrar jag var det är varmast den tiden, kanske en dum fråga , kanske lika varmt överallt, men undrar iallafall. Och lugnt och stillsamt ställe med mysigt hotell,gärna även pool där jag kan ligga och läsa och bara slappa

Palaeochora, Kreta i augusti, varmare än så blir det inte i detta liv:D Upp emot +47 i skuggan, stränder på båda sidor om stan, avslappnat tempo även om Grekerna semestrar i augusti, och inte allt för långt från flygplatsen!

//Kikh

nilam
2012-04-03, 20:11
Palaeochora, Kreta i augusti, varmare än så blir det inte i detta liv:D Upp emot +47 i skuggan, stränder på båda sidor om stan, avslappnat tempo även om Grekerna semestrar i augusti, och inte allt för långt från flygplatsen!

//Kikh

Men vecka 23 är ju i juni ;) Tycker du ska välja någon av öarna så långt öster/söderut som möjligt...alltså Kreta, Rhodos eller Karpathos. Vi har varit nere v23 och haft varmt och soligt varje gång :) Lugnt och stilla ställe...då kan jag rekomendera Almyrida.

Malin

Aase
2012-04-03, 20:17
Hej
Jag kan rekommendera Tilos. Lugnt, vackert och mysigt och nära Rodos. Varmare blir Symi också det nära Rodos.

Åse

Netwolf
2012-04-04, 07:40
Ok, varmaste stället (ja, inte där man ev hamnar när ens dagar är till ända) bör då vara Gavdos. Längst söderut och med ökenliknande klimat.
Flyg till Kreta. Sen båt från Palechora och/eller Chora Sfakion.

/Netwolf

Arne
2012-04-04, 15:54
Men, Gavdos, platsen som Gud glömde...

Ett femtiotal bofasta, tvenne tavernor samt dystert boende. Jag finner det vara en tveksam plats för att sol och värme finna. Lägg därtill att det i vecka 23 är mer än minimala färjeförbindelser. I allra bästa fall tvenne färjeturer per vecka vid den tiden därest väder och vind ej lägga hinder i vägen.

Arne