Visa fullständig version : Allsvenskan 2012
para poli
2012-03-30, 15:46
Vår, grönt gräs, nåja, iaf här på Strömvallen :D, doften av linement hänger tungt i luften, fotbollsvärldens längsta försäsong är förpassad till skrubben.
Det är allsvensk PREMIÄR detta EM-år 2012.
Själv tillbringar jag den på måndag kväll på supporterkrogen Allstar i centrala Gävle. Svårast tänbara start. Guldaspirant MFF på bortaplan. Dock är statistiken fin, ingen seger men väl många X på 7 säsonger. Riktig premiär blir det på långfredagen mot Syrianska efter en rejäl uppladdning på supporterkrogen och gemensamt tåg mot Strömvallen. *längtar*. Å ingen match missar man när man är i Grekland heller, tack vare EM-uppehållet.
Men hur går det? Vem vinner? Hur går det för ditt lag? Vilka förpassas till bakgården?
Mitt tips Elfsborg. (Netwolf, Martinifk å andra; mest för att gå mot strömmen. I hjärtat hoppas jag på farsans blåvitt om inte Gefle lyckas hela vägen:D)
Pelle Olssons mannar gör en kanonsäsong, klubbrekord och 7:e plats.
Ut åker Syrianska och Åtvidaberg. Dock ska ÅFF ha stor cred för underbar humor i: http://www.youtube.com/watch?v=MYVzlrMim4A .
Giffarna Sundsvall hamnar i norrlänsk skugga och får kvala.
God lycka, vilka ni än supportar!
/ Norrlandsfönster på vid gavel
Vi laddar i morgon på KFF:s supporterpub med två Kalimeravänner för att se KFF förhoppningsvis slå Sundsvall borta. I Kalmar är det snövarning för i morgon så det är ju bra att man slapp sitta på plats i hemmamatch
Första hemmamatchen på Arenan i Kalmar missar vi till makens förtret då vi är i Paris då, men DÅ ska KFF slå AIK är det tänkt;)
Åh så härligt det är att sitta på Arenan och se alla hemmamatcher...Vilken stämning!!
KFF i topp 5 är mitt tips.....Eftersom inte KFF lär vinna i år så hoppas jag på HIF som segrare! Inga Göteborgare eller Stockholmare i topp här inte;)
Lissi
Kalimera
2012-03-30, 18:51
Tyvärr är inte mitt lag i Allsvenskan längre. Men kanske nästa år. Ändå ser jag fram emot årets allsvenska. Mer än på många år faktiskt. Jag tror på IFK Göteborg, eller Malmö, och oppas att det går bra för Kalmar och Mjällby. :)
Det var ett stort reportage om Gefle i DN i veckan som gick. Ni har ju två fd Hammarbyare i laget. Klart att ni slår rekordet då, och hamnar på sjunde plats. klapp_klap
Vad är det för dumheter! De få norrlandslag som brukar vara med ska förhoppningsvis vinna. I övermorgon förlorar Kalmar! Här i Grekland har jag i alla år (sedan 1986) hållit på Olympiakos. Det har lönat sig med tanke på flera svenska succéspelare. Men, låt de bästa lagen vinna, oavsett vad vi håller på! / Jan-Erik, som är mycket fotbollsintresserad.
I övermorgon förlorar Kalmar!
Startar Du krig?;);) Kalmar har visserligen i vanlig ordning nästan alla nyförvärv
skadade, men vi ska nog skrapa ihop ett lag som kan vinna:D
Lissi
para poli
2012-03-30, 20:46
Det var ett stort reportage om Gefle i DN i veckan som gick. Ni har ju två fd Hammarbyare i laget. Klart att ni slår rekordet då, och hamnar på sjunde plats. klapp_klap
<3
I övermorgon förlorar Kalmar!
Sorry Ylva A:D:D! Kalmar vann med 1-0, fast det måste erkännas att det inte kändes riktigt rättvist även om målet var fint......Men en orättvisa till Kalmars fördel sitter ju fint. Fotboll är ju inte rättvist alltid.
Lissi
Charleston
2012-04-02, 10:56
Tabellen ser helt ok ut just nu. Liksom skytteligan.
Tabellen ser helt ok ut just nu. Liksom skytteligan.
Skulle inte kunna uttrycka det bättre själv.
Tobbe
para poli
2012-04-02, 18:03
Nu styr jag cykeln mot Allstar, intar några bira å hejar fram Gefle mot seger i Malmö. I morgon styr jag bilen mot Örebro för att se mitt käära Rögle ta plats i högsta serien. Svettig sportvecka! / Forza flabb_flab
Kalimera
2012-04-04, 21:16
I morgon styr jag bilen mot Örebro för att se mitt käära Rögle ta plats i högsta serien.Grattis till Elitserien! Precis i denna stund blev det klart att Karlskrona gick upp i Allsvenskan. Kul det också. Då får vi besök av Djurgården nästa år. :)
para poli
2012-04-04, 22:04
Grattis till Elitserien! Precis i denna stund blev det klart att Karlskrona gick upp i Allsvenskan. Kul det också. Då får vi besök av Djurgården nästa år. :)
Haha, tack Janne! :)
Galen kväll i Örebro igår. Jag var nog ingen bra bilförare sista 10 milen mellan Uppsala och Gävle.
Kul med KHK, fin hockeykultur där. (jfr Ängelholm) klapp_klap
Anmärkningsvärt att tre av sex lag i kvalet till allsvenskan kommer från lilla Blekinge? :eek:
Precis i denna stund blev det klart att Karlskrona gick upp i Allsvenskan. :)
Tack vare Karlskronas seger över Sundsvall så klarade sig Borås HC kvar i allsvenskan, trots förlust med 1-5 mot Olofström.
Tobbe
Hockeyn tog ju slut i tisdags för året. Nu kan vi gå i sportide tills European Trophy i sensommar...
Kalimera
2012-04-05, 10:14
Anmärkningsvärt att tre av sex lag i kvalet till allsvenskan kommer från lilla Blekinge?Ja, det var märkligt. Nästa år blir det bara två eftersom KHK kommer klara sig kvar. :)
Tack vare Karlskronas seger över Sundsvall så klarade sig Borås HC kvar i allsvenskan, trots förlust med 1-5 mot Olofström.Grattis! :) De möts imorgon här hemma. Ingen har något att spela för, men det kanske blir en bra match ändå.
para poli
2012-04-07, 17:04
Ursäkta alla MFF-supporters MEN; Pontus Jansson har gjort sej själv till åtlöje. Hans, jag citerar; "hellre lägger jag av än å spelar i tråkiga Gefle", ter sej lite löjeväckande. 0-5 borta mot Hisingens stolthet Häcken! Hoppas han hade kul när IFF IFF spelade underhållande på Rambergsvallen... Ursäkta forumkamrater men jag kommer inte på något annat ord än; TÖNT:D
Inget fel i att kalla Pontus Jansson tönt tycker jag. Hans uttalande tyder på förakt och oförståelse för s.k. sportsmanship. Gefle är dessutom ett av de lag som spelar efter sina resurser och gör det otroligt bra. Pontus Jansson lär även ha haft en riktigt dålig dag idag på Rambergsvallen. Om Gefle anses spela trist fotboll, vad gjorde då MFF idag ?
/ Hasse:cool:
para poli
2012-04-11, 03:34
Ajajelliajaj. Hemma från Östergötland med en omskakad fotbollssjäl. Aja, bara å resa sej å tokgrisspela mot IF ELLoS? :(
Nu styr jag cykeln mot Allstar, intar några bira å hejar fram Gefle mot seger i Malmö. I morgon styr jag bilen mot Örebro för att se mitt käära Rögle ta plats i högsta serien. Svettig sportvecka! / Forza flabb_flab
Hej!
Hmm.... Rögle?
Hur ... hrmmm... kan du som Gävle-bo INTE hålla på Sveriges bästa hockeygäng BRYNÄS IF:confused:
- 3 matcher kvar nu innan Elitserieguldet är i hamn! :D.. Perfekt att kröna 100-årsjubiléet med!
//Conny
Hej!
Hmm.... Rögle?
Hur ... hrmmm... kan du som Gävle-bo INTE hålla på Sveriges bästa hockeygäng BRYNÄS IF:confused:
- 3 matcher kvar nu innan Elitserieguldet är i hamn! :D.. Perfekt att kröna 100-årsjubiléet med!
//Conny
Jag håller på Brynäs. Dom måste ju bara vara bäst i Sverige när dom slog Frölunda
tycker Rebase från Göteborg:)
Jag håller på Brynäs. Dom måste ju bara vara bäst i Sverige när dom slog Frölunda
tycker Rebase från Göteborg:)
Jag håller faktiskt med. I ärlighetens namn så kände jag, innan slutspelet startade, -att det största "hotet" mot guldet kom från Frölunda. De har varit väldigt svårspelade hela säsongen.... Resten är ren transportsträcka flabb_flab.
//Conny :)
(Medlem i BIF)
para poli
2012-04-11, 13:44
Hej!
Hmm.... Rögle?
//Conny
Haha, kan förstå din undran. Men hockeysäsongen slutade för en vecka sedan för mig (på bästa sätt). Jag har aldrig satt min fot i Gavlerinken och sedemera Läkerolen om inte Rögle stått på isen, nu får jag möjlighet. Kärleken är gammal och består. Mot Brynäs hyser jag inga känslor what so ever, möjligen lite bitterhet då och då när det går FÖR bra, hmm, som nu då då :D.
Haha, kan förstå din undran. Men hockeysäsongen slutade för en vecka sedan för mig (på bästa sätt). Jag har aldrig satt min fot i Gavlerinken och sedemera Läkerolen om inte Rögle stått på isen, nu får jag möjlighet. Kärleken är gammal och består. Mot Brynäs hyser jag inga känslor what so ever, möjligen lite bitterhet då och då när det går FÖR bra, hmm, som nu då då :D.
Ok, Jag förstår.....host... något kanske :):mad::D...
När det gäller Allsvenskan så är det ju dock Sportklubben i Örebro som alltid har gällt i själ & hjärta. Det blev ju även förlust för ÖSK mot Åtvid, - i öppningsmatchen :eek:... Frågan är hur länge Åtvidabergs batterier räcker?
Ikväll väntar Helsingborg. Men de brukar ju ytterst sällan ställa till bekymmer hemma på Behrn Arena :D
//Conny
para poli
2012-04-11, 14:31
Ikväll väntar Helsingborg. Men de brukar ju ytterst sällan ställa till bekymmer hemma på Behrn Arena :D
//Conny
Haha, det är något med eran gräsmatta dom är allergisk mot :D / Lycka tillklapp_klap
BTW, Behrn Arena i mitt hjärta, ljuvliga minnen. RBK 2012, GIF 2011 :)
Haha, det är något med eran gräsmatta dom är allergisk mot :D / Lycka tillklapp_klap
BTW, Behrn Arena i mitt hjärta, ljuvliga minnen. RBK 2012, GIF 2011 :)
He,he,he... de övervägde tom att lämna VO inför sista matchen. Detta skulle inneburit att de skulle spara in resan samt slippa eventuella skador :D...
Jodå, den minnesgode minns den tunga förlusten i april i fjol på B A :mad:..., men minns oxå segern på Strömvallen i slutet av juli klapp_klap...
Lycka till med er oxå bye_bye...
//Conny
para poli
2012-04-22, 15:39
Nä men tre fräscha poäng borta mot Kalmar å återupprättad heder. Nu klämmer vi gnaget på tre poäng oxå så börjar säsongen arta sej flabb_flab
Nä men tre fräscha poäng borta mot Kalmar å återupprättad heder. Nu klämmer vi gnaget på tre poäng oxå så börjar säsongen arta sej flabb_flab
Berisha var på bjudhumör ;)....Synd om honom. När målvakten gör en tavla får det stora konsekvenser, när utespelare gör det så märks det inte på samma sätt individuellt...fast segern var helt rättvis så illa som Kalmar spelade!:mad:
Det blir färre och färre som går på matcherna nu och arenan är knappt halvfull. Kalmar har problem med 6 långtidsskadade och får väl satsa på att hålla sig kvar.
Lissi
Kalimera
2012-04-23, 09:47
Kalmar har problem med 6 långtidsskadade och får väl satsa på att hålla sig kvar.Ni får åka till Blekinge om ni vill se ett vinnande lag. ;)
Ni får åka till Blekinge om ni vill se ett vinnande lag. ;)
Ja vi ska faktiskt ta oss till Mjällby en match, bara för att Blekinge är så mysigt.! Maken är på kurs idag i Karlskrona och jag hade önskat att det var på fredag istället så att jag kunde följt med....
I maj ska vi faktiskt på minisemester igen i Blekinge:D
Lissi
Kalimera
2012-04-23, 09:59
Maken är på kurs idag i Karlskrona och jag hade önskat att det var på fredag istället så att jag kunde följt med....Då har han bra väder, det är sol och vindstilla. :)
I maj ska vi faktiskt på minisemester igen i BlekingeHör av dig innan så kan jag komma med många tips på vad ni ska se. Vi är ute varje helg, och upptäcker nya saker hela tiden.
Hör av dig innan så kan jag komma med många tips på vad ni ska se. Vi är ute varje helg, och upptäcker nya saker hela tiden.
Tack! Det gör vi.
Lissi
Efter gårdagens seger mot Örebro SK toppar Elfsborg allsvenskan.
Första platsen som vi nu har kommer förmodligen att bestå resten av säsongen
:D:D:D
Med Gula hälsningar
Tobbe
para poli
2012-04-26, 21:19
Grattis Elfsborg till bra start! :)
Snyft Gefle! Nyss hemkommen från regnigt Strömvallen. Oengagerat, oagressivt o tamt. Risk för degragering helt klart. För mkt respekt mot "storklubben" solna if. Alltså jag har svårt att hysa sympati mot denna klubb som kommer dragandes med "supportrar" som inte kan respektera en vanlig toakö. / Bitter
Grattis Elfsborg till bra start! :)
Snyft Gefle! Nyss hemkommen från regnigt Strömvallen. Oengagerat, oagressivt o tamt. Risk för degragering helt klart. För mkt respekt mot "storklubben" solna if. Alltså jag har svårt att hysa sympati mot denna klubb som kommer dragandes med "supportrar" som inte kan respektera en vanlig toakö. / Bitter
Ingen fara!
Åtvid ledde i början, sen kom Elfsborg för en kortare sejour :D . Och snart börjar Gefle och ÖSK att avancera i tabellen - upp mot toppen! Serien är lång!
//Conny, Örebro Sportklubb :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.