handdator

Visa fullständig version : Larnaca Cypern?


suset
2012-03-29, 19:53
Tänkte åka till Cypern i augusti. Jag ska bo på hotell Livadhiotis. Nån som har vart där och kan ge lite info om hur ni upplevde det? Nära stranden och centrum vad jag förstår. Jag ska åka ensam så jag vill ha nära
till båda =)

Agda
2012-03-30, 10:09
Jag tycker du valt ett perfekt läge. Stranden vid seafront är väl inte den allra bästa men okej. Ta bussen upp till Mackanzie beach och ta en promenad tillbaka utmed havet....den ligger mot flygplatsen....jag promenerade där ofta fram o tillbaks när jag bodde i Larnaca -87.
Du har allt runt omkring dig.
Glöm inte testa Seafront-mackan:baguette med grillad halloumi...kanon gott!:)

Lissi
2012-03-30, 15:22
Hotellet vet jag inget om, vi bodde på ett annat, Atrium, ett kvarter från strandpromenaden. Denna strandpromenad är nu till oigenkänlighet omgjord sen 80-90-talet och är kantad av jättehus med KFC, McDonalds och andra stora kedjor som säljer mat o kaffe. De små mysiga tavernorna hittade vi inte längre där vid vårt besök 2009, men Larnaca gillar vi ändå och man hittar små mysiga ställen om man letar lite inåt gatorna och vid salutorget nära kyrkan. Vi hade bil hela vår vårvecka och hade fina turer runt ön, men som sagt den jättemysiga strandpromenad som fanns förr, kantad av små tavernor och cypriotiska kaféer är borta.snyft_dropsnyft_drop
Vi åt dock jättegod mat vart vi än åt och det var billigt 2009.

Lissi

Agda
2012-03-31, 13:43
Ja, själva Seafront är ju inte som förr....men om man passerar borgen i riktning mot flygplatsen...Piale Pasa heter vägen som går direkt vid havet till Mackenzie beach...där borta ligger Flamingo Beach Hotel (fd svenskt FN-hotell)....bortanför det så har det kommit små strandtavernor. Att promenera Piale Pasa är mysigt....orkar man inte gå fram och tillbaka så går det lokalbuss och taxi.

Ponika
2012-07-30, 00:19
Hej. Har tyvärr inte heller bott på det hotellet, men bott på Atrium och Petrou Bros Holiday Apts och hos lilla mamma då som bor där;)
Perfekta lägen till strand och stad. Finns en rest som heter Amenti. Den ligger brevis kina rest på strandpromenaden. Mot borgen till. Alldeles bakom vattensporten. Där kan man sitta en hel kväll o äta gott o titta på folk.

Sen finns det en rolig liten (rest) som kallas hålet i väggen. Det är en ensam gammal dam som fixar maten. man beställer en meze och hon kommer ut med mat hela tiden. Hela tomater, gurkor och sallad, så får man fixa salladen själv;)

Stranden där är väl inte den bästa, men det blr ju där man är eftersom det är närmast från mamma. Men har hört att vattnet ska vara fint i Agia napa. Ha en bra semester.