handdator

Visa fullständig version : Hustrun på Universitetssjukhuset (NUS)


Arne
2012-03-18, 15:19
Med Hustrun på Universitetssjukhuset (NUS)

Sedan lördagen den 10 Mars är Hustru Birgitta inlagd på NUS för obeservation och utredening.
Heltvisst är det trist och öde att icke ha Hustrun här hemma vid köksbordet, men det får man acceptera när det gäller sjukdom. Det var ju meningen att Hustrun skulle genomgå magnetröntgenkamera i torsdags, den 15 Mars, men då fallerade utrustningen på NUS. Reparationer har vidtagits och nu gäller ny tid för röntgen i
morgon, måndag , klockan tio.

Att sköta hemmet ensam, det är en smula problematiskt för en virrig Arne. Städning och dammsugning, det är inga problem, det utför jag även när Hustrun är hemma, liksom diskning, men blomvattning!! Det brukar Hustrun sköta. 43 törstiga blommor kräva sin tribut.

Arne har emellertid sedan Birgittas förra sjukperiod lärt sig att den lillla plastblomman ej ska vattnas!!

Alltnog, det är inga problem med att veta när det är dags att vattna. Den stora kaffebusken i vardagsrummet slokar något så rysansvvärt illa när den ej begåvas med vatten. Då är det dags att alla blommorna vattna.

Vidare nu! Det här med mat. Normalt sköter Hustrun all matlagning här hemma, men nu är det andra kriterier som gäller. I går inhandlade jag en jättelik grillad kyckling att mumsa på. I planen låg att kycklingen skulle med råge räcka till middag för såväl lördagen som söndagen.

Kycklingen hemfördes i triumf. Den stora kökskniven slipades med bravur. Så var det dags att tranchera sagda kyckling… Resultatet kunna dessvärre endast beskrivas såsom ett haveri. Ur haveriet kunde dock ett par ätbara och lätt igenkännbara bröstbitar samt matiga lår bärgas. Resterande haveri hivades i återvinningspåsen.

Nu återstår det mödosamma uppdraget att jag måste lära mig hantera betalningar via Nordeas Internetbank därest Hustrun ej får koma hem snart nog. Det ska nog ändock gå bra. Jag har ju ändå vid tillfällen över axeln kollat hur Hustrun gör.

Jag när dock en from förhoppning att Hustrun ska bli utskrriven från NUS nu i veckan. Då skulle tillvaron återgå till det normala.
Vid dagens besök på NUS verkade Hustrun betydligt piggare än för några dagar sedan och såg tillvaron an med tillförsikt.

Arne

Som saknar trivsamma Hustrun här hemma vid köksbordet

KR
2012-03-18, 15:32
Här kommer några styrke kramar till dig och Birgitta.
Hoppas Birgitta blir frisk snabbt o får komma hem snart.
Det är inte kul att vara ensam oavsett var man befinner sig.
//
KR

Kikh
2012-03-18, 17:28
Krya på dig snart Birgitta, det finns enorma mängder blomsterprakt för dig att utforksa här på Kreta nu!

//Kikh

Masse
2012-03-18, 17:38
Arne!

Sänder tillönskan om snar bättring för Hustrun och likaledes snar lindring för dig i misären. Och du, ..... om vattningen skulle fallera trots allt, ........... hav tröst!, förnyelse i blomsterprakten brukar vara uppskattat!

:) Masse

pollebosse
2012-03-18, 17:40
Kämpa på Arne och hälsa Birgitta så mycket från oss!
Fint att Birgitta var piggare vid senaste besöket!

Hälsar
Lisbet och Paul

Wardakis
2012-03-18, 17:40
Du får hälsa så mycket till Birgitta från mig!

Lissi
2012-03-18, 17:43
Alltnog, det är inga problem med att veta när det är dags att vattna. Den stora kaffebusken i vardagsrummet slokar något så rysansvvärt illa när den ej begåvas med vatten. Då är det dags att alla blommorna vattna.

]Arne

Som saknar trivsamma Hustrun här hemma vid köksbordet

Jag tror sagda kaffebuske också saknar Birgitta...

Jo en trivsam make/maka är en ynnest! Hoppas Birgitta får komma hem snart igen och att hon får bot för det som felar.

Lissi

Monica P
2012-03-18, 17:48
Håhåjaja, vi har skämt bort våra män, det är ett som är säkert. Jag var i Aten två dagar och det märktes när jag kom hem, ändå är min man inte alls den som stökar till. God bättring tillönskas Birgitta, och lycka till med blomvattningen, Arne...

Riitta
2012-03-18, 17:53
Många varma hälsningar till Birgitta!!

Riittabye_bye

Netwolf
2012-03-18, 18:24
Vi hoppas alla på ett snart tillfriskande, så att du får hem din hulda maka.

/Netwolf bye_bye

Ankan
2012-03-18, 19:12
Hoppas allt snart återgår till det vanliga för er! Hälsa att hon ska krya på sig snabbt.
Anki

zakka
2012-03-18, 19:21
Att hantera räkningar via Nordeas internetsida blir nog inga som helst problem för en som är så duktig på datorteknik som Du Arne! klapp_klap Och blommor kan se väldigt ledsna ut och sedan repa sig förvånansvärt bra... Det vet jag av egen erfarenhet ;)

Hoppas att din trogna hustru tillfrisknar alldeles snart och återvänder hem till Dig! Hälsa gott!

MVH zakka

Kalimera
2012-03-18, 19:22
[FONT=Arial]Jag när dock en from förhoppning att Hustrun ska bli utskrriven från NUS nu i veckan. Då skulle tillvaron återgå till det normala.
Vi håller alla tummar för att det blir magnetröntgen imorgon och att Birgitta ska krya på sig snabbt så att hon får komma hem igen. Hälsa henne från oss!

Hellen
2012-03-18, 19:46
Jag önskar också snabbt tillfrisknande av din hustru

Faestis
2012-03-18, 20:57
En sån tjusig kärleksförklaring till din äkta hälft Arne!!
Ni har vuxit i hop till "ett" helt enkelt hustrun och du - så pass mycket att beroendet av henne gör dig lite handikappad. Jag hoppas verkligen hustru Birgitta är lika seg som din svärmor som vi fått höra talas om!!!

Birgitta krya på dig - Arne behöver dig!!!!! (och blommorna också mm)

//Faeatis

Stinab
2012-03-19, 09:46
Hälsa Birgitta god bättring och jag hoppas att hon kommer hem till dig snart igen.

Hälsningar
Stinab

Malina
2012-03-19, 11:20
Hälsa från mig också!

Aase
2012-03-19, 19:53
Önska Birgitta snar bättring, Vi hoppas att hon snart får komma hem. Det där med städning och blommor löser sig alltid på något sätt.

Hälsningar Åse och Lasse

Birgitta63
2012-03-20, 10:51
Städ samt vattna blommor kommer längst ner på listan när nära och kära är sjuka. Betyder mer att ta vara på sin kära och bry sig om .
Hälsa din fina hustru Arne från Birgitta :)
Birgitta

Arne
2012-03-22, 17:43
Sålunda har Hustrun kommit åter från en tolv dagar lång vistelse på Sjukhuset. (NUS) Lite svag och bräcklig alltfort, men vid gott hopp. Arne hade inför hemkomsten inhandlat vackra blombuketter i omfattning att Hustrun tyckte det var att ta i...

Blomvattning samt städning under bortavaron erhöll med beröm godkänt.

Ett ansenligt medicinförråd medföljde hem att efter noggrann ordination intagas vid fastställda tider.

Nu får tillfrisknandet ha sin gilla gång.


Arne

Zanét
2012-03-22, 17:50
Önskar Birgitta fortsatt och snar bättring :)

//Zanét bye_bye & Zissios bye_bye

Lissi
2012-03-22, 17:53
Härliga nyheter! Njut nu av helgen och passa upp på hustrun så hon får vila mycket!:D

Lissi

Riitta
2012-03-22, 17:57
Så skönt att Birgitta har fått komma hem! Bästa tillfriskningshälsningar från mig:)

Riittabye_bye

Kalimera
2012-03-22, 18:01
Härligt! klapp_klap

Monica P
2012-03-22, 18:21
Kali anarosi! Siderenia!

Malina
2012-03-23, 09:56
Lemonaki och vi hälsar!!!!

Maria/Micke
2012-03-23, 18:29
klapp_klapHärligt att höra att din hustru är hemma igen. Ta väl hand om varandra och vi väntar med spänning på era kommande reserapporter.bye_bye

Lissi
2012-03-23, 18:58
Ja Birgitta måste ju bli bra tills ni ska iväg på er resa i maj!

Lissi

pollebosse
2012-03-23, 19:35
Glada och varma hälsningar från Asarum!
Krama om Birgitta från oss!
Lisbet och Paul

kari
2012-03-24, 08:57
Veldig godt å høre at du har kommet hjem fra sykehuset, Birgitta :)
Nå håper jeg du vil føle deg bedre for hver dag og snart er h e l t frisk igjen :D

bye_byeKlem og hilsen fra Kari f.t. Chania