Logga in

Visa fullständig version : Nu vill jag boka

Mysofix
2012-03-16, 17:20
Jag vill inte vara utan Grekland i sommar! Den insikten slog ner i mig i går. I Parga har vi aldrig varit. Efter en snabb inläsning förstår jag inte varför. Nu sitter jag och väntar på att herr Fix ska komma hem och dela min iver. Det finns lägenheter kvar på Alea. Om någon har något negativt att säga om det hotellet så vill jag gärna höra det snabbt. Till Birgitta 63: Parga beach verkar jättefint men där är bara superdyra rum kvar.

Lissi
2012-03-16, 17:26
Parga får ni det mysigt i!! Där har jag varit tre gånger och det är inte osannolikt alls att det blir fler;)
Vi har aldrig bott på Alea så jag kan dock inget säga om det....

Lissi

Mysofix
2012-03-16, 18:03
Till Lissi: Jag har läst dina inlägg om Parga och vet att du gillar stället. Men jag vill minnas att du var lite besviken senast på exploateringen?

Lissi
2012-03-16, 18:39
Till Lissi: Jag har läst dina inlägg om Parga och vet att du gillar stället. Men jag vill minnas att du var lite besviken senast på exploateringen?

Jo, men det är ju alltid så när det går 10 år mellan gångerna man är på en plats....Likadant med Skopelos. Ändå måste jag säga att både Parga och Skopelos har klarat exploateringen bättre än många andra ställen;)
Nu var vi sista resan första veckan i juni...jag kan tänka mig att det är värre i augusti;) DÅ vill jag inte vara där.
Parga är ju härligt såtillvida att där finns SÅ mycket att se utanför själva byn också.
Nu i höst ska vi till Tilos - 8 år sen förra gången. Hoppas det är sig likt!:eek:

Lissi

Mysofix
2012-03-16, 19:05
Jo, men det är ju alltid så när det går 10 år mellan gångerna man är på en plats....
Lissi

Jo så är det nog. Vår största besvikelse är Antiparos som i våra minnen bestod av ett enda stort torg. När vi återvände efter 15 år var torget jättelitet, gyroskiosken borta liksom allt annat som gjorde Antiparos till "vår" ö. Tilos är nog inga problem. Verkar lugnt och skönt.

Birgitta63
2012-03-20, 10:14
Ionian Beach blev vårt så det ska bli mysigt med ett skönt morgondopp . Jo Parga Beach var mkt dyrare . Alea ligger ej så långt bort från vårt såg jag på kartan .Skopelos som vi båda trivdes på samt nu valde vi Parga :D:cool:
Då kan du ju berätta kanske hur vårt ligger när du är åter .
Det blir perfekt läge nära Valto stranden , vi önskade bo på 2v på gaveln samt hoppas dem kan fixa detta till oss .
Längar dit samt går in och tittar på nedräknaren ibland .
Mysofix .....du har väl satt dig där eller ?
Birgitta

Mysofix
2012-03-20, 19:24
Längar dit samt går in och tittar på nedräknaren ibland .
Mysofix .....du har väl satt dig där eller ?
Birgitta

Har helt missat nedräknaren. Kalimera innehåller väldigt mycket...

Birgitta63
2012-03-21, 08:55
I skrivande stund har vi 142 dagar dit
19 timmar
56 min
ca 46 sek :D
Jo de är gott de att längta
Birgittta