Visa fullständig version : Frågebild 457 - Heidelberg i Tyskland
Så var det dags att lägga upp en ny bild från arkivet.
Var är bilden tagen?
http://www.onslundafoto.se/fragebild_18.html
Den är kanske lätt men vi får se.
MVH/Chras
Jag tror att det är i Tyskland, Moseldalen och Bernkastel-Kues. Men jag kan minnas fel. Det var många broar och portar som man passerade när vi var i Moseldalen.
//majibye_bye
Jag tror att det är i Tyskland, Moseldalen och Bernkastel-Kues. Men jag kan minnas fel. Det var många broar och portar som man passerade när vi var i Moseldalen.
//majibye_bye
Inte Moseldalen
//Chras
Inte Moseldalen
//Chras
Men Tyskland är det väl?? Om det är det så tror jag att det är Rhendalen:rolleyes:måste bara fundera lite på var där:rolleyes::rolleyes:det är en massa år sedan vi var där:)
//majibye_bye
Men Tyskland är det väl?? Om det är det så tror jag att det är Rhendalen:rolleyes:måste bara fundera lite på var där:rolleyes::rolleyes:det är en massa år sedan vi var där:)
//majibye_bye
Inte Rhendalen.
//Chras
Lubeck?
:) Masse
Inte Lübeck.
//Chras
Nära Bodensjön?
Lissi
Allting är relativt. Det är nämre till Boden sjön än från Onslunda till Jönköping.
//Chras
En ledtråd:
Känd person från denna stad.
//Chras
SteffTee
2012-03-18, 11:53
Om vi nu förutsätter att vi är i Tyskland, vilket inte riktigt är klarlagt än, så skulle det kanske kunna vara Weimar!
Efter att noga ha studerat fotot säger jag Heidelberg! :)
/kimmen
Min stemme går også til Heidelberg! Gaten tror jeg heter Steingasse.
Visst är det Heidelberg och den gamla bron över neckar. Bilden är tagen från katedralen och mot norr och tornen vid brofästet.
bra jobbat Kimmen och Mouche.
//Chras
Google er min "venn"!klapp_klap
Studerar man den svarta skylten "VETTER" till höger noga, kan man se att det står "Alt Heidelberger Brauhaus" i skyltens underkant...:D
/kimmen
Studerar man den svarta skylten "VETTER" till höger noga, kan man se att det står "Alt Heidelberger Brauhaus" i skyltens underkant...:D
/kimmen
Tänk, jag kollade detta, men såg inte texten... :D
/Netwolf
Og hvis man googler Same Same sushi & meer så kommer også svaret opp!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.