handdator

Visa fullständig version : Aris Fioretos


Nektaria
2012-03-14, 12:46
Har du läst Halva solen av Aris Fioretos? Vad tyckte du om den?

Lena:)

sjöborren
2012-03-14, 13:19
Har bara läst om den på Bokus - kan säga att jag inte blev speciellt inspirerad. :o

Hälsningar sjöborren; som väntar på att du ska säga fel fel fel ...:D

Nektaria
2012-03-14, 13:53
Har bara läst om den på Bokus - kan säga att jag inte blev speciellt inspirerad. :o

Hälsningar sjöborren; som väntar på att du ska säga fel fel fel ...:D

Ha ha!! Tänkte kanske ge den ett försök... Gav upp Den Siste Greken... :o
Jag tycker livet är för kort för att läsa det jag inte gillar. Men kanske jag gav upp alltför tidigt? :confused:

Lena

Netwolf
2012-03-14, 13:54
Jag har inte läst den, men jag påbörjade en annan bok av Fioretos - "Den siste greken". Jag slutförde den aldrig, för jag tyckte den var trist och svårläst. Har kvar den hemmavid och den ska liksom Dostojevskijs "Idioten", få en chans till. :D

/Netwolf

Nektaria
2012-03-14, 13:57
Jag har inte läst den, men jag påbörjade en annan bok av Fioretos - "Den siste greken". Jag slutförde den aldrig, för jag tyckte den var trist och svårläst. Har kvar den hemmavid och den ska liksom Dostojevskijs "Idioten", få en chans till. :D

/Netwolf

Tänk på att livet är kort! :D:D

Monica C
2012-03-14, 14:48
Här ligger oxå Den siste greken och blänger på mig för att jag gav upp.Kanske får han följa med till ngn grekö till hösten och få en ny chans där.
Monica:)

LenaochJanis
2012-04-13, 23:40
Till er som tvekar att läsa Fioretos Halva solen, vill jag säga, läs den! Jag läste den för en tid sedan och jag tycker att han på ett fantastiskt sätt, med stor respekt och kärlek beskriver sin far.
/Lena

Lissi
2012-04-14, 00:46
"Halva solen" har jag inte läst, men väl "Den siste greken" och DEN gillade jag...Svårläst JA men man ska ha tid, så man hinner begrunda.....

Vad handlar "Halva solen om"?

Lissi

Netwolf
2012-04-14, 10:47
Tänk på att livet är kort! :D:D
Ja, dö är banne mig det sista jag tänker göra!

/Wolfen

LenaochJanis
2012-04-14, 22:56
"Halva solen" har jag inte läst, men väl "Den siste greken" och DEN gillade jag...Svårläst JA men man ska ha tid, så man hinner begrunda.....

Vad handlar "Halva solen om"?

Lissi

Boken har han skrivit i en "tvärtomföljd" om man nu kan benämna det så. Den börjar med faderns död på ett äldreboende och backar tillbaka i tiden och avhandlar alltså även Fioretos barndom och uppväxt. Man kan nog inte kalla den för en biografi men en starkt självbiografisk roman kan man väl säga. "Den siste greken" var väl lite svårläst, det tycker jag däremot inte alls att "Halva solen" är. Enbart fängslande.
/Lena

Lissi
2012-04-14, 23:14
Härligt, då får jag nog beställa den också!

Lissi