handdator

Visa fullständig version : Kefalonia från Kastrup?

Marianne
2012-03-11, 14:03
Ser att Star Tour reklamerar här genom en Google-annons med "Rejser til Kefalonia - overlad planlægningen til Star Tour og få den dejligste ferie!" men jag kan inte se att varken Star Tour, Apollo eller Ving har resor från Danmark till Kefalonia i år. Trist! Men är det riktigt eller har jag bara inte sett ordentligt?

mikaelp
2012-03-11, 14:49
är det något sådant här du letar efter? :confused:
Kefalonia 2012-05-22 - 2012-09-18 Tisdag Köpenhamn
hittat på fritidsresor.se
men det går inte att välja, men det står med under "Avresor från Köpenhamn"
och under fliken "Sommar 2012".

Marianne
2012-03-11, 15:25
Ja, det kunde ju vara något i den stilen, men jag får inte upp den möjligheten som du gör. Konstigt.
Men du kan heller inte välja det alternativet - undrar om de håller på att dra in resorna till Kefalonia??? Jättesynd, om det skulle vara tillfället.
Kommer det inte att finnas någon arrangör av resor till Kefalonia från Danmark i år, eller? Någon som vet?

mikaelp
2012-03-11, 16:19
Min gissning är att de inte öppnat bokningen av det resmålet, från CPH.
http://www.fritidsresor.se/Butiker/CPH/ och flik "Sommar 2012"
De kanske avvaktar.
Apollo har bokat av allt från Malmö till Preveza under perioderna 2-16/6 2012 samt 11/8-22/9 2012. Gissar på magert bokningsläge.

Marianne
2012-03-11, 16:33
Tack mikaelp, jag avvaktar och följer läget, ringer kanske och kollar med kontoret en dag. Får verkligen hoppas att någon resebyrå har resor till Kefalonia från Danmark i år också - inte minst för grekernas skull.

Deia
2012-03-11, 17:29
Tack mikaelp, jag avvaktar och följer läget, ringer kanske och kollar med kontoret en dag. Får verkligen hoppas att någon resebyrå har resor till Kefalonia från Danmark i år också - inte minst för grekernas skull.

Vi bor i nordvästra Skåne och har bokat flygstolar till Kefalonia från Göteborg. Kunde inte hitta något annat alternativ.....Vet att det tidigare år gått resor från Kastrup.

Hoppas verkligen att resan blir av, eftersom vi bokat boende på både Kefalonia och Ithaka. Bara nu bokningsläget är ok, så man inte ställer in :mad:.

Marianne
2012-03-11, 17:45
Ja, vi reste från Kastrup till Kefalonia för ett par år sedan, en ö som vi verkligen trivdes på, och vi skulle gärna åka dit igen. Vi kunde dock inte tänka oss att åka från Göteborg eftersom vi bor i närheten av Köpenhamn.
Jag tror att jag kollar upp i veckan...

Hoppas resorna från Göteborg går som de ska, Deia.

Västkustmaja
2012-03-11, 18:07
Hej på er,
Jag pratade med Fritidsresor för några veckor sedan och fick då besked om att de ställt in Kefalonia i år. Har heller inte hittat något annat alternativ från Köpenhamn utan det är nog Göteborg som är närmaste flygplats för sydsvenskar (med resor via Apollo eller Airtours om man väljer charter).

Marianne
2012-03-11, 19:04
Det känns jobbigt för de många inom turistbranchen som blir drabbade på ön!