handdator

Visa fullständig version : Tråkiga nyheter


Bluesea
2012-03-08, 20:09
Vi har just fått reda på att borgmästaren/läkaren Tassos Aliferis nyss har dött i cancer. Han var ju den som var motorn på Tilos, och bland annat såg till att Sea Star började trafikera ön och fixade EU-bidrag. Hela Tilos är i sorg, och vi med dem. Tassos var en fantastisk och karismatisk person, och vi undrar lite vad som ska hända nu med vårt älskade Tilos.

Mette
2012-03-08, 20:44
hvor trist at høre. Han var en driftig mand, samtidig med, at han beskyttede Tilos mod masseturisme, har jeg forstået.

Lissi
2012-03-08, 20:58
Så tråkigt! Jag har nog sett honom i en film om Tilos. Men visst måste det finnas några fler som kan ta över efter honom, när sorgen lagt sig lite? Jag har bara varit på Tilos en gång och ser fram emot höstens återbesök...och hoppas att Tilos får behålla sin småskalighet.

Lissi

Kalimera
2012-03-08, 21:53
Mycket, mycket tråkiga nyheter. snyft_drop

Det var en fantastisk man! Om alla borgmästare vore som honom!

Denna jävla cancer. __D

Monica P
2012-03-09, 10:34
För att vara med på begravningen kan man i morgon åka gratis med Dodekanisos Pride till Tilos, tillkännager ledningen för båten. Ett flertal officiella meddelanden beskriver Aliferis som en mycket duktig och driftig man. Tänk om det vore fler politiker som han, funderar jag som ser andra försöka ta strupgrepp på varandra i kampen om makten.

Netwolf
2012-03-09, 10:40
För att vara med på begravningen kan man i morgon åka gratis med Dodekanisos Pride till Tilos, tillkännager ledningen för båten.

Beundransvärt, i dessa ekonomiska kristider.

/Netwolf

izzie
2012-03-12, 15:25
Det var tråkigt att höra. Har förstått att han har varit en viktig
person på Tilos.

Aase
2012-03-12, 21:58
Vad tråkiga nyheter. I somras såg han visserligen mager men frisk ut.
Åse