handdator

Visa fullständig version : Chalki...


anlekan
2012-03-05, 17:20
Troligtvis blir det en resa till fina Karpathos i juni igen... Vi tänkte ev också kolla in Tilos och Chalki... Tilos står det ju en hel del om här på forumet, men Chalki... Någon som kan rekommendera något boende där? Vi brukar åka utan att boka boende i förväg, men hur är det på den ön? Tacksam för tips!

Lissi
2012-03-05, 17:48
Jag kan inte hjälpa Dig med Chalki, för där har jag inte varit, men jag är också intreserad eftersom vi ska vara 14 dagar på Tilos i höst och tänker oss ett par dagars avbrott på en annan ö, Nissyros eller Chalki.

Lissi

Bluesea
2012-03-06, 08:01
Kan varmt rekommendera Nissyros. Stanna nåra dagar, så ni ser dagsturisterna förvisnna så får ni uppleva Nissyros på kvällen. När vi var där, fick vi helt andra priser på kvällen än på dagen. Allt blev helt plötsligt så mycket billigare. Glöm inte att åka upp till vulkanen, och missa inte det underbara torget på kvällarna.

Netwolf
2012-03-06, 08:23
Jag rekommenderar ett besök på mysiga lilla Chalki, men ett starkt råd - förboka boendet. Speciellt om ni vill ha med nedstigning till havet "från balkongen". Inga rumsraggare möter upp. Kommer ni obokat,, prova med den lilla resebyrån/bibblan till vänster om bageriet. De brukar kunna hjälpa till med boende.

/Netwolf

olaa
2012-03-06, 10:56
Zifos Travel heter resebyrån.

/Ola

maji
2012-03-06, 19:31
Jag rekommenderar ett besök på mysiga lilla Chalki, men ett starkt råd - förboka boendet. Speciellt om ni vill ha med nedstigning till havet "från balkongen". Inga rumsraggare möter upp. Kommer ni obokat,, prova med den lilla resebyrån/bibblan till vänster om bageriet. De brukar kunna hjälpa till med boende.

/Netwolf

Hejbye_bye
Har du något boende du kan rekommendera?

//majibye_bye

Netwolf
2012-03-06, 20:34
Hejbye_bye
Har du något boende du kan rekommendera?

//majibye_bye

Vi bodde på Villa Amalia (alla boenden är "Villa" på Chalki). Vi trivdes mkt bra och utsikten var inte så pjåkig.

http://forumbilder.se/images/98201283238PM5c74.jpg

/Netwolf

Kalimera
2012-03-06, 21:01
alla boenden är "Villa" på Chalki. Vi bodde också i en "Villa", nämligen Villa Dorothea. Inte heller den utsikten (http://www.kalimera.se/grekland/sallad/chalki.html) var dum. :)