handdator

Visa fullständig version : En smak av livet ...


sjöborren
2012-03-05, 11:42
Av en händelse såg jag att det på kanal Silver idag klockan 17.00 visas ett grekiskt drama - från 2003 - med titeln: En smak av livet. Bara att få höra det grekiska språket och förhoppningsvis se vackra vyer gör mig :D.

Lissi
2012-03-05, 13:57
Det är en helt underbar film om fördrivningen av greker från turkiet på 20-talet(tror jag att det var?) och handlar om mat och smaker och en barndom och ett vuxenliv......den är väldigt, väldigt bra men sorglig. Musiken är helt underbar dessutom. Den filmen har jag sett flera gånger med samma behållning var gång och filmmusiken har jag på CD.
Du får en fin stund framför TV:n!

Lissi

Eva L
2012-03-05, 14:01
Vad är kanal Silver den har jag aldrig hört talas om?

Eva

sjöborren
2012-03-05, 22:47
Lissi! Tyvärr fick jag förhinder att se filmen ... men den sänds även i morgon kväll 19.00 samt onsdag morgon 07.00.

Eva L. Kanal silver finns på canal digital - säger min man.

Birgitta63
2012-03-06, 11:45
Det är en helt underbar film om fördrivningen av greker från turkiet på 20-talet(tror jag att det var?) och handlar om mat och smaker och en barndom och ett vuxenliv......den är väldigt, väldigt bra men sorglig. Musiken är helt underbar dessutom. Den filmen har jag sett flera gånger med samma behållning var gång och filmmusiken har jag på CD.
Du får en fin stund framför TV:n!

Lissi
Filmen " En smak av livet " . Heter filmen så ?
Birgitta

Netwolf
2012-03-06, 12:14
Kanal silver finns på canal digital - säger min man.
Finns på Boxer med. Ingår i Max-paketet.

/NW

Lissi
2012-03-06, 14:11
Filmen " En smak av livet " . Heter filmen så ?
Birgitta

A touch of Spice på engelska och POLITIKI KOUZINA på grekiska.
Hur bra som helst!

Lissi

Birgitta63
2012-03-06, 21:17
Tack Sjöborren för att du tipsade om filmen klapp_klap
En gripande film om deras livsöden samt vacker musik.
Tack alla på Kalimera för att ni finns , många goa tips som ni gett mig.
CD med den fina musiken hade varit mysigt att ha hemma nu. Lissi hur fick du tag på den ?
Birgitta

Lissi
2012-03-06, 21:31
Jag köpte CD:n i Rethymno för 6 år sen men den finns att köpa på www.musical.gr för 10,90€.

Gå in på den engelska sidan(Du kan välja flagga) och sök i vänsterkanten under SEARCH. Då väljer Du först "Album title"under "rullgardinen" och så skriver Du Politiki Kouzina, så kommer Du till skivan.

Musical. gr har jag beställt massor ifrån genom åren. Funkar jättebra!

Lissi

Birgitta63
2012-03-06, 21:59
Tack Lissi , klickade mig fram och det var lätt . Får fundera mer i morgon om jag våga skicka efter.
Birgitta som snart ska sova