handdator

Visa fullständig version : Färja från Skiathos till Alonissos


Ganymedes
2012-03-04, 18:50
Hej!

Fick plötsligt för oss att resa till Alonissos i stället för till Kreta som brukligt är. Bokade flygbiljett via Apollo den 19 maj. Frid och fröjd tänkte vi och började först därefter leta efter möjlighet att ta oss från Skiathos till Alonissos detta datum. Såvitt vi kan se så går det inga färjor denna dag. Har vi gjort ett fruktansvärt misstag eller missförstår vi tidtabellerna? Är det någon vänlig och påläst själ på detta forum som är bättre informerad? Det förefaller inte heller gå någon färja från Alonissos till Skiathos dagen för vår hemfärd.

OSA
A&C

mrwalker
2012-03-04, 19:20
Fergerutene er nok ikke oppdatert for andre halvdel av Mai ennå. Allerede nå i begynnelsen i av Mars går det jo minst 1-2 båter hver eneste dag, og mot slutten av Mai vil det være flere. Så dette ville jeg tatt helt med ro. :)

Kalimera
2012-03-04, 20:28
Som mrwalker skriver så behöver du nog inte oroa dig. Det dröjer innan tidtabellerna är uppdaterade.

larvih
2012-03-04, 20:42
Du kan jo købe transfer hos Apollo.

Så behøver du ikke selv at spekulere på færger og tidstabeller... :)

Kalimera
2012-03-04, 20:47
Du kan jo købe transfer hos Apollo. Apollo börjar med sina resor till Alonissos den 26/5 så det går tyvärr inte.

larvih
2012-03-04, 21:11
Apollo börjar med sina resor till Alonissos den 26/5 så det går tyvärr inte.

Ups! Det vidste jeg ikke. Sorry... :o

Kalimera
2012-03-04, 21:12
Ups! Det vidste jeg ikke. Sorry... :oJag hade tänkt skriva samma sak. Men kollade medans du skrev ditt inlägg. :)