handdator

Visa fullständig version : Jobba på Korfu i sommar?!?!


Sann_a
2006-01-25, 12:08
Någon som har något litet fint tips på hur jag får tag i en arbetsplats på Korfu (helst Gouvia) till sommaren?
Jobbar gärna som servitris på någon av gatans restauranger! Hjälp mig!

Någon som har samma plan kanske?? Hör av er! _B-anana

lindasweden
2006-03-10, 17:28
Jag jobbade en sommar på Korfu för flera år sedan. I den lilla byn Moraitika (kommer knappt ihåg hur det stavas...). Vi tog en restresa i mitten av maj och frågade runt. Fick napp efter några dagar. Tror att det är enklast så. Jag jobbade som servitris på en bar. Det var inte välbetalt men täckte precis kostnaderna. Kan jag verkligen rekommendera!!!

Lycka till och ha en härlig sommar på Korfu!
_B-anana

/Linda

Ella
2006-03-11, 12:32
Åk dit och gå runt och fråga, det är väl så det fungerar på de flesta ställen. Du hittar säkert jobb, lätt, särskilt på skandi-haken i Gouvia, men räkna inte med att få särskilt bra betalt. Kommer man tidigt och lovar att stanna hela säsongen och dessutom har erfarenhet av det jobb man söker kan man nog få lite vettigare lön, men annars är det rena slavvillkoren som gäller. Enligt min erfarenhet, alltså. Men man åker ju inte dit för att tjäna pengar, direkt..

Mia81
2006-03-22, 11:55
Jag ska med till KOrfu i sommar o vill jobba. Men vet inte riktigt hur ja ska gå till vägar.
/Maria

artemis
2006-03-22, 15:27
Hejsan! Skulle vilja veta hur du menar, vart ska du jobba?
Mvh Artemis

cariolina
2006-03-22, 17:15
Jag har själv bestämt mig för att tillbringa ännu en sommar på Korfu, förhoppningsvis kommer allt bli lika underbart i år igen! Mitt plan går om 48 dagar, dvs. den 9:e maj och jag står knappt ut med att vänta längre! _B-anana

Något jobb har jag inte skaffat mig än, men efter att ha samtalat med min förre chef och diverse andra grekiska vänner har jag förstått att det enklaste och mest effektiva är att åka ner och gå runt bland olika ställen och höra. Det är vad jag planerat att göra om det inte blir så att jag kanske har tur att få ett jobb innan till och med.

Lycka till för er andra som också ska ner och jobba!bye_bye

Mia81
2006-03-22, 22:30
Vart har du jobbat någonstans innan? jag har bott på korfu för ca 2år sen va där i sommras på sem o d va så skoj att träffa all igen.

Ha d gott bye_bye

cariolina
2006-03-30, 16:29
Vart har du jobbat någonstans innan? jag har bott på korfu för ca 2år sen va där i sommras på sem o d va så skoj att träffa all igen.

Ha d gott bye_bye

Jag var i San Stefanos, på den nordvästra sidan ifjol och ska tillbaka dit i år igen. Där jobbade jag på Nafsika Hotel. Vet inte om det är något du vet var det är, men det är riktigt fint! Nu måste jag bara hitta en jobb igen. ;)

Ha det bra och lycka till! bye_bye

Mia81
2006-04-06, 13:57
Jag var i San Stefanos, på den nordvästra sidan ifjol och ska tillbaka dit i år igen. Där jobbade jag på Nafsika Hotel. Vet inte om det är något du vet var det är, men det är riktigt fint! Nu måste jag bara hitta en jobb igen. ;)

Ha det bra och lycka till! bye_bye




Hej.
Jag har hört talas om det men vet inte riktigt vart det ligger. Jag åker till 100% nu när skolan slutar ja längtar så. Ha det superoch lycka till med allt. _B-anana