handdator

Visa fullständig version : Var ska vi bo på Kos?


Mårtenssons
2012-03-02, 21:51
Hej,

Vi ska åka till Kos i slutet av juni och skulle gärna få tips på vilken by och vilka hotell som är "bäst".
Vi hade tänkt båtluffa så det ska gärna vara nära hamnen där båtarna går ifrån.

Vi reser med 2 barn 4 och 7 år gamla.

Tacksam för svar!
Mårtenssons

Kalimera
2012-03-04, 19:53
Jag tycker absolut att ni ska bo i Kos stad. Det är en helt underbar stad som erbjuder massor att se och göra, inte minst finns det många ställen som serverar god grekiska mat. Nära till bad (finns bättre utanför stan) och nära till hamnen. Jag kan rekommendera Hotel Afendoulis och Hotel Sonia (som tidigare hette Pension Alexis).

malou
2012-03-04, 22:14
Bussforbindelsene fra byen Kos til strendene er gode, og man tar seg lett rundt. Har flere ganger hatt opphold på hotell Afendoulis, bra sted. Første gang helt tilfeldig, via en guidebok. Enkelt, rent og hyggelig. Hotellet ligger i et stille strøk selv om det er kort avstand til sentrum og 'havnegaten', jeg liker best rom mot gaten der. Hyggelig og kunnskapsrik hotellvert som velvillig deler informasjon.

Har selv bodd kun i Kos by og Mastichari, og foretrekker så absolutt selve byen. Smak og behag, men Mastichari var for meg en skuffelse. Å vente der om man skal ta båt videre, er helt ok. Ellers finnes det jo en rekke landsbyer - for dagsbesøk er de hyggelige - og strendene stort sett flotte for barn. Tigaki for eksempel, litt snev av 'Grand Canari', men komfortabelt med gode tavernaer.

Mårtenssons
2012-03-06, 22:06
Tack!

Jag har varit på Kos 4 gånger innan men tänker inte på Kos stad som ett ställe för en barnfamilj.... Men det var ganska länge sedan och om jag förstår tidigare inlägg rätt är det inte riktigt så nu:)
Är det ett ställle vi kan stanna på i en vecka?

Marie

Bachalos
2012-03-07, 07:05
Man kan stanna i den stan en månad!! Har jag tänkt göra iallafall...:) Jättemycket som byggts om såsom enkelriktat vägar, breddat hamnpromenaden och gjort allt mer barnvänligt. Åker ner 1:a Juli och bor på Hotell Oscar. Nära till allt men ändå i ett lugnt område. Hotellet börjar bli lite nergånget men folket som jobbar där är sköna och stället har sin charm. Sen att man kan få ett dubbelrum för 35 Euro skadar ju inte..:)

Ia
2012-06-13, 20:11
Oscar er et partyhotel så anbefaler ikke det til barnefamiler....

Tingaki synes jeg er et deilig sted for barnefamiler.... Men klart dette er et sted som er bygd opp for turisme og har svært lite av gresk sjarm...
Og turen inn til sentrum er jo ikke så lang...

Skulle jeg ha bodd i byen ville jeg nok heller ha beveget meg litt utenfor i motsatt retning enn Lambi...

Men klart her er det smak og behag.. ;)

kos44
2012-06-14, 22:30
Vi bor på sea side har haft med barnen sen dom var fem månader.
hotellet ligger vid marinan ni får höra av er om ni vill ha tel nr.
mvh.ulf bye_bye