handdator

Visa fullständig version : Bästa boendet i Aegiali/Amorgos ?


maja68
2012-02-27, 10:13
Vill gärna ha fler tips på fräscht mysigt boende hyfsat nära sandstranden i Aegiali, då inte man får nån kontakt med The Big Blue. Dessutom verkar det ligga en bit från stranden.

Nån som bott på Karkisia eller Nostos Pension? Hur är dessa i så fall? läget?

Andra boenden som kan rekommenderas?

coanma
2012-02-27, 11:51
Jeg ser at du har spurt om dette tidligere to rubrikker lengre nede og fått svar. Søk ellers på Karkisia under Amorgos.

maja68
2012-02-28, 00:13
Jeg ser at du har spurt om dette tidligere to rubrikker lengre nede og fått svar. Søk ellers på Karkisia under Amorgos.

vill ha fler tips o åsikter precis som jag skriver !

hasa
2012-02-28, 21:10
När kommer ni vara på Amorgos? Under icke högsäsong skulle jag föreslå att välja boende på plats, bättre och billigare. Rum finns, det brukar inte vara några problem.
Brukar bo på hotel Agnadi, fräscht med utsikt över havet och mycket trevlig ägare.

maja68
2012-02-28, 21:57
högsäsong, vill därför boka innan

ozogott
2012-02-29, 08:07
Så tråkigt att de inte är så på att svara, man funderar lite på hur de tänker.

Men, det är förutom det ett underbart ställe att bo på med fantastisk ostörd utsikt om en inte strandnära vilket jag inte heller påstått. Vill man bo nära stranden ska man välja något annat. Skulle tro att det tar små 5 minuter att gå dit och lite större 5 minuter att gå tillbaka (uppför).

Hoppas ni får en härlig resa och hittar något som ni kommer att trivas med. Jag har inget annat jag kan tipsa om men det finns säkert fler bra alternativ.

Ozogott :)

Eva L
2012-02-29, 09:39
Vill gärna ha fler tips på fräscht mysigt boende hyfsat nära sandstranden i Aegiali, då inte man får nån kontakt med The Big Blue. Dessutom verkar det ligga en bit från stranden.



Min erfarenhet från kontakt med boenden i Grekland är att det är lättare att få kontakt via telefon än via mail speciellt om man ringer i lågsäsong. Har du mibilnr till dom annars har jag det hemma. Har inte bott där men fått nr av vänner. Ni har ju mycket gott om tid att boka än.

Eva

maja68
2012-03-04, 18:35
Nej ringer jag inte där går gränsen, de har en hemsida och man ska kunna boka via den, o svarar de då inte så får man välja nåt annat helt enkelt, då är de väl inte så noga med att få dit gäster eller så har de konkat helt enkelt.

Kalimera
2012-03-04, 20:02
Eftersom jag alltid bor i Katapola så har jag inga tips att ge. Men jag har kontakt med en del hotell och pensionat i och med att de annonserar på Kalimera, två av dem är Karkisia och Apollon Studios där ägarna har gett ett mycket trevligt intryck. Om det kan vara till någon hjälp. :)

anlekan
2012-03-05, 17:08
Vi bodde på Muses Pension när vi var på Amorgos i juni förra året. Det ligger lite för sig självt ca 150m "bakom" stranden. Mycket fräscht och stor fin balkong. Vi hade inte förbokat och betalade 30e/natt för två personer. Rekommenderas varmt! http://christina-pension.amorgos.net/muses/muses.html

maja68
2012-03-06, 06:04
Vi bodde på Muses Pension när vi var på Amorgos i juni förra året. Det ligger lite för sig självt ca 150m "bakom" stranden. Mycket fräscht och stor fin balkong. Vi hade inte förbokat och betalade 30e/natt för två personer. Rekommenderas varmt! http://christina-pension.amorgos.net/muses/muses.html


ok tack för tipset, mejlat och frågat om pris i juli, låg detta bra till? inga nackdelar?

anlekan
2012-03-06, 17:59
Vi tyckte att det låg perfekt! Som jag skrev förut, lite för sig själv och liksom "bakom" stranden. Nära till allt. Ungefär 150m till både stranden, restauranger och affär. Det fanns tom ugn och duschkabin, vilket vi inte har haft på något ställe innan... På deras hemsida finns fina bilder där du kan titta hur det ser ut.

/Anlekan

kari
2012-03-06, 20:44
Sist vi var på Amorgos, i mai 2008, delte vi tiden mellom Katapola og Aegiali. I Aegiali bodde vi virkelig bra på "Filoxenia" :)
Det ligger rett før ferjeleiet ( når du kommer fra Katapola) tett på havet med flott havutsikt også utsikt til ferjeleiet/byen :)
Mener det er samme eier som har "Pelagos", trivelig var han i alle fall.

Gugga
2012-05-05, 22:01
Jag bodde på Karkisia förra året. Snyggt, prydligt, vänlig personal. Strålande havsutsikt från balkongen. En nackdel bara, kvällssol på balkongen och ingen parasoll. Vi betalade 80 € för tvårumslägenhet. 2 vuxna + 2 barn. Rekommenderas varmt om ni klarar av att sitta i solen efter en dag på stranden
;-)

Netwolf
2012-05-05, 23:01
Kommer inte ihåg vad stället hette i Egiali, men det var rätt schysst utsikt! :D

http://alkaos.com/images/379ageali.jpg

/Netwolf

Pysse
2012-05-06, 07:49
Jag vill varmt rekommendera Christinas Pension. Det ligger en liten bit upp i byn. Vi har bott där vid alla våra besök i Aegili, 8 år, och alltid haft det fantastiskt bra.