handdator

Visa fullständig version : Bildgåta 2551 - Kalamia beach, Kefalonia


C@nny
2012-02-20, 16:28
Hej alla bye_bye...

På vilken strand och ö hittar vi denna facilitet :confused:....

//Conny

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=609&pictureid=8071

Rolf
2012-02-20, 17:28
He!
Skulle säga Kentros Beach på Donnousa.
Rolf

C@nny
2012-02-20, 18:30
He!
Skulle säga Kentros Beach på Donnousa.
Rolf

Hej Rolf! :)

Där har jag tyvärr aldrig varit..

//Conny :cool:

KR
2012-02-20, 18:59
Marias Beach, Sidari, Korfu?
//
KR

C@nny
2012-02-20, 19:03
Marias Beach, Sidari, Korfu?
//
KR

Hej KR! :)..

Det är tyvärr inte rätt..

//Conny :cool:

Katitzi
2012-02-20, 19:22
Skiathos? /Katitzi:)

C@nny
2012-02-20, 19:52
Skiathos? /Katitzi:)

Hej Katitzi! :)

Det är inte Skiathos heller...

//Conny :cool:

nickelena
2012-02-20, 20:05
Halloj.
Kefalonia?

nickelena

C@nny
2012-02-20, 20:56
Halloj.
Kefalonia?

nickelena

Hej Lena bye_bye...

Kefalonia är rätt ö! klapp_klapklapp_klap...

Men var på ön befinner vi oss ?

//Conny

Papa
2012-02-20, 22:50
Ser ut som beach baren vid Kalamia Beach, Lassi.

Eva64
2012-02-20, 23:12
Jag VET att det är på Kalamia beach:D. Ett väldigt trivsamt och enkelt ställe! Nu längtar jag dit!!bye_byebye_bye

C@nny
2012-02-21, 11:34
Ser ut som beach baren vid Kalamia Beach, Lassi.

Jag VET att det är på Kalamia beach:D. Ett väldigt trivsamt och enkelt ställe! Nu längtar jag dit!!bye_byebye_bye


Hej på er bye_bye...

Visst är det Kalamia beach på Kefalonia, Grattis klapp_klapklapp_klapklapp_klap.
Det är i sanning, en underskattad strand. Fin strand, lugnt & behagligt och relativt billigt. Det enda negativa är väl "puffarna" med sumpgas som understundom hemsöker ens luktorgan :mad:.

//Conny :)

Papa
2012-02-21, 11:43
Lukten var störande, när jag var där. Men är det sumpgas, eller avloppsannläggningen på väg till Fanari, som "duftar"?

C@nny
2012-02-21, 16:09
Lukten var störande, när jag var där. Men är det sumpgas, eller avloppsannläggningen på väg till Fanari, som "duftar"?

Det luktade även så sent som i somras på stranden.... Och på närliggande stränder, - med avtagande styrka...

Jag pratade med en infödd persom som sa något om att det var nåt slags (gas)utsläpp som var en "samlad kompott" från hela byn.....
Han förordade tom att det var bättre att boka hotell en bit ifrån detta området. :)

//Conny

nickelena
2012-02-21, 19:35
Hej Conny!
Kul. Trevligt ställe var det iallafall. Inga klagomål på lukter från oss...
Just på den stranden började vi prata med en kvinna som visade sig bo i Sunne och jobba i Torsby. Världen är bra liten ibland.
Hon tyckte vår dialekt var bekantflabb_flab.
Jag kom inte på namnet på stranden, men att den var mysigast i området var vi överens om.
Ha det gôtt på semmeldagen!!!
Lenabye_bye

C@nny
2012-02-21, 22:25
Hej Conny!
Kul. Trevligt ställe var det iallafall. Inga klagomål på lukter från oss...
Just på den stranden började vi prata med en kvinna som visade sig bo i Sunne och jobba i Torsby. Världen är bra liten ibland.
Hon tyckte vår dialekt var bekantflabb_flab.
Jag kom inte på namnet på stranden, men att den var mysigast i området var vi överens om.
Ha det gôtt på semmeldagen!!!
Lenabye_bye

Hej Lena !
Angående dofterna, så hade ni väl tur med vindriktningen kanske :confused::D...

Det var helt otroligt vilket sammanträffande på stranden! Det är väl inte varje dag som Sunne med omnejd är så pass representerat på Kalamia flabb_flab.

Jag hoppas att du fick "över" nån semla till dig själv idag också!?
Ha det gôtt!

//Conny

Eva64
2012-02-21, 23:18
Jag pratade med en infödd persom som sa något om att det var nåt slags (gas)utsläpp som var en "samlad kompott" från hela byn.....
Han förordade tom att det var bättre att boka hotell en bit ifrån detta området. :)

//Conny[/quote]

I mina öron låter "en samlad kompott" som något väldigt äckligt!:eek: Vill inte tänka på vad den ifödda personen syftade på... Eller så är det jag som har livlig fantasi:rolleyes:
bye_byebye_bye

nickelena
2012-02-22, 10:58
Hej Lena !
Angående dofterna, så hade ni väl tur med vindriktningen kanske :confused::D...

Det var helt otroligt vilket sammanträffande på stranden! Det är väl inte varje dag som Sunne med omnejd är så pass representerat på Kalamia flabb_flab.

Jag hoppas att du fick "över" nån semla till dig själv idag också!?
Ha det gôtt!

//Conny
flabb_flabflabb_flabJag "fick" en semla tidigt... sen offrade jag mig och delade en med kollegan som inte ville äta en hel:D. Semmeltiden är ju bäst, jag vräker i mig våra goda semlor(kanske tur att vi inte har det hela året).
bye_byeLena