handdator

Visa fullständig version : Vilket ställe är bäst????


lejdy_di
2006-01-24, 20:26
Jag har bara besökt Kos, Kalymnos, Kreta och Samos. Plus några småöar till runt Kos.
Jag tänkte inte ge upp Grekland än på ett tag, utan funderar på att åka ner igen i sommar och jobba, som jag gjorde förra året. Vilket jag kan verkligen starkt rekommendera alla som funderar på samma sak!!!
Nu är frågan, jag har inte varit på västra sidan av Grekland.
Vilken ö kan ni rekommendera som mest jobbvänlig och trevlig rent allmänt? Någon som jobbat och kan rekommendera jobb eller dylikt?
Plus och minus?
Tack tack!!!

epiros
2006-01-24, 21:01
Har inte jobbat när jag varit i Grekland, men besökt västra Grekland, ett par av öarna och fastlandet (Parga) några gånger. Jag undrar vad det är du tänkt dig jobba med ? Lättare att ge dig tips om man vet det, inte för att jag har så många, men något litet tips kan jag kanske bidra med;)

bye_bye Tommy

sakis
2006-01-24, 21:34
vart bor du nu??


JAg har inte varit i alla dom öarna, men tycker att chania p kreta e grymmmmt, vill du ha fastland o storstad e thessaloniki super
ps,kallas den romantiska stadenAng_elx

lejdy_di
2006-01-24, 21:38
undrar vad det är du tänkt dig jobba med ? Lättare att ge dig tips om man vet det.
Tommy

jag är utbildad bartender och har jobbat som det. det är väl det man har lättast att få jobb inom i utlandet har jag förstått. har även servitrisyrket i nacken också.
men kan även tänka mig att vara ledare för s.k. "barrundor", från olika resebolag.

lejdy_di
2006-01-24, 21:39
vart bor du nu??


JAg har inte varit i alla dom öarna, men tycker att chania p kreta e grymmmmt, vill du ha fastland o storstad e thessaloniki super
ps,kallas den romantiska stadenAng_elx

oooh, nice! :p
låter ju lockande! har bara varit till hersonissos, men det var för många år sen, så det minns man inte så mycket.
något annat tips? kefalonia? någon med erfarenhet därifrån?

martinifk
2006-01-26, 19:05
oooh, nice! :p
låter ju lockande! har bara varit till hersonissos, men det var för många år sen, så det minns man inte så mycket.
något annat tips? kefalonia? någon med erfarenhet därifrån?



Kefalonia är en toppenfin ö med mkt fina stränder kan jag bara säga!!!

xenos
2006-01-26, 19:28
Kefalonia den magnifikaste av de Joniska öarna.
Barlivet vet jag inte mycket om.

Admirala
2006-01-27, 08:31
Hovedstaden på Korfu er stor nok til at jeg vil tro det er mange mulige jobber for deg der, og det er ikke minst en herlig, vakker, koselig by...

Athina
2006-01-27, 09:45
Varför inte prova Aten? Då har du både storstad och nära till både kust och öarna. Jag jobbade där som bartender på 80 talet och stormtrivdes. Inte så "turistigt" som tex Herssonisos vilket jag uppskattade.

lejdy_di
2006-03-07, 16:23
Varför inte prova Aten? Då har du både storstad och nära till både kust och öarna. Jag jobbade där som bartender på 80 talet.

Tack för tipset! Kanske blir lite mer seriöst då också, annars blir det ju samma kamakivarning på de flesta öarna. Var i Aten var du och jobbade?
Har inte varit i Aten, men har hört att sidan vid Nea Smyrni ska vara bra? Är jag helt fel ute?
Hälsningar Diana

Jennie
2006-03-11, 12:15
Har jag förstått rätt så kommer du att jobba som bartender....:confused: I i tidningarna här i Athen söker dem bartenders, det verkar finnas många jobb runt om i Athen. Och pratar du grekiska så kan du få ett jobb i ett hyfsat område, för det finns många skumma ställen här.

Lycka Till!!! :)

Cougo
2006-03-22, 16:58
Tja,
Jag jobbade som bartender på Zakynthos under sommarna 2001 & 2002, i Laganas.
Jag tycker det var en perfekt ö att jobba på eftersom den både har party samt lugna stränder och städer vilket är väldigt viktigt att ha eftersom du ofta får jobba 7 dgr i veckan.
Som jag förstår nu är det mycket mer "turistigt" där nu än det var då. Men jag tror att om du vill ha party så är det e tt bra val.
Jag hade ingen utbildning utan åkte ner med en veckas charter och bestämde mig för att stanna.
Det är viktigt att du åker ner tidigt på sässongen så att du har lite valmöjligheter och inte behöver "ta det enda som finns".
Lönen är så att du klarar dig bra, dryck och mat osv brukar ordna sig eftersom du lär känna folk.. tjänster och gentjänster :)

Kör hårt!

lejdy_di
2006-04-02, 00:16
Tja,
Jag jobbade som bartender på Zakynthos under sommarna 2001 & 2002, i Laganas.

Jo, det brukar ordna sig med allting.
jag gick bartenderutbildning på kos i somras, så man skapade snabbt kontakter. men skulle som sagt vilja se mig om mer, och då mot den västra sidan av grekland, då jag bara varit på de östra delen.

tack för tipsen!
/Diana