handdator

Visa fullständig version : Anna Vissi i Eurovison


monica
2006-01-24, 08:56
Det visste ni kanske redan, Anna Vissi ska representera Grekland i Eurovision, det sas det på tv igår. Zakis Rouva ska ha en show i programmet

Monica

xristina
2006-01-24, 09:51
Nei, det visste jeg ikke. En av mine kvinnelige favoritter! (Sammen med Elli Kokkinou... Elsker sangen Eimai kala!!!) Hvorfor nevnte jeg ikke dem når vi skulle finne Hellas beste sangstemmer... :(

Nora
2006-02-05, 00:26
Hvordan velger de egentlig ut hvem som skal represtentere Hellas? Har de ikke noe nasjonal finale først? Vet ikke helt hva jeg syns om at hun skal representere Hellas, jeg... Syns kanskje Eurosong bør være for litt nyere artister.

anoula
2006-02-05, 10:04
Syns kanskje Eurosong bør være for litt nyere artister.
Ja, men Vissi gör i alla fall allt för att SE ung UT :rolleyes:

Nora
2006-02-05, 13:24
Ja, men Vissi gör i alla fall allt för att SE ung UT :rolleyes:

Ja, hi hi, det er helt sikkert!:p Hvorfor er så mange av disse greske synge-damene så vanvittig blonde, forresten??:rolleyes:

monica
2006-02-05, 14:58
Den här veckan ja, nästa vecka är det någon annan färg, i alla fall när det gäller Anna Vissi.

Monica

inkfish
2006-02-05, 19:59
Hvordan velger de egentlig ut hvem som skal represtentere Hellas? Har de ikke noe nasjonal finale først?

Förmodligen gör de som förra året: väljer ut en artist som får sjunga tre tävlingsbidrag som folk får rösta om.

Men Anna Vissi, zzz... zzzz...

karinafp
2006-02-05, 20:08
Men Anna Vissi, zzz... zzzz...

Kan du verkligen SOVA till henne? Jag tycker att hon bara gastar....:(

Karin
ingen Vissi-fan...

anoula
2006-02-05, 20:11
Kan du verkligen SOVA till henne? Jag tycker att hon bara gastar....:(

Jag tror hon har en syrra som sjunger bättre.

Nora
2006-02-05, 20:12
Förmodligen gör de som förra året: väljer ut en artist som får sjunga tre tävlingsbidrag som folk får rösta om.

Men Anna Vissi, zzz... zzzz...

Det syns jeg er en dum måte å gjøre det på. :( Hva er poenget med det? Skulle vi valgt ut en av de beste og mest kjente artistene våre, så hadde det jo ikke vært mulig for noen nye å få prøve seg. Og jeg trodde det var noe av vitsen. Forresten, hvis vi hadde spurt de beste vi har, så hadde de antakeligvis sagt nei. Det er ikke god reklame å være med i Eurosong. :p

inkfish
2006-02-05, 20:26
Karinafp: jag somnar vid blotta tanken av henne:cool:

Nora: jag tycker att det är en smart måte - om man verkligen vill satsa på att vinna.

Skulle tycka det var helt okej om Sverige gjorde likadant. Jag har inte riktigt förtroende för schlagerpubliken sen de röstade fram odugliga Las Vegas och trodde att den skulle ha nån chans förra året. Bättre då att experter väljer EN artist, NÅGRA låtar - och sen kan folket möjligen få ett ord med i laget;)

xristina
2006-02-05, 20:27
Det skal uansett godt gjøres å bli særlig dårligere enn årets norske bidrag... Snakk om søvndyssende sang! *gjeeeeesp*

Nora
2006-02-05, 20:59
Nora: jag tycker att det är en smart måte - om man verkligen vill satsa på att vinna.

Skulle tycka det var helt okej om Sverige gjorde likadant. Jag har inte riktigt förtroende för schlagerpubliken sen de röstade fram odugliga Las Vegas och trodde att den skulle ha nån chans förra året. Bättre då att experter väljer EN artist, NÅGRA låtar - och sen kan folket möjligen få ett ord med i laget;)

Ja, hvis det er akkurat det som er det viktigste, kun for å vinne, så er det jo en smart måte. Forresten så har jeg snakket med endel grekere som ikke vil at Hellas skal vinne igjen, pga OL, fotball-em og forrige års Eurosong-seier. Det koster ALTFOR mye penger...;) Men jeg trur de kan slappe av, det blir nok ingen seier for Hellas. (Har ikke hørt låta enda, da, men...:p) Las Vegas, det var litt av en schleger, ja!!:D:D:D Den var rett og slett helt forferdelig. Men de fleste har vel sånne pinlige bidrag å se tilbake på, glem ikke S.A.G.A.P.O!flabb_flab

xristina
2006-02-05, 21:02
Men de fleste har vel sånne pinlige bidrag å se tilbake på, glem ikke S.A.G.A.P.O!flabb_flab
Vi nordmenn trenger vel ærlig talt ikke vise til andre lands pinlige bidrag? Vi har vel nok å ta av selv...? :o

Nora
2006-02-05, 21:04
Det skal uansett godt gjøres å bli særlig dårligere enn årets norske bidrag... Snakk om søvndyssende sang! *gjeeeeesp*

Den var kjip, helt enig, men ikke av de verste. Enda jeg sendte sikkert ti stemmer på "I hear music". Tross alt bedre. Så fort det er en antydning til etnisk preg over en sang, så blir nordmenn helt ville jo! Skal gjerne blande inn en og annen vette og et lite troll osv. Trur ikke vi har kommet over Lillehammer enda, jeg.

Nora
2006-02-05, 21:04
Vi nordmenn trenger vel ærlig talt ikke vise til andre lands pinlige bidrag? Vi har vel nok å ta av selv...? :o

HÆ? Det kan jeg ikke skjønne....Ang_elx

xristina
2006-02-05, 21:06
*flirer* Nei, det er utrolig hva hjernen kan fortrenge... :D

Men for å gå tilbake til emnet, så synes jeg fortsatt at Vissi har en bra stemme. Det blir spennende å høre om bidraget er noe bra da, sånn at stemmen hennes kommer fram. Og flere her er nok enige med meg, for hun ligger så langt på 2. plass i avstemmingen over Hellas beste kvinnelige røst! :)

takis
2006-02-05, 21:55
Det visste ni kanske redan, Anna Vissi ska representera Grekland i Eurovision, det sas det på tv igår. Zakis Rouva ska ha en show i programmet

Monica

Läs mer på sidan: http://eurovision.ert.gr/. Finns även på engelska.
/Takis

Alex89
2006-02-20, 18:51
Jag som hade hoppas på Giannis Vardis :(

Alex:)

Frappe
2006-02-23, 11:59
Och på måndag släpps biljetterna kostar från 50€-250€ under de 3 repen som görs finns biljetter från 10€-90€

Camilla

pinulk
2006-02-23, 12:11
Tredje gången gillt??

Anna Vissi deltog i Eurovision 1980 för Grekland med sången Autostop, 1982 för hemlandet Cypern med sången Mono i Agapi som blev femte.

Dessutom deltog hon i cypriotiska finalen 1986 med sången Thelo na Gino Star, som kom tvåa. 189 var men med i grekiska finalen med såneg Kleo, som igen kom tvåa.

Så nog har hon försökt åtminstone.

Pinulk aka Giorgakis

Stusse
2006-03-11, 19:12
Sitter just nu och lyssnar på Greklands låtar. Röstar nog på Beautiful Night.klapp_klap

inkfish
2006-03-13, 13:07
Tydligen avgörs det i morgon vilken låt Anna Vissi ska tävla med.

Här på radio ithaki kan man lyssna på alla fyra låtarna. Tre diskodängor och en ballad. Själv föredrar jag balladen - men vinner nån av de andra tvivlar jag på att Grekland ens når topp 5. De är bedövande tråkiga:o

Länk till radio Ithaki (http://www.rso.cornell.edu/hellenic/radio/eurovision2006.html)

yvonne
2006-03-13, 14:44
Jag tycker inte heller att låtarna är bra, det blir nog ingen bra placering i år för Grekland.:mad:

Yvonne

BrittMarie
2006-03-15, 00:36
Det blev en kraftfull ballad. Och den är bra. Mycket bra enligt min mening.

Britt-Marie

Frappe
2006-03-15, 00:42
Det blev en kraftfull ballad. Och den är bra. Mycket bra enligt min mening.

Britt-Marie

Vilken namn tack!!:confused:

BrittMarie
2006-03-15, 00:48
Vilken namn tack!!:confused:


Everything

B-M

Frappe
2006-03-15, 00:57
Everything

B-M


:eek: :eek: :eek: __D

Camilla

inkfish
2006-03-15, 00:58
Tack Britt-Marie! Rätt låt vannklapp_klap

Frappe
2006-04-29, 23:52
Och just nu är hon i Stockholm på en 2 dagar tur.....


Camilla

Lissi
2006-05-14, 11:30
Nu, idag på morgonen när jag slog på radion hörde jag en KANONBRA låt, en sugande ballad med en som kunde sjunga verkligen! Jag stannade upp mi mina göranden för att lyssna och för att få höra vem det var som sjöng...ANNA VISSI...Everything!!! Jisses vilken bra låt Grekland har i år då!!! :D MYCKET bättre än förra året...Jag tror Anna kommer MyCKET högt....

..säger Lissi, utan att ha hört just några andra av årets låtar....

inkfish
2006-05-14, 12:15
Jo, det är en flott ballad. Jag tror också att den kommer att komma högt - men det är ovanligt att en ballad faktiskt vinner. Hela spektaklet står mellan Grekland, Rumänien och Belgien. Tror jag.

kari
2006-05-14, 12:22
Jo, det är en flott ballad. Jag tror också att den kommer att komma högt - men det är ovanligt att en ballad faktiskt vinner. Hela spektaklet står mellan Grekland, Rumänien och Belgien. Tror jag.

Jeg har ikke hørt den enda, håper den gjør det BRA :)
- men uansett så g l e d e r jeg meg enormt til finalen neste lørdag :D
til ( forhåpentligvis ) å få se deilige bilder fra ATHEN / HELLAS ;)

:) Kari

inkfish
2006-05-14, 12:53
Här (http://www.aftonbladet.se/atv/player.html?catID=2672) kan du börja med att titta på Carolas video som smakprov.;)

Den är inspelad på en takterass i Aten (hur fasen lyckades de missa Akropolis:confused: )

Lissi
2006-05-14, 13:14
Den är inspelad på en takterass i Aten (hur fasen lyckades de missa Akropolis:confused: )


...HUR FASEN KUNDE DEN LÅTEN ÖVERHUVUDTAGET VINNA???????


Lissi

inkfish
2006-05-14, 16:12
...HUR FASEN KUNDE DEN LÅTEN ÖVERHUVUDTAGET VINNA???????


Det kom från hjärtatflabb_flab

För att en magnifik artist kan göra underverk med en medioker låt. Frågan är inte hur hon kunde vinna, frågan är att hon inte kunde förlora. Carola sjöng så att bildröret krullade sig. Det lär hon göra även i Aten, fast jag tror att Europas samlade bildrör är mer motståndskraftiga än våra svenska;)

kari
2006-05-14, 16:14
Här (http://www.aftonbladet.se/atv/player.html?catID=2672) kan du börja med att titta på Carolas video som smakprov.;)
Den är inspelad på en takterass i Aten (hur fasen lyckades de missa Akropolis:confused: )
Jeg hadde ikke hørt Sveriges bidrag heller, ikke "den verste" jeg har hørt i G.P. sammenheng, tror da den kan hevde seg, Carola er jo dyktig.
- og jeg er såpass glad i Athen at jeg var glad for takutsikten, til tross for alle paraboler,.....så jo glimt av Lykavittos :)
Kari

yeasou
2006-05-16, 21:30
För de som inte läst mitt inlägg som svar på Evies fråga "När är tävlingen"
Kommer det här igen.

"Enda anledningen att man skulle ägna sitt liv åt att titta på ett dylikt arrangemang är väl att det just avhålls i vårt kära Grekland. Finns det något mer ointressant skräpprogram än detta spektakel:confused: Det finns ju inte en låt där som är värd att släppa in i örat enligt min mening:mad:

Men smaken är ju som baken, delad:cool: "

Yeasou_B-anana

Lissi
2006-05-16, 22:00
Tänk, jag tycker det är helt Ok underhållning! Inte som tävling, för musik går ej att tävla i, men som en härlig show helt enkelt!
I år kolliderar det med Lundakarnevalen, men man lär väl få höra ändå vilken låt som vann!!:D :D

Lissi

ford prefect
2006-05-17, 08:02
Är det verkligen den låten som visade på SVT i går, tisdag, som Grekland tävlar med:eek:

Håller med den danska jurymedlemmen - de andra måste ju ha skämtat när hon fick så höga poäng, gräslig låt och gräslig video...

Tyvärr tror jag att Carola placerar sig bättre än Anna men det vore fräckt om Lordi (finnarna) vinner!

//Åke

monica
2006-05-18, 09:55
Är det verkligen den låten som visade på SVT i går, tisdag, som Grekland tävlar med:eek:

Håller med den danska jurymedlemmen - de andra måste ju ha skämtat när hon fick så höga poäng, gräslig låt och gräslig video...

//Åke


Kan hålla med om att Anna Vissis video är katastrofal.:eek: :eek:
Den är mycket omdisskuterad i Grekland, igår sa min man att han tyckte att den bilden som världen får av grekiska män, tänker på lastbilschaffisen
som kladdar på hennne, och att två män börjar slåss plus polis och allt annat inblandat ger en dålig bild av Grekland och grekiska män.

Dessutom tycker jag att Anna kunde vara lite mer seriös i sitt klädval hon är ju faktiskt 48 men klär sig som en tonåring , men röst det har hon.

Monica

Lissi
2006-05-18, 10:36
Nu blir jag RIKTIGT nyfiken.....jag har HÖRT låten och gillade den mycket, men "sett" den kanske man också skulle gjort...Fast det ÄR väl ändå låten som tävlar får man hoppas!!:(

Lissi

inkfish
2006-05-18, 11:57
Klart det är både låten och artisten! Låten i all ära men det ska till ett proffsigt framförande också.

Och när det gäller det ligger Vissi bra till, av förhandsrapporterna i svenska medier att döma. Förutom röstproblem - som kan vara en dimridå - har hon varit lysande på repen.

Lissi
2006-05-18, 12:30
Klart det är både låten och artisten! Låten i all ära men det ska till ett proffsigt framförande också.
.

Jo det fattar jag att det är BÅDE låt och artist:D Men VIDEON ska väl inte visas på tävlingen om nu den är så dålig.....Det var det jag menade, att Anna kanske ändå har en chans hur dålig än videon är!

Lissi

inkfish
2006-05-18, 12:56
Videon är precis lika dålig som vilken dussinproducerad MTV-rulle som helst. Det som gör att den här får ännu mer kritik är förmodligen Vissis ålder. Medelålders kvinnor ska akta sig för att utmärka sig.:(

På scenen är jag helt övertygad om att hon gör samma intryck som Carola: en superproffsig, säker artist som tror på varje ord hon sjunger, oavsett hur banala de är. Som artister är de två tävlingens giganter, i mina ögon.

NewAnn
2006-05-18, 20:06
Låten tycker jag i vilket fall som helst är bra. Annas låt är en utav de bästa jag hört då jag kollat på "inför" programmen, vi får se hur det går för henne...Nu är det bara 1 timme kvar till semifinalen det ska bli kul att se hur det går för Carola, men vidare räknar jag med att hon går i alla fall.
Mvh Ann

Riitta
2006-05-19, 21:22
Läste i GP nyss att Anna Vissi fyller år samma dag som jag:rolleyes: :)

Riittabye_bye

Kyy
2006-05-19, 21:53
Beklagar Riitta......:rolleyes:
R

Du är störreklapp_klap klapp_klap klapp_klap klapp_klap klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Riitta
2006-05-19, 21:58
I allafall äldreflabb_flab flabb_flab

Kaimabye_bye

inkfish
2006-05-20, 00:10
Ännu en tråd om ESC har startats, låser den här eftersom den ändå börjar bli lite lång. Fortsätt gärna i den nya.

inkfish/moderator