handdator

Visa fullständig version : Katapoula eller Aegiali?


maja68
2012-02-02, 14:32
vilket rekommenderar ni? om vi väljer Aegiali, hur tar man sig smidigast dit från hamnen i Katapoula? hotellen lär väl inte hämta antar jag...det är ju några mil.

gunnar
2012-02-02, 14:50
Jag tycker bäst om Aegiali. Den gången jag kom till Katapoula fanns det faktiskt några från Aegiali där. Kan kanske bero på hur beläggningen är just då. I augusti är det kanske inte lika säkert. Annars går det bussar men jag är inte helt säker på att de går så sent. Taxibilar är det inte så gott om på ön.

maja68
2012-02-02, 14:52
Jag tycker bäst om Aegiali. Den gången jag kom till Katapoula fanns det faktiskt några från Aegiali där. Kan kanske bero på hur beläggningen är just då. I augusti är det kanske inte lika säkert. Annars går det bussar men jag är inte helt säker på att de går så sent. Taxibilar är det inte så gott om på ön.

ja men hur tar du dig dit då? ankommer katapoula vid lunch

maji
2012-02-02, 15:36
Jag har två ggr anlänt till Katapoula. Ena gången hade bussen till Egiali precis gått så jag ringde taxinumret som jag hittade vid hållplatsen andra gången blev jag hämtad av ägarna till Karkisia
//majibye_bye

maja68
2012-02-02, 15:44
Jag har två ggr anlänt till Katapoula. Ena gången hade bussen till Egiali precis gått så jag ringde taxinumret som jag hittade vid hållplatsen andra gången blev jag hämtad av ägarna till Karkisia
//majibye_bye

ah vad bra, tack för info!_B-anana
kanske man ska ta karkisia i alla fall då :)

Kalimera
2012-02-03, 12:50
vilket rekommenderar ni? om vi väljer Aegiali, hur tar man sig smidigast dit från hamnen i Katapoula? hotellen lär väl inte hämta antar jag...det är ju några mil.Blue Star brukar gå varannan dag till Katapola och varannan till Egiali. Så om ni väljer rätt avgång kommer ni rätt direkt.

maja68
2012-02-03, 13:48
Blue Star brukar gå varannan dag till Katapola och varannan till Egiali. Så om ni väljer rätt avgång kommer ni rätt direkt.

ok kommer från Folegandros....tror inte det är den båten?

Kalimera
2012-02-03, 13:56
ok kommer från Folegandros....Aha, då funkar det ju inte. :)

maja68
2012-02-03, 14:40
Aha, då funkar det ju inte. :)

går blue star till santorini?

gunnar
2012-02-03, 14:59
går blue star till santorini?

Ja, men inte från Amorgos

wilda
2012-02-03, 15:18
Det är några år sedan jag kom till Katapola sent på kvällen. Men då hade de satt in en busstur som väntade på båtresenärerna.

Vet ju inte om det är så fortfarande...

Men har ni bokat boende går det ju att få dem att hämta.

/anna

maja68
2012-02-04, 00:29
Det är några år sedan jag kom till Katapola sent på kvällen. Men då hade de satt in en busstur som väntade på båtresenärerna.

Vet ju inte om det är så fortfarande...

Men har ni bokat boende går det ju att få dem att hämta.

/anna

ok får höra med dem jag bokar hos då :)