Logga in

Visa fullständig version : Förboka

Orust-Tobbe
2012-02-01, 15:50
Hej igen i forumet! Om man som vi åker till Kreta 15-29/6 är det då tillrådligt att åka obokat och lösa boende allteftersom eller ska man boka i förväg så mycket som möjligt? Vi har som sagt tänkt oss Chora Sfakion bl.a. Vi landar kring halv åtta på kvällen fredagen den 15/6 i Chania och funderar på om det smartaste kanske vore att åka till Ch Sfakion direkt på kvällen för att kunna ta sig ett riktigt skönt morgondopp i Libyska havet på lördagen. Hur verkar det för er andra erfarna kretabesökare?

Netwolf
2012-02-01, 16:15
Under den perioden hade jag då definitivt inte förbokat. Möjligen första natten då det kan bli sent innan ni är framme. Inge kul att leta boende mitt i natten.

/Netwolf

mouche
2012-02-01, 17:12
Hvorfor ikke begynne med et par netter i Chania, og deretter dra til Chora Sfakion?

Arne
2012-02-01, 18:00
Naturligtsvis ska ni ta första natten i Chania. Att ta en taxi direkt till Chora Sfakion, det kostar skjortan mitt i natten. Det är ju mer än tio mil dit.

Tag er boende i Chania första natten, förslagsvis hos George på La Casa Del Amore i Old town, Theotokoupoluos Street.

Morgonen därefter taga ni bussen från Bus Station i Chania till Chora Sfakion via Vrissis.

Får vi drista oss föreslå att ni i Chora Sfakion tager boende på Haris Studios. De tager samma pris vid förbokning som på plats. Räkna med cireka 35 € natten inkl wlan. Egen hemsida.

Arne och Birgitta

Pyttan
2012-02-01, 19:46
Hej!
Otust-Tobbe: Förra året i april, påsklovet, landade jag kl 01 på natten i Chania. Jag tog en taxi över bergen till Chora Sfakion. Ville vakna där! Det kostade då 85 euro. :)

Arne: Haris studio trodde jag bara fanns i Paleochora! Finns den i Chora Sfakion också? :)

Pyttan

Arne
2012-02-02, 06:59
Oj då! Jag snubblade på tangenterna. Haris Hotel finns bara i Paleochora.
Hotellet jag rekommenderade i Chora Sfakion heter ju Stavris.

Arne

Orust-Tobbe
2012-02-02, 10:53
klapp_klap Tack alla för bra svar! Det blir kanske lugnast att ta första natten i Chania. Sen är vi ju fem pers i familjen så kanske ändå att jag förbokar på Stavris alternativt Four Seasons i Ch Sfaktion å taggar ner å tar det riktigt riktigt lugnt där... :)

Kalimera
2012-02-03, 11:52
Jag skulle valt att stanna första natten i Chania, och sedan tagit bussen till CF, och leta boende på plats.

Orust-Tobbe
2012-02-03, 13:42
Jag skulle valt att stanna första natten i Chania, och sedan tagit bussen till CF, och leta boende på plats.
Har du tips på något extra-extratrevligt (men inte dyrt) ställe att bo på några nätter i Ch Sfakion? Vi firar min sambo som fyller 50 med att resa iväg, bort från uppvaktning och ståhej och till totalt lugn och mysighet... :)

Kalimera
2012-02-03, 15:11
Har du tips på något extra-extratrevligt (men inte dyrt) ställe att bo på några nätter i Ch Sfakion? Vi firar min sambo som fyller 50 med att resa iväg, bort från uppvaktning och ståhej och till totalt lugn och mysighet... :)Vi bodde på Xenia Hotel två gånger förra året. Det är mycket bra, men alla rum har inte samma underbara utsikt. Vi bokade inte i förväg utan kollade på plats. Vi betalade 50 € för ett dubbelrum med gränslös utsikt över Libyska havet. Har även bott på andra ställen och trivts även där. Det finns ganska många hotell och pensionat i CF och jag tror inte det är några problem att hitta boende på plats den tiden på året. Kommer ni på förmiddagen har ni god tid på er att leta.

Millie
2012-02-03, 22:53
Kan verkligen rekomendera Three Brothers. Vi kom dit sent på kvällen så det var mörkt, visst vi anade ju havet. Men när man vaknade och tittade ut på balkongen så sa jag rätt ut till min man: Oh herregud så vackert, för det var det verkligen. Kommer inte ihåg nu hur mycket vi betalade för vår studio men det kan ni hitta om ni googlar på Three Brothers. Vi åt frukost varje morgon på deras taverna och den var ok.

/Kerstinbye_bye