handdator

Visa fullständig version : Boende Amorgos Aegiali vilket rekommendras?


maja68
2012-01-30, 07:59
Nån som bott på Karkisia, Aphrodite eller Big Blue (Aegiali) ? vilket rekommenderas?

maji
2012-01-30, 08:32
Hej,
Jag har flera gånger bott på Karkisia och kan varmt rekommendera stället. Rent och snyggt och med en fantastisk utsiktklapp_klap
//majibye_bye

ozogott
2012-01-30, 14:44
De flesta gånger då jag varit i Aegiali har jag bott på Big Blue.

Utsikten är svårslagen, det finns som inget ivägen förutom horisonten och Naxos kanske. Fina rum, vissa med en härlig uteplats/altan och en ägare som inte har någon gräns för sin vänlighet och vilja väl.

Ett av de få boenden i Grekland jag alltid längtar och återvänder till.

Ozogott :)

Netwolf
2012-01-30, 15:01
De flesta gånger då jag varit i Aegiali har jag bott på Big Blue.

Utsikten är svårslagen, det finns som inget ivägen förutom horisonten och Naxos kanske. Fina rum, vissa med en härlig uteplats/altan och en ägare som inte har någon gräns för sin vänlighet och vilja väl.

Ett av de få boenden i Grekland jag alltid längtar och återvänder till.

Ozogott :)
Jahapp, där väcktes min slumrande Greklandslängtan! Jag vill inte vara här i snön och kylan...snyft_drop

/Netwolf

ozogott
2012-01-31, 21:32
Här är två smakprov från Big Blue i Aegiali

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=726&pictureid=7916

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=726&pictureid=7914

Ozogott :)

Netwolf
2012-02-01, 08:20
Ozogott, vad härligt det såg ut! Vilket nr på rummet hade ni?

/Netwolf

maji
2012-02-01, 13:52
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=793&pictureid=7960

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=793&pictureid=7961

Och här är utsikt från Karkisia

//majibye_bye

maja68
2012-02-01, 16:23
Här är två smakprov från Big Blue i Aegiali

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=726&pictureid=7916

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=726&pictureid=7914

Ozogott :)

Härligt!!!!

maja68
2012-02-01, 16:26
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=793&pictureid=7960

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=793&pictureid=7961

Och här är utsikt från Karkisia

//majibye_bye


Tack! verkar dock liiite längre ifrån vattnet annars likvärdigt :)

ozogott
2012-02-02, 14:43
Netwolf, om man bor i nya delen där bilderna är ifrån spelar rummet ingen roll, alla är likvärdiga. Tror det finns fyra stycken.

Maja68, om man ska mäta avståndet till vattnet är nog Karkisia lite närmare men ligger också på lite lägre höjd.
Karkisia har fler andra boenden runt om sig medan Big Blue ligger mer avskilt. Lite närmare ner till stranden och tavernor från Karkissa än från Big Blue. För och nackdelar, bara att välja vad som är viktigt för er.

Ozogott :)

maja68
2012-02-02, 14:44
Här är två smakprov från Big Blue i Aegiali

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=726&pictureid=7916

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=726&pictureid=7914

Ozogott :)


Pris för dubbel, har alla rum samma fina läge som fotot är tagit ifrån ? Vill oxå gärna veta vilket rumsnr så man får ett nyrenoverat rum_B-anana

ozogott
2012-02-05, 11:33
Priset är naturligtvis beroende på säsong och jag vet uppriktigt inte vad årets rumspriser ligger på men det är inget dyrt boende i pratar om.
Eftersom vi bott här ganska många gånger är priset inget vi funderar över vid ankomst utan vi betalar en summa när vi åker och alla är nöjda och glada.
Om jag skulle våga mig på en gissning, bara för att ge en ide, skulle jag gissa på runt 35 euro per natt o rum utanför högsäsong.

Fotot är från den nya delen så det kan man ju fråga om, vet inte rumsnummret men alla är likvärdiga där.
Finns säkert fina rum i den äldre delen (som inte är gammal) också men jag har inte koll på alla där.

Ozogott :)

maja68
2012-02-05, 11:35
Priset är naturligtvis beroende på säsong och jag vet uppriktigt inte vad årets rumspriser ligger på men det är inget dyrt boende i pratar om.
Eftersom vi bott här ganska många gånger är priset inget vi funderar över vid ankomst utan vi betalar en summa när vi åker och alla är nöjda och glada.
Om jag skulle våga mig på en gissning, bara för att ge en ide, skulle jag gissa på runt 35 euro per natt o rum utanför högsäsong.

Fotot är från den nya delen så det kan man ju fråga om, vet inte rumsnummret men alla är likvärdiga där.
Finns säkert fina rum i den äldre delen (som inte är gammal) också men jag har inte koll på alla där.

Ozogott :)

Mejlat big blue men inget svar, detta är i högsäsong mellan 14-21 juli. Ett annat pensoinat på Folegandros ville ha en deposit för att reservera ett rum...aldrig betalat nån deposit förut o det känns inget vidare, har alltid betalat vid ankomst eller avresa från hotellet innan...vad säger du om det?

KR
2012-02-05, 11:42
Bokar man i förväg är det inte helt ovanligt idag att betala en peng i förskott.
Själva förde vi över 70 Euro till vårt hotell på Andros förra veckan. Jag är inte ett dugg orolig.
//
KR

maja68
2012-02-05, 11:49
Ok nej jag har aldrig vart med om det innan trots att jag bokat innan, senast 2010. Däremot kan man ju från andra hotell i världen krävas på kreditkortsnummer vid ev no show.

Kalimera
2012-02-05, 15:08
Ok nej jag har aldrig vart med om det innan trots att jag bokat innan, senast 2010.Det blir allt vanligare att man krävs på förskott. Jag tycker nästan det är bättre än att lämna ut VISA-numret. Om jag krävs på det brukar jag uppge fel nummer. :o

maja68
2012-02-05, 16:20
ok jag brukar lämna mastercard numret där det ändå inte finns några pengar på :)

ozogott
2012-02-05, 19:21
Hmm, jag kan skicka ett mess och be dem kolla inboxen. Ibland har den en ovana att vara full. Återkommer.

Ozogott :)

maja68
2012-02-08, 13:26
Hmm, jag kan skicka ett mess och be dem kolla inboxen. Ibland har den en ovana att vara full. Återkommer.

Ozogott :)


vore snällt, ej hört nåt ännu...får väl mejla igen annars
de har kanske konkat?

ozogott
2012-02-08, 20:18
Jag fick äntligen svar från dem och de har inte konkat. De kunde inte hitta ditt mail :confused: vilket iofs är lite konstigt.

Hur som helst, prova att maila en gång till nu när jag upmärksammat dem. Jag vet inte om man får skriva mailadresser i forumet men den är
thebigblue@ebox.gr
Om inte detta är tillåtet kanske någon vänlig person ställen saken tillrätta.

Hoppas det går bättre den här gången,
Ozogott :)

maja68
2012-02-08, 20:25
Jag fick äntligen svar från dem och de har inte konkat. De kunde inte hitta ditt mail :confused: vilket iofs är lite konstigt.

Hur som helst, prova att maila en gång till nu när jag upmärksammat dem. Jag vet inte om man får skriva mailadresser i forumet men den är
thebigblue@ebox.gr
Om inte detta är tillåtet kanske någon vänlig person ställen saken tillrätta.

Hoppas det går bättre den här gången,
Ozogott :)


Tack för hjälpen!!, de svarade på mitt första mejl, 40 euro natten, väldigt billigt, men det är fräscht och bra läge va?

Kalimera
2012-02-08, 20:50
Om inte detta är tillåtet kanske någon vänlig person ställen saken tillrätta.Det är tillåtet. Det som inte är tillåtet är att göra reklam, och det gör inte du, du tipsar ju bara.

ozogott
2012-02-08, 23:14
Så bra att det var okey med en mailadress, då är jag inom lagens domäner.

Vi tycker det är fräscht och bra läge.
Rummen håller nomal grekstandard med säng, garderob, byrå, toalett, dusch, pentry och AC. Rummen i den nya byggnaden har inte balkong utan mer en uteplats/altan, ett plus.

Vi gillar som sagt läget. Ligger lite för sig själv, lugnt och inget som stör utsikten.
Lite längre till stranden än Karkisia men absolut inte långt, en till två minuter mer kanske.
Har man behov av att ha så nära som möjligt mellan strand och rum kanske Big Blue inte är bästa alternativet.

Hur som helst, vi gillar boendet och oavsett om ni väljer att bo där eller inte önskar vi er en trevlig resa och lite speciellt avis blir vi om ni sitter på Big Blues altan och sippar på en kall retsina sent på eftermiddag/tidig kväll när det är som skönast.

Ett litet tips till. Prova åtminstone en gång att äta på To Limani, mycket folk men gott.

Ozogott :)

maja68
2012-02-11, 00:23
Så bra att det var okey med en mailadress, då är jag inom lagens domäner.

Vi tycker det är fräscht och bra läge.
Rummen håller nomal grekstandard med säng, garderob, byrå, toalett, dusch, pentry och AC. Rummen i den nya byggnaden har inte balkong utan mer en uteplats/altan, ett plus.

Vi gillar som sagt läget. Ligger lite för sig själv, lugnt och inget som stör utsikten.
Lite längre till stranden än Karkisia men absolut inte långt, en till två minuter mer kanske.
Har man behov av att ha så nära som möjligt mellan strand och rum kanske Big Blue inte är bästa alternativet.

Hur som helst, vi gillar boendet och oavsett om ni väljer att bo där eller inte önskar vi er en trevlig resa och lite speciellt avis blir vi om ni sitter på Big Blues altan och sippar på en kall retsina sent på eftermiddag/tidig kväll när det är som skönast.

Ett litet tips till. Prova åtminstone en gång att äta på To Limani, mycket folk men gott.

Ozogott :)

Tack för hjälp och restaurangtips, skall absolut besöka To Limani :)

maja68
2012-02-16, 09:08
bokat the big blue....de vill oxå ha en deposit i förskott, verkar vara det vanliga i år ?!

hur kan man ta sig dit när man anländer till katapola vid lunch tid?


Jag fick äntligen svar från dem och de har inte konkat. De kunde inte hitta ditt mail :confused: vilket iofs är lite konstigt.

Hur som helst, prova att maila en gång till nu när jag upmärksammat dem. Jag vet inte om man får skriva mailadresser i forumet men den är
thebigblue@ebox.gr
Om inte detta är tillåtet kanske någon vänlig person ställen saken tillrätta.

Hoppas det går bättre den här gången,
Ozogott :)

ozogott
2012-02-16, 23:25
Buss eller taxi antagligen. Stefano från Big Blue brukar stå i Aegialis hamn men inte i Katapola av orsaker som är bra för alla. Jag har en gång för många år sedan övertalat Stefano att skjutsa mig och mina barn en tidig morgon till Katapola och det var en resa som inte lämnade någon oberörd. Rekomenderas inte och är inget han kommer att göra om heller tror jag.
Däremot kan det ju tänkas att någon annan med ägaranknytning finns på Big Blue den tid ni kommer. Någon med lite mer känsla för på vilken sida av vägen ens fordon befinner sig och när det kan vara lämpligt att sakta in inför nästa hårnålskurva.
Bäst att ni mailar och kollar hur ni bäst löser transporten.

Jag kan inte busstiderna men om man väljer bussalternativet finns trevliga tavernor/cafeer att sätta sig och varva ner på medan man väntar. Vill ni ta taxi kan ni kanske be Big Blue att boka en i ert namn, borde inte vara några problem.

Ozogott :)