handdator

Visa fullständig version : Skopelos i september


AnneliM
2012-01-28, 11:34
Hej hopp!
Jag planerar en 2v resa till Skopelos i början av september och har en del frågor :)
Jag vill gärna ha en studio med balkong för att kunna äta frukost och fixa egen lunchkorg och funderar därför om jag ska boka en charter nu, vänta och ta en sista minuten eller flygstol + boka boende själv (vill gärna ha tips på boende)?
Jag älskar att cykla och undrar om det är någon som cyklat runt på ön?
Jag reser själv :D och vill gärna ha tips på utflykter!

Sist men inte minst.
Hur är vädret i september?

Anneli, Piteå

Kalimera
2012-01-28, 12:33
Jag älskar att cykla och undrar om det är någon som cyklat runt på ön?Här (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=12808) kan du läsa om att cykla på Skopelos.

forza
2012-01-28, 20:08
Cyklade mycket i fjol. Underbara grusvägar i bergen, svettigt och jobbigt, men oehört vackert. Hos Panos på Skopelos cycling finns det fina cyklar att hyra, även MTB. Bra service.
Kolla här: http://www.tripadvisor.co.uk/ShowUserReviews-g189501-d2218336-r119287497-Skopelos_Cycling-Skopelos_Sporades.html

elisabethk
2012-01-29, 22:45
Vi hyrde cyklar 2 veckor förra sommaren och cyklade runt ön. Fantastiskt underbart att cykla men mycket kuperat. Har du god kondition fixar du det. Vi bodde i Skopelos stad och cyklade 1-3 mil/dag. Fixa karta, prova olika vägar från staden. Vägen över bergen förbi Pirgos som kommer fram i Neo Klima (Hvovolostranden) var så otroligt vacker att cykla men puuhh så brant. Jag har gps klocka och det var brant uppför i 1,2 mil sen brant utför resten, vet inte vad som var jobbigast, men gör den turen! Sen finns det som sagt flera vägar från staden som är något mindre brant. Vi hyrde jättefina cyklar på ett ganska nyöppnat ställe, en trevlig kille med toppen service. Han håller till i stan vid postkontoret, mitt emellan torget med Gyrosställena och Ringvägen. En dag tog vi cyklarna på bussen upp till Glossa och cyklade hem, kan också rekommenderas. Det var inte så vanligt med cyklister på ön, vi blev snabbt omtalade som "de som cyklar". Varje dag på väg hem blev det glass hos polskan vid Panormosstranden, hälsa henne från de svenska cyklisterna. Hyr cykel, det kommer du inte att ångra.

AnneliM
2012-02-07, 09:52
:D Hej!

Nu är det klart och betalt!
Som planerat bär det av till Skopelos i september. Jag kommer att bo hos Sophia på Del Sol. Planerar cykla några dagar men även att hyra moped.

Som jag längtar!!
_B-anana

Kalimera
2012-02-08, 10:04
Som planerat bär det av till Skopelos i september. Jag kommer att bo hos Sophia på Del Sol.Grattis! klapp_klap